Zee skrev:
2647535 Men du ser väl själv att din liknelse haltar? Jämnförelsen skulle isf vara att hobbypiloter snackar med yrkespiloter eller motsvarande. Menar du att eftersom en person har tävlat i svensk RR så vet man mer om t.ex. MotoGP hojar eller dess förare? Det är ju löjligt. Då skulle inte en AIK-supporter få ha tycke om AIK-spelarna? Jämnför du verkligen alla oss som inte tävlat vs. er aktiva mot ett ingående samtal från ingentingvetande passagerare och en yrkespilot? Kom igen nu.
Vad exakt är det vi icke aktiva inte får åsikter om (eller uttrycka åsikterna här i denna delen av forumet rättare sagt)? Att folk har haft åsikter om SVEMO utan att varit aktiv är en sak, men vart går gränsen? Får jag tycka eller tro mig veta något om Hondas nya MotoGP-hugger? Får man ha åsikter om Pedrosa/Hayden/Estoril? Får man tycka att Stiggy kan/inte kan köra? Får man tha åsikter om däck för bana? Om Knudan utbyggnad är bra/dålig? Om säkerheten på Sturup Raceway?
Bara så vi alla vet vad vi får ha åsikter om och vart vi får ha dem. Kanske lämpligt att starta en ny del i forumet, Racingforumet för idioter som inte kan ett jota om motorcyklar?
En sak är solklar en förare som kör sm/b-race här hemma lär ju ha mer koll på en tävlingshelg här hemma än någon som inte vart med på en.
En VM-förare lär ha rätt bra koll han också, för han började förmodligen någon gång just på gräsrotsnivån.
Dock menar jag inte att en förare som kanske inte har mer koll än via eurosport, websidor har bättre koll än någon annan som kan läsa sig till saker om motogp. Har jag skrivit det någonstans?
Dock finns det folk här hemma som har rätt bra kontakt med gp-depåerna, och där kan man få lite skvaller/inside info som inte dyker upp på motogp.com.
Har jag någonstans skrivit att man inte får ha åsikter? Jag tycker det är kul att diskutera med folk, lära mig saker, lära andra saker, få reda på grejer man kanske inte visste/glömt bort.
Jag har inte kört sturup, sett banbilder/skisser samt ombordvideo, personligen skulle jag inte tävla där, en åsikt jag skrivit här om.
Har du kört med ett däck på bana är det väl trevligt med en recension, eller kanske hört någon som gillade en typ av däck, fine skriv om det. vet du inte ett skit om däcket i fråga, kanske du inte ska skriva att det suger/är världsbäst.
Alla åsikter är välkomna, räkna inte med att alla håller med om dem..
Precis som jag inte räknar med att alla tycker som jag..