POLL: Har racingforumet blivit bättre?

Har racingforumet blivit bättre?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Vad tycker du, har racingforumet blivit bättre eller kanske sämre efter att Gustav i egenskap av moderator uppmanade om skärpning i den här tråden?

Rösta och motivera gärna om du har lust :)

sandstream

Guest
@Patrik & Offkeff: Vilken typ av trådar är det ni vill ha och vad räknas som spam för er?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Helt stendött, diskussionsglädjen verkar vara totalt borta. Mycket synd.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Personligen, jag slänger gärna lite käft om rr, fightas med nr18 om vem som är långsammast, om tvåtakt äger eller inte, om biaggi/hayden suger eller inte.
Däremot är jag mer än förbannat trött på att av några buntar ihop mig m.fl som som talibaner(nivån på det är som att kalla någon nazze eller stort svin), att dessa pådyvlar en åsikter man inte har.

Det var stor skillnad på då och nu, när vi smädade varandra här på forumet i veckorna och drack en bira tillsammans på helgerna.
Nu träffar man folk på helgerna som tycker vissa här är så korkade att de borde få spö istället..

sandstream

Guest
valmers skrev:
2645155 Helt stendött, diskussionsglädjen verkar vara totalt borta. Mycket synd.
Jag känner likadant men borde väl egentligen inte skriva det (se nedan)...
oFFkeFF skrev:
2645195 Personligen, jag slänger gärna lite käft om rr, fightas med nr18 om vem som är långsammast, om tvåtakt äger eller inte, om biaggi/hayden suger eller inte.
Problemet är väl att vissa inte klarar av såna diskussioner och måste ta till personangrepp och en del andra tycker att trådarna blir skittråkiga.
oFFkeFF skrev:
Däremot är jag mer än förbannat trött på att av några buntar ihop mig m.fl som som talibaner(nivån på det är som att kalla någon nazze eller stort svin), att dessa pådyvlar en åsikter man inte har.
Ungefär som du kallar två personer för Bill och Bull...
oFFkeFF skrev:
Det var stor skillnad på då och nu, när vi smädade varandra här på forumet i veckorna och drack en bira tillsammans på helgerna. Nu träffar man folk på helgerna som tycker vissa här är så korkade att de borde få spö istället..
Allt var alltid bättre förr ;)
Jag träffade folk för två år sedan på bandagar som tyckte att det fanns en hel del korkade personer på det här forumet och så kommer det nog alltid att vara.

MC Doktorn

Guest
Tycker att den håller en bra nivå med ständiga uppdateringar, saknar inte ändlöst spammande om vem som har rätt och fel.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bättre på alla sätt och vis. Att det skrivs minder beror naturligtvis på att det finns mindre att skriva om. Det tävlas inte under vinterhalvåret.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2645327 Jag känner likadant men borde väl egentligen inte skriva det (se nedan)...
Problemet är väl att vissa inte klarar av såna diskussioner och måste ta till personangrepp och en del andra tycker att trådarna blir skittråkiga.
Ungefär som du kallar två personer för Bill och Bull...
Allt var alltid bättre förr ;)
Jag träffade folk för två år sedan på bandagar som tyckte att det fanns en hel del korkade personer på det här forumet och så kommer det nog alltid att vara.

Min bill och bull-kommentar var på ren uppgivenhet, och har vad jag kan minnas skett en gång. Hopbuntningen av talibaner har pågått jag vet inte hur länge...
Min personliga åsikt är att det är tre personer som sänker kvaliteten på det här forumet rätt rejält.
Finns flera kålsupare, jag är en av dem ibland, men det verkar trots allt vara så att dessa tre personer inte riktigt hajade piken att lägga ner sin trista attityd trots gustav's påpekande..

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ja, det tycker jag, i stort. Kanske saknas det en återkomst av några av de gamla profilerna fortfarande. Fortfarande dyker kommentarer upp där det envist hålls fast vid att RR var så mycket bättre förr trots att folket här i stort hellre ser fram emot säsongen 2008 än köper säsongen -93 på VHS.

Bingo har rätt i att det är lågsäsong för RR nu och därför skrivs det mindre. Det kommer att bli en lång vinter. MotoGP drar igång igen på min födelsedag, det är en välkommen present.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Jag tycker det har snäppt upp sig lite, lite tråkigt när trådar som skulle kunna vara intressanta till 95% består av helt ointressant tjafs. Om det nu finns nåt självändamål med att tjafsa är det väl bara att starta en speciell tråd för just det ändamålet och hålla det där i så slipper man det i de andra trådarna.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Min personliga åsikt är att det är tre personer som sänker kvaliteten på det här forumet rätt rejält. Finns flera kålsupare, jag är en av dem ibland, men det verkar trots allt vara så att dessa tre personer inte riktigt hajade piken att lägga ner sin trista attityd trots gustav's påpekande..
Så du tror att om dessa tre ändrar sig så blir allt frid och fröjd?
Vi får ett roligare forum med fler intressanta diskussioner?

