Zeb_Macahan
Bettingansvarig
aci skrev:Alltid lika spännande att stampa ner en ducce på höga varv...
Jasså, men en ducce kommer ju aldrig upp i höga varv
//jaG
aci skrev:Alltid lika spännande att stampa ner en ducce på höga varv...
hp skrev:På bana kan jag förstå att man kan behöva "mellangas" men på gata vid normal körning kan väl den enda positiva effekten vara att mopedisterna vid korvkiosken höjer på ögonbrynen... eller...?
sandstream71 skrev:Jag är alltså en tönt!?
Gustav1 skrev:Hmm, men det går ju faktiskt inte att svänga utan att motstyra. (i lite fart)
Däremot går det fint att växla utan att mellangasa.
Macho Woman skrev:Rossi och grabbarna har tid. De svenska rr-förarna också.
Stod i Tröskurvan på Gelleråsen och glodde på en Veidec-träning; inte många som mellangasade.Goodstuff skrev:Nej. De flesta gör det inte i MotoGP eftersom de har alldeles utmärkta elektroniska system som sköter problematiken med motorbroms etc. Titta nästa race så får du se. I Sverige är det vanligare.
valmers skrev:Stod i Tröskurvan på Gelleråsen och glodde på en Veidec-träning; inte många som mellangasade.
Goodstuff skrev:Nej. De flesta gör det inte i MotoGP eftersom de har alldeles utmärkta elektroniska system som sköter problematiken med motorbroms etc.
DwD skrev:men va fan, om man inte kopplar, duttar på gasen och lägger i en lägre växel så smäller ju det om lådan. detta kan man inte missa.
DwD skrev:ni som inte gör detta kan väl skriva i era annonser så att jag inte köper en sådan hoj
sandstream71 skrev:Beror på vilket varv motorn har. Vid vanlig gatkörning smäller det ingenting i min låda, det hörs knappt att man växlar ner, så det går utmärkt att missa.
Du menar att jag ska skriva att jag inte växlar ner från +10K
Pejo skrev:Nu ska vi lattja till det lite
Är det någon mer än mig som envisas med att ge mellangas vid nedväxling när man kör personbil ?
På Yamahan ställer man till det för elektroniken om man mellangasar. Fast det måste vara svårt att vänja sig av med det.sandstream71 skrev:Japp, det stämmer! För någor race sedan hade Rossi en kamera placerad så att den filmade hans höger hand. Han släppte av gasen helt inför kurvorna och greppade bromsen och gav ingen mellan gas.
Nu var det ju främst på gata jag menade På banan spelar det väl int så stor roll vem som ser på ;Phermes skrev:nej nej. om man har tid och mellan gasa i inbromsningen så bromsar ni för tidigt. prova att klippa på fullt på bromsen iställer för att konsentrera er på att mellangasa så kanske ni kapar några sekunder på banan. på gatan är det alltid lika soligt att gasa
Bil, kommer med trean i, kopplar ur, spaken i frilage, upp med koppling, gasa till, trampa ur igen, peta i tvaan, upp med kopplingen igen, dvs frikoppla tv[ ggr per v'xling. All sa att dreven pa ingaende axeln i vaxelladan, som sitter efter motor och koppling ska fa samma varv som drevet pa utgaende axeln som snurrar i och med att det ar sammankopplat med bakhjulen.DwD skrev:dubbeltrampar?,vad exakt menar ni med det?
Gulsnabbtrajja skrev:Aldrig gjort och är för gammal för att lära om tror jag.
Fan Macho är alltså ballare än jag på att köra.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|