POLL: Har racingforumet blivit bättre?

Har racingforumet blivit bättre?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2645593 Men även när det skrivs så tycker iaf jag att det är rätt trist, känns som att många håller igen och inte vill/vågar skriva det de egentligen skulle vilja.
Det är möjligt att det är trist det som skrivs här och så kommer det ju alltid att vara. Ett forum förändras till vissa glädje och andras förtret.
Vad skulle det vara som gör att vissa inte vågar skriva vad de tycker?

sandstream skrev:
2645593En orsak till det kan ju vara att de mest påstridiga "det var bättre förr"-nissarna själva slutat köra av en eller annan anledning. En viss bitterhet kan infinna sig då.
Är det inlägg av den typen som du tycker gör ett forum roligare?

sandstream skrev:
2645628 En känsla som jag har fått och som dessutom späs på ofta är att vissa här ser ner på dem som inte kört en "riktig" räser (dvs en 125 eller 250), då är man av någon anledning direktdiskvalificerad. Har man dessutom den synnerligen osmakliga uppfattningen att 125/250 är trist att titta på, ja då är man verkligen ute och cyklar och bör starta ett eget forum för dieseldrivna fordon. För att inte tala om de n00bs som inte ens tävlat själva, de kan ju omöjligt ha följt med i utvecklingen inom RR de senaste 15-20 åren.

Trist, men tyvärr alltför vanligt i racingforumet.
Ungefär lika vanligt som att man pga sitt hojval buntas ihop med andra personer och tilldelas åsikter man inte har, gärna under ett klämkäckt och "fyndigt" namn. Ja, jag har kallat dig och valmers för Humle och Dumle en (1) gång men det är ju en piss i havet vid jämförelse.
Jag har åsikter som jag för det mesta anser mig ha en hyfsat stabil grund/fakta för och eftersom man är på ett diskussionsforum så står jag för dem och det kan säkert ses som tillrättavisande, vilket inte är min ambition, av vissa och irriterande av andra men jag tänker inte ändra åsikt eller sluta uttrycka den för att jag kör en tvåtaktare eller för att jag är moderator.

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Det var bättre B.C - då kunde vi enas om att ogilla en enda person (prylning! :)). Fast humlan är fortfarande ett tacksamt mål att reta.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2645667 Det är väl ingen som ser ner på den som inte kört.
Det kan jag inte hålla med om.
oFFkeFF skrev:
Däremot tycker jag den som säger att 125/250 är tråkiga att köra, inte vill pröva för att det är "mesigt" utan att ha kört/tittat, är som en barnunge som säger att gurka är äckligt utan att ha smakat..
Har man kört/tittat och sen tycker att det var en tråkig grej, är det ju en annan femma.
De flesta i det här forumet har nog sett 125/250-race både live och på TV. Att då säga att man inte tycker att det är så intressant att titta på ser jag inget fel i. Ungefär som att en del här klankar ner på F1 utan att ha kört en formelbil.
oFFkeFF skrev:
Likaså är det lite konstigt att någon som inte besökt en svensk rr-tävling på massor med år har så bestämda åsikter om hur svenska tävlingar ska arrangeras. Eller att enskilda personer är skyldiga till hur svensk RR ser ut etc. D.v.s man väljer sida utan att ha kollat upp fakta från alla läger.
Vem är denne någon?
Gustav O skrev:
2645675 Det är möjligt att det är trist det som skrivs här och så kommer det ju alltid att vara. Ett forum förändras till vissa glädje och andras förtret. Vad skulle det vara som gör att vissa inte vågar skriva vad de tycker?
Det finns ju ett gäng som har ett par favoritmedlemmar att hacka på och det spelar inte så stor roll vad de skriver så är de där. Gäller inte bara mig utan även andra.
Gustav O skrev:
Jag har åsikter som jag för det mesta anser mig ha en hyfsat stabil grund/fakta för och eftersom man är på ett diskussionsforum så står jag för dem och det kan säkert ses som tillrättavisande, vilket inte är min ambition, av vissa och irriterande av andra men jag tänker inte ändra åsikt eller sluta uttrycka den för att jag kör en tvåtaktare eller för att jag är moderator.
Tror inte någon vill att du ska sluta skriva vad du tycker och den här tråden var inte menad som någon kritik mot dig. Jag ville bara höra vad folk tyckte och en del har svarat intressanta saker som är värda att tänka på.

