Det är möjligt att det är trist det som skrivs här och så kommer det ju alltid att vara. Ett forum förändras till vissa glädje och andras förtret.sandstream skrev:2645593Men även när det skrivs så tycker iaf jag att det är rätt trist, känns som att många håller igen och inte vill/vågar skriva det de egentligen skulle vilja.
Vad skulle det vara som gör att vissa inte vågar skriva vad de tycker?
Är det inlägg av den typen som du tycker gör ett forum roligare?sandstream skrev:2645593En orsak till det kan ju vara att de mest påstridiga "det var bättre förr"-nissarna själva slutat köra av en eller annan anledning. En viss bitterhet kan infinna sig då.
Ungefär lika vanligt som att man pga sitt hojval buntas ihop med andra personer och tilldelas åsikter man inte har, gärna under ett klämkäckt och "fyndigt" namn. Ja, jag har kallat dig och valmers för Humle och Dumle en (1) gång men det är ju en piss i havet vid jämförelse.sandstream skrev:2645628En känsla som jag har fått och som dessutom späs på ofta är att vissa här ser ner på dem som inte kört en "riktig" räser (dvs en 125 eller 250), då är man av någon anledning direktdiskvalificerad. Har man dessutom den synnerligen osmakliga uppfattningen att 125/250 är trist att titta på, ja då är man verkligen ute och cyklar och bör starta ett eget forum för dieseldrivna fordon. För att inte tala om de n00bs som inte ens tävlat själva, de kan ju omöjligt ha följt med i utvecklingen inom RR de senaste 15-20 åren.
Trist, men tyvärr alltför vanligt i racingforumet.
Jag har åsikter som jag för det mesta anser mig ha en hyfsat stabil grund/fakta för och eftersom man är på ett diskussionsforum så står jag för dem och det kan säkert ses som tillrättavisande, vilket inte är min ambition, av vissa och irriterande av andra men jag tänker inte ändra åsikt eller sluta uttrycka den för att jag kör en tvåtaktare eller för att jag är moderator.
Last edited: