POLL - Gotland Ring Juni 2005 med Sporthoj & Din MC

Hur mycket vill du köra på Gotland Ring - ENDAST SERIÖSA SVAR, TACK

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
2 dagars. LÄTT!

Gotlandring är en riktig kanonbana. Jag var där två ggr i sommras och banan är riktigt kanonrolig med den längre sträckningen. När vi var där i slutet på September så hade dessutom banägarna fixat till sandtrapps och liknande jämfört med körningen i Maj/Juni.

Banan är tekniskt bra och gott om plats för omkörningar finns iprincip överallt om man vet vad man håller på med. Undantaget är väll PeGe´s kurva (andra höger på nya bansträckningen) som fortfarande är feldoserad med en fet bergvägg 30 meter bort. Varning.

Några saker som man bör se till att fixa som arrangör.
*Vatten i goda mängder. Vatten finns INTE vid banan..
*Ambulans på plats - tar ca. 45 minuter för den att komma från Visby
*MINST 4 flaggvakter med radio.

Tipsen är enbart till för att hjälpa.. Verkar som liwa1 och nitrous gjort detta förrut. :tummenupp

Men banan är f*n den roligaste i detta land. med ganska bred marginal. :Bugar

sandstream

Guest
Med risk för att få stryk: Varför ska det vara en oförsäkrad grupp?
Alla har ju möjlighet att byta bolag och det har ju varit känt hela förra säsongen att IF och TH inte är bra att ha om man vill köra på bana.

Jag vill på inget sätt snuva de som har IF eller TH från att köra bana men det är inte Fia med knuff direkt och frågan är vem som sover gott om en person blir invalid och inte får någon ersättning.

En annan fråga s(om jag tog upp i en annan tråd) är den om vad som händer om en oförsäkrad förare skulle skada någon i tex depån?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Sweedo skrev:
:7peta Det var någon som muttrade om en sur Trajja som var i vägen i somras :3freak :brinnerup

:4skrika Jaja, då var jag ödmjuk och försiktig, vågade inte göra tuffa omkörningar som alla andra :gnissla .
Nu är jag Bigger And Better och äter Trajjor till frukost :fatta! :pannkyss

/Nitrous

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
sandstream skrev:
Alla har ju möjlighet att byta bolag och det har ju varit känt hela förra säsongen att IF och TH inte är bra att ha om man vill köra på bana.

Eller också ser alla över sina EGNA försäkringar, min olycksfallsförsäkring täcker ALLT. Vad som än händer och var det än händer, täcker även rehab osv osv. Kostar inga dyra kronor (genom metall), billigt annars också. Så mig får ni med if och th köra över hur mycket ni vill...i depån också. :näsblod

På så sätt behöver ingen bry sig om detta problem.

Är klockrent även när man har andra aktiviteter för sig, tex cross mm. De flesta här håller ju på med andra "farliga" fritidsaktiviteter förutom bana.

sandstream

Guest
Suomalainen skrev:
Eller också ser alla över sina EGNA försäkringar, min olycksfallsförsäkring täcker ALLT.
Liwa & Nitrous kanske kan kränga en 2-dagars liv- och olycksfallsförsäkring till alla :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
sandstream skrev:

Jag vill på inget sätt snuva de som har IF eller TH från att köra bana men det är inte Fia med knuff direkt och frågan är vem som sover gott om en person blir invalid och inte får någon ersättning.

En annan fråga s(om jag tog upp i en annan tråd) är den om vad som händer om en oförsäkrad förare skulle skada någon i tex depån?

Eftersom intresse verkar finnas från många RR förare att åka så blir det sannolikt en oförsäkrad grupp för RR-hojar och självklart är dom som räknas som oförsäkrade (trygg/if) välkomna att åka där om dom vill.
Vi vet ju faktiskt inte ännu hur det blir med villkoren från f-bolag till nästa år, vi alla kanske kommer att räknas som oförsäkrade oavsett f-bolag!

MEN, hittils så räknas Gotland Ring som allmän väg har det sagts därför att banan inte är inhägnad eller Svemogodkänd och därför ingen motortävlingsbana.
Självklart tror jag inte att något fall finns prövat och det är väl teorin som säger så!
Tills Juni kanske det finns stängsel runt banan och då är den inhägnad, inget snack!

Skenande hojar m.m. som skadar folk i depån vill vi inte vara med om och har hittils inte hört om nåt liknande någonsin, precis som jag skrev i din andra tråd. Vet ärligt talat inte ännu hur utgången skulle bli då, tror knappt någon vet eftersom det inte verkar ha hänt nånsin :va

/Nitrous

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Suomalainen skrev:
Eller också ser alla över sina EGNA försäkringar, min olycksfallsförsäkring täcker ALLT. Vad som än händer och var det än händer, täcker även rehab osv osv. Kostar inga dyra kronor (genom metall), billigt annars också. Så mig får ni med if och th köra över hur mycket ni vill...i depån också. :näsblod

På så sätt behöver ingen bry sig om detta problem.

