nej nej,aldrig låta någon använda din hjälm eller använda lånad hjälm.
frigoliten anpassar sig till huvudet och blir riktigt dålig för snärtskador.
min hjälm har legat och hoppat i varenda sandfålla snart i sverige och jag lever fortfarande.
tappat den max 40 ggr och visst är det små lackskador på den men inte har det påverkat fibern.
det som går sönder är ju epoxin dessutom och den har ingen absorberingsfunktion,bara formfunktion.är epoxyn skadad synns det direkt på strukturen,är bara färgen borta är det okej.
samma måtto har de i försvarets riktlinjer för komposit,bara läst flygdelen och ubåtsdelen men samma sak.
så slutsats,skador igenom epoxin ner till första lageret väv ska vara okej men min egen gräns drar jag vid skador på epoxin,så byter jag.
det är svårt att göra de har jag märkt
En lexan eller polykarbonathjälm klarar den smällen utan problem.
En komposithjälm är mer tveksamt.
Spricker den ska den bytas.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |