POLL - Gotland Ring Juni 2005 med Sporthoj & Din MC

Hur mycket vill du köra på Gotland Ring - ENDAST SERIÖSA SVAR, TACK

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Liwa1 skrev:
Det här är inte ett event som Gotland Ring håller i. Utan vi har hyrt banan privat och alla som åker betalar för dessa dagar. Därav gäller inte årskort.

Men tänk såhär. Du får ju chansen att få åka med fler mc förare och instruktörer än annars på banan om du anmäler dig. Samt ungås med riktigt sköna personer

/Liwa1

Hmm, det gagnar er nog inte att stänga ut en handfull Gotlänningar med årskort, förstår att ni vill ha betalt, men förstår också att årskorten inte vill betala. Tänk bara på att det är deras ö, och deras skolkamrater som äger/sköter banan. ( finns bara en skola, därav gissningen ) :banana

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Slappa skrev:
Skulle mer än gärna prova Gotlands bana men inte för de priset!
//D

Priset är ju inte dyrare än banåkning på dom "vanliga" banorna, däremot är det sjävklart en kostnad att åka dit och övernattning om man vill bo bekvämt, samt tid som går åt givetvis.

Åker du bana på fastlandet så är ju alltid priset från 500kr - 800kr beroende på bana och antalet deltagare för att det ska gå ihop sig.
Alltså är kostnaden för gotland på minimum.
Sen ska man inte glömma att denna bana slår banorna på fastlandet på fingrarna i bansträckning, teknik m.m.

/Nitrous

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
DÄCK

Det kommer troligen finnas möjlighet till både det ena och det andra (köpa däck, kränga däck och köra slut på dom)

MAT

Självklart ska vi bättra på det till i år och då inte bara med en större grill.

GRUPPER

Svårt att säga redan nu då vi måste se vart vindarna vänder med försäkringarna, men vi hoppas på samma som tidigare. Lugn, medel, snabb och RR/oförsäkrat

PRISET

Gotland Ring kostar mycket mycket mer än andra banorna att hyra. Här har ni en banan som inte går att jämföra med någon av dom banorna på fastlandet. Den här är rolig, teknikkrävande och lång.

/Liwa1

Last edited:

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Chronic skrev:
Hmm, det gagnar er nog inte att stänga ut en handfull Gotlänningar med årskort, förstår att ni vill ha betalt, men förstår också att årskorten inte vill betala. Tänk bara på att det är deras ö, och deras skolkamrater som äger/sköter banan. ( finns bara en skola, därav gissningen ) :banana

Det är en privat ekonomiskt drivande bana. Ingen allmän som ägs av gutar tyvärr, annars har det nog varit (lite)billigare. Intressant vad det gäller db-krav efftersom det ligger i/brevid ett kalkbrott där det sprängs och stora dumprar kör hela dagarna. Sen finns det vindkraftverk vid banan så det borde inte va så många i närheten som borde störas, men db-krav kommer säkert.
/N

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Chronic skrev:

Visst ligger en poäng i det, men som du skriver så måste vi självklart få betalt för att inte gå minus och platserna kommer att erbjudas SH medlemmar i första hand.
Skulle det finnas platser över så visst kan man "kanske" se över möjligheten att låta årskortsinnehavare åka också fast till en reducerad avgift.
Helt Gratis kommer det inte blir för dem eftersom Gotland Ring tar fullt betalt oavsett vilka som åker och det är Vi som måste betala räkningen till slut :tummenupp

Men nu finns chansen för alla icke boende på Gotland att få köra. Det skulle aldrig fungera att hyra en bana till ett högt pris och låta en1/3 del köra gratis. I så fall måste dom icke boende på Gotland betala för dom som åker gratis = Dyrare kostnad och ingen vill betala det = Vi skulle inte ens hyra banan och i längden skulle det inte gynna ön då vi bokar mer än banan. Vi bokar stugor, köper mat, tankar, gynnar mc-butiken och massa annat.

Det är inte att vi vill stänga er ute som har årskort, utan jag tror att ni förstår att det inte fungerar rent ekonomiskt.

/Nitrous

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag är tokpå !!!! :yoparty :yoparty

2 dagar så det verkligen lönar sig med resekostnaden

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Om det blir två dagar så blir det ganska mycket åka. Fem grupper kanske kan vara en idé? Eller i alla fall att dela upp licensierade oförsäkrade och den blandade skaran oförsäkrade i var sin grupp. Det tror jag skulle gagna många. Ja, beroendes på antal i de olika grupperna givetvis. Men det där tänker ni säkert på.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
pvcraketen skrev:
Om det blir två dagar så blir det ganska mycket åka. Fem grupper kanske kan vara en idé? Eller i alla fall att dela upp licensierade oförsäkrade och den blandade skaran oförsäkrade i var sin grupp. Det tror jag skulle gagna många. Ja, beroendes på antal i de olika grupperna givetvis. Men det där tänker ni säkert på.

JO, vi tänker och tänker så det knakar men det är faktiskt jättesvårt utan att ha alla facit på hand, hur många blir det i varje grupp som är intresserade m.m.? Svaret har vi inte föränn alla verkligen har anmält sig och betalt avgiften!
Ingen vill stå och vänta 2 tim på att få köra osv. så därför kan för många grupper vara en stor nackdel.
Ska man ha en enbart RR-grupp så bör det vara minst 20 eller 25st RR förare, tror att det blir svårt. Allt beror givetvis på om det sammanfaller med någon tävling, träningsläger m.m.
Den största fördelen med Gotland Ring är ju att banan är lång och breeed, risken för Köbildning är rätt liten.

/Nitrous

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Gotlandring skulle nog utan större bekymmer klara av ganska stora grupper, 35 och kanske ännu flera utan större bekymmer.
Startfält på Sviesta som ändå bara är lite mer än 2km är ju faktiskt 38 på en tidsträning och 32 till tävling.

Så sprid ut sig lite bara så är det nog inga bekymmer att köra 40 åkare samtidigt på 6km utan att behöva känna sig trängd, man vill ju ha nån att "köra emot" också, så det är inte alltid lite fler är negativt.

//håkan

sandstream

Guest
Chronic skrev:
Har man årskort på Globen för tex DIFs hemmamatcher så får man inte gå på konserterna. Vill de med årskort åka tycker jag att de ska betala lika mycket som oss andra.

4 st grupper har fungerat bra tidigare och med 5 st är risken att det blir för segt att sitta och vänta.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
sandstream skrev:
Har man årskort på Globen för tex DIFs hemmamatcher så får man inte gå på konserterna. Vill de med årskort åka tycker jag att de ska betala lika mycket som oss andra.

4 st grupper har fungerat bra tidigare och med 5 st är risken att det blir för segt att sitta och vänta.

Instämmer med Sandstream, rättvist ska vara rättvist såklart :tummenupp

Och som sagt, 5 grupper blir för mkt enligt mig, för lång väntetid.
Om det blir tre eller fyra grupper beror lite på intresset när det väl kommer till kritan.

/Nitrous & Liwa1

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Nitrous skrev:
Instämmer med Sandstream, rättvist ska vara rättvist såklart :tummenupp

Och som sagt, 5 grupper blir för mkt enligt mig, för lång väntetid.
Om det blir tre eller fyra grupper beror lite på intresset när det väl kommer till kritan.

/Nitrous & Liwa1

3grupper räcker tycker jag! :tummenupp
4 om det är mycket folk!
5 är på tok för mycket!

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Nitrous skrev:
JO, vi tänker och tänker så det knakar men det är faktiskt jättesvårt utan att ha alla facit på hand, hur många blir det i varje grupp som är intresserade m.m.? Svaret har vi inte föränn alla verkligen har anmält sig och betalt avgiften!
Ingen vill stå och vänta 2 tim på att få köra osv. så därför kan för många grupper vara en stor nackdel.
Ska man ha en enbart RR-grupp så bör det vara minst 20 eller 25st RR förare, tror att det blir svårt. Allt beror givetvis på om det sammanfaller med någon tävling, träningsläger m.m.
Den största fördelen med Gotland Ring är ju att banan är lång och breeed, risken för Köbildning är rätt liten.

/Nitrous
Jag tror det kommer mer än 25 RR-förare, det är vad jag hört ialla fall!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3 grupper! Max 25 i varje grupp. Licens/Oförsäkrat, Snabb, Långsam. Så önskar jag själv. Mer tid på banan då oxå.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Swedie skrev:
3 grupper! Max 25 i varje grupp. Licens/Oförsäkrat, Snabb, Långsam. Så önskar jag själv. Mer tid på banan då oxå.

hahahaa, jajja, du har väl kört på Anderstorp? hur glest blir det inte med 25 i varje grupp? helt onödigt tycker jag då. Waste of good RR bana :va
dessutom är ju Gotlandring större än den så.. nä... minst 35 i varje grupp, det blir glest så det räcker ändå.
Förra körningen där kunde man ju ligga o köra ett helt pass (trots 30 nånting hojar på banan) helt själv, måttligt roligt!

//håkan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
okej! max 25 i licensgruppen då. Eller iofs, träna omkörningar är rätt kul ändå. :) Blir bara så mycket av det. haha. usch så mallig man låter. ajja :hihi

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Swedie skrev:

Man kan vara 30 st i varje grupp utan problem på Gotland Ring!
Eftersom banan är ganska lång så bör varje grupp ha 20-25min åktid per pass och då blir 5 grupper på tok för mkt.
Men vi spånar fram nåt och sen får vi se hur det blir, allt kan ju ändras under resans gång pga av ändrade försäkringsvillkor m.m., men självklart kommer inget att ändras till nackdel för dom som kommer att vara anmälda med utgångsläge för det som presenteras när anmälan kommer upp.
Allt kommer att ordnas för att Ni ska få en toppenhelg med så mycket bantid som möjligt.

/Nitrous & Liwa1

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...