Är klockrent även när man har andra aktiviteter för sig, tex cross mm. De flesta här håller ju på med andra "farliga" fritidsaktiviteter förutom bana.

Så fint , då hänger vi en skylt på dig som säger "Påbjuden Påkörning" :yoparty

Skoja såklart bara :pannkyss

Men givetvis är det Absolut ingen dum idé att se över sitt personliga skyddsnät. En olycksfallsförsäkring är nästan ett måste som mc-förare, personligen har jag haft stor nytta av en sådan vid olyckor tidigare.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
sandstream skrev:
Liwa & Nitrous kanske kan kränga en 2-dagars liv- och olycksfallsförsäkring till alla :)
Nu börjar tråden spåra ut....

Inte liv- (spar-förs!))utan dödsfall möjligtvis :) . Vissa arrangörer har försäkring som täcker flaggvakter och andra brevid banan/i depån men ej någon hojåkare på banan.
Det viktigaste för att tredje person inte ska drabbas är väl att följa arrangörens regler och se till att man själv är försäkrad.

/N

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Nysse skrev:
Nu börjar tråden spåra ut....

Inte liv- (spar-förs!))utan dödsfall möjligtvis :) . Vissa arrangörer har försäkring som täcker flaggvakter och andra brevid banan/i depån men ej någon hojåkare på banan.
Det viktigaste för att tredje person inte ska drabbas är väl att följa arrangörens regler och se till att man själv är försäkrad.

/N

:tummenupp

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
amullo skrev:
Gotlandring är en riktig kanonbana. Jag var där två ggr i sommras och banan är riktigt kanonrolig med den längre sträckningen. När vi var där i slutet på September så hade dessutom banägarna fixat till sandtrapps och liknande jämfört med körningen i Maj/Juni.

Banan är tekniskt bra och gott om plats för omkörningar finns iprincip överallt om man vet vad man håller på med. Undantaget är väll PeGe´s kurva (andra höger på nya bansträckningen) som fortfarande är feldoserad med en fet bergvägg 30 meter bort. Varning.

Men banan är f*n den roligaste i detta land. med ganska bred marginal. :Bugar

Nu håller dom på med att köra ut däcktravor på hela banan å små fixas lite så de depåstaket osv... så de går sakta framåt iaf :D

Pege´s kurva feldoserad med en bergsvägg 30m bort... Hmmm va du på gotlandring å körde sa du.
har kört 600varv å missat den väggen varje gång då isf :gnissla (finns dock en liten kulle:))

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
2fast 4you skrev:
Nu håller dom på med att köra ut däcktravor på hela banan å små fixas lite så de depåstaket osv... så de går sakta framåt iaf :D

Pege´s kurva feldoserad med en bergsvägg 30m bort... Hmmm va du på gotlandring å körde sa du.
har kört 600varv å missat den väggen varje gång då isf :gnissla (finns dock en liten kulle:))

Jaa.. hur skall man beskriva vilken kurva jag menar...

Feldoserad höger i slutet av banan.. Sen lååång vänster upp över krön och nerför backen (Lite höger/vänster) till ipincip 180 grader höger (lång) uppför och S ut på rakan.

Den högern var det en kile som drog av banan tidigare detta år och totalskrotade hojen eftersom det inte fanns en riktig sandtrapp (Då iallfall)
30 meter kanske var att ta i dock.. :) Det är nog mer. Men det är en skarp bergvägg/bergknalle efter (nuvarande) sandtrappen.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Kiosken skrev:
Hur mycket ligger bil+släp på t o r?

Vet ej exakt, har för mig att vi betalade ca 500kr t/r för bil, lägg till släp så hamnar du nog på 1000kr ca t/r, OBS! du får inte överstiga 6m i längd på ekipaget för då tillkommer en avgift.
Men kolla på http://www.destinationgotland.se

Vi ordnade rabatt på färjeavgiften, samma sak kommer att ske även i år.
Just den tidpunkten är den sista veckan som räknas som lågsäsong och då är priset lägre än veckorna efter då alla turister ska dit!

Alla som bokar och betalar en plats kommer få en kod att uppge vid bokningen av biljetter.

/Nitrous

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Kiosken skrev:
Hur mycket ligger bil+släp på t o r?

2pers med bil & släp till "ön" på lågsäsongpris och tillbaka på högsäsongspris med "banrabatt" ca 20% gick loss på 2500:- och det var under Lelleveckan -04. Kan nog bli billigare, gränsfall mellan låg och högsäsong.

/N

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...