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
sandstream skrev:
2645105 Vad tycker du, har racingforumet blivit bättre eller kanske sämre efter att Gustav i egenskap av moderator uppmanade om skärpning i den här tråden?

Rösta och motivera gärna om du har lust :)

Jag röstade ja. Jag tycker det är bra att vissa irrelevanta inlägg har raderats, lite uppstädning tycker jag är okej :tummenupp . Kommer man på något som är OT så kan man väl starta en ny tråd och ta upp det där.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2645940 Det kan jag inte hålla med om.
De flesta i det här forumet har nog sett 125/250-race både live och på TV. Att då säga att man inte tycker att det är så intressant att titta på ser jag inget fel i. Ungefär som att en del här klankar ner på F1 utan att ha kört en formelbil.
Vem är denne någon?
Det finns ju ett gäng som har ett par favoritmedlemmar att hacka på och det spelar inte så stor roll vad de skriver så är de där. Gäller inte bara mig utan även andra.
Tror inte någon vill att du ska sluta skriva vad du tycker och den här tråden var inte menad som någon kritik mot dig. Jag ville bara höra vad folk tyckte och en del har svarat intressanta saker som är värda att tänka på.

Det här ju bara min egen åsikt, bra racing kan finnas i alla klasser, likaså kan det vissa år vara dödens tråkigt i vissa klasser. F1 kan vara kökörning rätt ofta, men ibland riktigt stenhård racing. Därför dömer jag inte ut klasser helt, men anser att vissa klasser är bättre än andra att fostra nya kids till racingen.
Min åsikt, ser inte ner på folk som anser annorlunda, däremot inte sen att ta en debatt om det. Det finns flera år som jag tyckte 500 var rätt tråkigt att titta på, när doohan utklassade alla andra, tack och lov fanns under den perioden 250 med biaggi m.fl som slogs stenhårt istället. Samt att superbike under den här tiden var svinroligt att titta på.

Vem någon är, är du såklart. Behöver väl egentligen omskriva vilka tre det är jag tycker sänker forumet mest, det är du, valmers (som var kul att käfta med förut, nu är det ingen diskussion längre), samt nyteknik.
Skulle nog säga att det är du som är den dömande personen, eller snarare du har redan bestämt våra åsikter, och dömer oss på den grunden.
Ännu roligare blir det när du skriver att det är vi som "förföljer" dig och är den stora dömande massan, som kräver likatänkande..
Jag delar vissa åsikter med dig, valmers, nyteknik, chrisash, gustav, neutral, chrille, humlan m.fl. Men det innebär inte att jag tycker varken som dig eller de andra i allt. Därav betackar jag mig den gruppering du och valmers hela tiden placerar flera här inne i.. Det är det jag nog retar mig mest på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ett exempel på felaktigt beteende är att gå in en tråd och svara utan att man har svaret utan man bara håller på och skämtar runt. DET SKA MAN INTE GÖRA. Ska forumet vara seriöst och attraktivt för alla måste de diskussioner som finns handla om trådens ämne och inget annat. Allt annat OT kan man skapa en ny tråd om.

Och ja, Sandstream är en äkta pratkvarn!! :)

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Vem någon är, är du såklart.
Det visste jag väl, ville bara ha det i skrift :D

Lite konstigt att du tidigare skrev att jag inte varit på någon svensk RR-tävling de senaste åren. Var dels på EM på Karlskoga och dels på LMS B-race i år, men det kanske inte räknas ;)

Att klumpa ihop folk är ju inget unikt för det här forumet, så fungerar ju livet i övrigt. Att du, NT, CA och Gustav är rätt hårda förespråkare för tvåtakt och 125/250 är ju inte direkt någon hemlighet för den som läser trådarna i det här forumet. Att du bunta ihop er och kalla er något är väl inte så konstigt?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst har jag bidragit till urartade diskussioner. Det är synd. En förklaring (tror jag) är att det i mindre utsträckning "än förr" diskuteras racing och mellan människor med ett passionerat intresse. Istället har det blivit vanligare att diskutera personliga åsikter vilket snabbt urartar och blir trams i kvadrat. Jag önskar att fler som kan och vill diskutera racing gör just det och att man avhåller sig från värderingar om andras kunskap och motiv.

Edit: f-n vad snusförnuftigt det där lät. Sluta snacka skit helt enkelt!

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Som vanligt kör Sandstream huvudet i väggen och utser sig själv till offret och vägrar se sin egen del i det hela.

Forumet har varit riktigt trist på sistone, det har det iofs varit flera gånger innan, men denna gången är det så till den milda grad att jag nästan slutat skriva och bara läser då och då. Kanske har det börjat vända lite, svårt att säga.

Storhetstiden var 2002-2003 och i viss mån 2004. Mycket beror på att många av de som skrev läsvärt knappt skriver längre, som Mattias, oFFkeFF, Chrille, Nr 18, BjOrn mfl...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chris Ash skrev:
2646024
Storhetstiden var 2002-2003 och i viss mån 2004. Mycket beror på att många av de som skrev läsvärt knappt skriver längre, som Mattias, oFFkeFF, Chrille, Nr 18, BjOrn mfl...

Vad var så stort då egentligen? Just nu är det även vinter, så det är inte konstigt det är tyst från många. Jag tycker att under året som gått har det varit många riktigt bra och roliga trådar i racingforumet.

Vi kanske blåser upp en porrdocka utan anledning? :tuttar :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
De flesta i det här forumet har nog sett 125/250-race både live och på TV. Att då säga att man inte tycker att det är så intressant att titta på ser jag inget fel i.
Nä, det är inget fel i att säga det en gång. Eller fem. Men den som kör 125 eller 250 kanske inte vill läsa det dag ut och dag in. Det är upprepningarna som är störiga. Att man själv tycker att det är roligt att säga det räcker inte riktigt. Man får ta lite hänsyn. Det finns mer än jag, mig och mitt.

Swedie skrev:
Jag tycker att under året som gått har det varit många riktigt bra och roliga trådar i racingforumet.
Håller med!

Last edited:

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
RedBaron skrev:
2645671 Jag tittade in i en tråd för någon vecka sedan och återigen så var de sista 5-6 inläggen från dig och Valmers och handlade om ett skägg, dvs det såg ut som det brukade.

Japp, för mycket spam så man inte orkar läsa här längre...:rolleyes:
Det är mycket bättre att skapa några favoritlänkar och sedan bilda en egen
uppfattning angående fakta. Tycker inte att det finns så mycket nytt här som man inte kan läsa någonananstans.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
2646024

Racingforumet är fortfarande en guldkälla när det gäller att få snabb information och tips om RR.

Det är viktigt att tänka på att ett forum bara blir så pass bra som medlemmarna själva gör det till.

Det är upp till oss själva att berätta om nyheter, ställa frågor, lägga ut bilder, ventilera åsikter samt hålla en smakfull nivå.

Ibland så kan skämten bli lite väl interna mellan oss som ofta träffas på banorna och känner varandra väl, en rå men hjärtlig stämmning kan dock missuppfattas av nykomlingarna.

På vintern så händer det dessutom inte speciellt mycket förutom att det ändras i reglementen, klasser, banor byggs om och så mekas det en del i garagen.

Vintersura medlemmar med racingabstinens bör tänka på att våren snart är här.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Chris Ash skrev:
2646024 Som vanligt kör Sandstream huvudet i väggen och utser sig själv till offret och vägrar se sin egen del i det hela.