Apropå bättre förr så läste jag precis den här tråden eftersom den lyftes och att det var bättre förr är nog en sanning med modifikation: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38975

Bingo skrev:
2645380Att det skrivs minder beror naturligtvis på att det finns mindre att skriva om. Det tävlas inte under vinterhalvåret.
Men även när det skrivs så tycker iaf jag att det är rätt trist, känns som att många håller igen och inte vill/vågar skriva det de egentligen skulle vilja.
FireSalle skrev:
Fortfarande dyker kommentarer upp där det envist hålls fast vid att RR var så mycket bättre förr trots att folket här i stort hellre ser fram emot säsongen 2008 än köper säsongen -93 på VHS.
En orsak till det kan ju vara att de mest påstridiga "det var bättre förr"-nissarna själva slutat köra av en eller annan anledning. En viss bitterhet kan infinna sig då.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2645593 Så du tror att om dessa tre ändrar sig så blir allt frid och fröjd?
Vi får ett roligare forum med fler intressanta diskussioner?

Nej, det kommer alltid vara en och annan utflippad tråd och meningslöst tjafs, det hör till.
Men ja, skulle dessa tre tänka efter åtminstone 30 sekunder innan de tryckte på sendknappen skulle nivån höjas avsevärt.
Har man knappa eller dåliga kunskaper kanske man inte ska ha alltför bestämda åsikter. Man kan då kanske vara lite ifrågasättande istället.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2645601 Nej, det kommer alltid vara en och annan utflippad tråd och meningslöst tjafs, det hör till. Men ja, skulle dessa tre tänka efter åtminstone 30 sekunder innan de tryckte på sendknappen skulle nivån höjas avsevärt. Har man knappa eller dåliga kunskaper kanske man inte ska ha alltför bestämda åsikter. Man kan då kanske vara lite ifrågasättande istället.
Point taken :tummenupp

En känsla som jag har fått och som dessutom späs på ofta är att vissa här ser ner på dem som inte kört en "riktig" räser (dvs en 125 eller 250), då är man av någon anledning direktdiskvalificerad. Har man dessutom den synnerligen osmakliga uppfattningen att 125/250 är trist att titta på, ja då är man verkligen ute och cyklar och bör starta ett eget forum för dieseldrivna fordon. För att inte tala om de n00bs som inte ens tävlat själva, de kan ju omöjligt ha följt med i utvecklingen inom RR de senaste 15-20 åren.

Trist, men tyvärr alltför vanligt i racingforumet.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
samuel w skrev:
2645586 Jag tycker det har snäppt upp sig lite, lite tråkigt när trådar som skulle kunna vara intressanta till 95% består av helt ointressant tjafs. Om det nu finns nåt självändamål med att tjafsa är det väl bara att starta en speciell tråd för just det ändamålet och hålla det där i så slipper man det i de andra trådarna.

kanske man ska starta en officell spam tråd vi har en sådan i gbgdelen och den funkar bra faktiskt dom som spammar håller sig i den för det mesta :gnissla

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ett forum blir aldrig bättre än vad medlemmarna gör det till.Tycker inte det var bättre förr men det går lite upp och ner med kvaliteten på vad som skrivs.

Ibland får man skumma igenom flera sidor rent skitsnack där enbart ett fåtal är delaktiga i "disskutionen".Då känns det som att pm funktionen har blivit bortglömd.

Sen kan det i vissa fall finnas en lite tråkig besserwisser mentalitet hos vissa som säkert gör att folk tvekar en extra gång innan dom postar ett inlägg.

Hur som helst ser jag fram emot en ny säsong och nya trådar att läsa.. :)

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2645628 Point taken :tummenupp

En känsla som jag har fått och som dessutom späs på ofta är att vissa här ser ner på dem som inte kört en "riktig" räser (dvs en 125 eller 250), då är man av någon anledning direktdiskvalificerad. Har man dessutom den synnerligen osmakliga uppfattningen att 125/250 är trist att titta på, ja då är man verkligen ute och cyklar och bör starta ett eget forum för dieseldrivna fordon. För att inte tala om de n00bs som inte ens tävlat själva, de kan ju omöjligt ha följt med i utvecklingen inom RR de senaste 15-20 åren.

Trist, men tyvärr alltför vanligt i racingforumet.

Det är väl ingen som ser ner på den som inte kört. Däremot tycker jag den som säger att 125/250 är tråkiga att köra, inte vill pröva för att det är "mesigt" utan att ha kört/tittat, är som en barnunge som säger att gurka är äckligt utan att ha smakat..
Har man kört/tittat och sen tycker att det var en tråkig grej, är det ju en annan femma.

Likaså är det lite konstigt att någon som inte besökt en svensk rr-tävling på massor med år har så bestämda åsikter om hur svenska tävlingar ska arrangeras. Eller att enskilda personer är skyldiga till hur svensk RR ser ut etc.
D.v.s man väljer sida utan att ha kollat upp fakta från alla läger.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jag tittade in i en tråd för någon vecka sedan och återigen så var de sista 5-6 inläggen från dig och Valmers och handlade om ett skägg, dvs det såg ut som det brukade.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati