CHROLO skrev:
Slutsatsen av ditt resonemang är...........................?
Slutsatsen av mitt resonemang är: Det är inte okej bara för att man frågar dom som på papperet står som anhöriga, jag är inte ett jävla dugg anhörig till mina bästa motorcykelvänner, eller till mina snälla grannar.
Det finns folk som står sina vänner närmare än sina anhöriga, det borde väl en polis veta, alltså kan man inte bara fråga anhöriga om lov.
Vad säger farbror polis om att turnera med en sönderskjuten/kvaddad polisbil på yrkesvalsdagarna, man måste väl upplysa om riskerna samtidigt som man försöker värva nytt?
Visst är det kanske kollegor till dig, men du är väl knappast anhörig bara för att ni jobbar på samma station, eller alltid fikade vid samma bord va?
Edit: Jag har i nästan alla resonemang hittils försvarat polisers agerande, så se det inte för vad det inte är, nämligen någon sorts avsky mot poliser.
Jag hade varit lika upprörd om det var TSV, VV, SMC eller någon annan organisation som hade gjort det här.
Jag är alls inte emot att påvisa farorna heller, men att ställa ut en verklig olycka där liv har gått till spillo är osmakligt.
Går det inte att få tag på ett vrak från en krocktest mellan bil/mc, så kan man väl i värsta fall importera ett väl sanerat vrak från utlandet, så har man IAF minimerat risken för att beröra folk onödigt djupt. (vilket jag föreslog högt upp i tråden)