Japp, saknar dem också. Jag lovar att sluta skriva och enbart övergå till att läsa om du kan få tillbaka deras inlägg.
Du själv verkar älska att skriva inlägg för att uppröra, du är inte sen att slänga ett vedträd på brasan, gärna indränkt i tändvätska.

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Gixxer 750
Vilken ironi!!! :D

Den störste spammaren av dom alla frågar om forumet har blivit bättre sedan en av moderatorerna bett om allmän skärpning och lite mindre spam.

Kan inte forumägaren ändra hans nick till Spamström, thi

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tycker inte det blivit så stor skillnad alls :va Visst kan man sakna gammla gardet men tycker vi har ett par stjärnor i dag med. RR-forumet kommer fortfarande att locka ungtuppar till banorna och det är riktigt bra tycker jag.

björn

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2646013 Det visste jag väl, ville bara ha det i skrift :D

Lite konstigt att du tidigare skrev att jag inte varit på någon svensk RR-tävling de senaste åren. Var dels på EM på Karlskoga och dels på LMS B-race i år, men det kanske inte räknas ;)

Att klumpa ihop folk är ju inget unikt för det här forumet, så fungerar ju livet i övrigt. Att du, NT, CA och Gustav är rätt hårda förespråkare för tvåtakt och 125/250 är ju inte direkt någon hemlighet för den som läser trådarna i det här forumet. Att du bunta ihop er och kalla er något är väl inte så konstigt?

Vill minnas att du dömde ut svensk rr innan du besökte något race.
Vet inte om två besök i år råder bot på det.
Sen beror det nog på personligheten om man drar alla över en kam eller inte.
Att man förespråkar 125/250/tvåtakt innebär exempelvis inte att man sympatiserar med andras tankar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Herregud, vissa borde verkligen rannsaka sig själva och fråga sig hur man lever sina liv. Kan man verkligen ta inlägg på ett diskussionsforum på internet på allvar så till den milda grad att man funderar på att misshandla en eller flera skribenter? Om så är fallet borde man definitivt stänga av datorn och leva lite. Eller om Bingo får bestämma, ligga lite.

Så till det evinnerligt tråkiga tjatet om att det var bättre förr. Alltid. Utan undantag. Är det inte roadracingen som var roligare förr så är det motorcyklarna. Eller förarna. Eller SH-forumet. Eller dess medlemmar. Eller inläggen.
Man kan sannerligen fråga sig hur dessa människor lever sina liv.
"Torkarbladen är inte bra. Igår var de mycket bättre."
"Vilken liten buse jag fick ut. Igår täckte den hela fingertoppen ju."
"Fan vad dåligt tjejen suger idag. Igår var hon ju som Jenna Jameson."

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
2646149 Vill minnas att du dömde ut svensk rr innan du besökte något race.
Ja, det var en galen diskussion om att Veidec-serien och RR:ens framtid i Sverige var helt beroende av att man ändrade reglementetet från 600 till 1000 cc, Svemo var inte kloka och Sköld en ixxot.

:rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
2646154 Herregud, vissa borde verkligen rannsaka sig själva och fråga sig hur man lever sina liv. Kan man verkligen ta inlägg på ett diskussionsforum på internet på allvar så till den milda grad att man funderar på att misshandla en eller flera skribenter? Om så är fallet borde man definitivt stänga av datorn och leva lite. Eller om Bingo får bestämma, ligga lite.

Precis som i verkliga livet behöver man tänka på hur man uppför sig på internet.
Kan man inte tänka sig dra "skämtet" i verkligheten bör man kanske hålla det för sig själv.
Det är liksom ingen frizon att uppföra sig hur jävla dumt och illa som helst på internet. Kan man inte göra det är internet ingen plats för den personen, och bör nog stänga av datorn lite.
Förespråkar dock inte misshandel..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...