Varför ska jag ge mig? För att jag inte delar din uppfattning här i livet?
Kanske för att tjejen i fråga inte delar din uppfattning heller men det hindrar väl inte dig att i moralpanik anklaga henne för att ljuga.
Varför ska jag ge mig? För att jag inte delar din uppfattning här i livet?
"Sex säljer" är nog inget Tyra själv står för... eller?
Men hallå..?! Det e en väldigt stor skillnad mellan att visa upp underkläder för Victoria's secret, och att låta sig som 18 åring bli påpucklad av 15 killar vid ett och samma tillfälle i en porrfilm..?
Visst, sex finns överallt i samhället, speciellt i reklam, men det finns ju gränser....
Att Tyra går på catwalken kan vissserligen uppfattas som sexigt av många, men det är en helt annan form av "sexig" känsla hon förmedlar.. en stark, snygg kvinna i underkläder! ..och inte en ensam stakars ung tjej som blir förnedrad och utnyttjad av ett gäng aggresiva killar i en porrfilm..
not the difference!
Någon moralpanik är det inte frågan om, däremot ett ifrågasättande av hur bra en 18-årig tjej kan må om hon gillar att bli misshandlad i ena scenen och påsatt av 15 grabbar i en annan.Kanske för att tjejen i fråga inte delar din uppfattning heller men det hindrar väl inte dig att i moralpanik anklaga henne för att ljuga.
Inga grader i helvetet här inte. En modell = en prostituerad. JissesEnligt mig kan man kategorisera både prostituerade, porrskådisar och vissa modeller (därbland Tyra) i ett och samma fack, nämligen "vi får betalt för att sälja sex". Du är självklart fri att inte dela den åsikten.
Poängen är väl inte hur hon framställs i programmet, att det är vinklat förstår väl de flesta, utan istället varför en 18-årig tjej gör det val hon gör.Quote från Sasha Grey:
"[Banks] kept saying "This is a young girl, she looks like a middle school girl", but they dressed me up in pink and put studded earrings in me so they could portray me the way they wanted to....
Du valde att bara quota en del av mitt inlägg. En annan del säger:Poängen är väl inte hur hon framställs i programmet, att det är vinklat förstår väl de flesta, utan istället varför en 18-årig tjej gör det val hon gör.
Denna del var menat som ett svar på bland annat följande påstående:I mean, there's still going to be the crowd that's, "Oh, this poor young girl, Tyra's gonna fix her", but there is nothing to be fixed. I'm not a victim of my circumstances, that's complete b.s., and what I'm doing is not self-destructive. I cognitively chose this as my career. I'm not a statistic."
Sasha tycker inte synd om sig själv och då tänker inte jag göra det heller. Jag litar på att hon har gjort välövervägt val.Att de väljer den självmant kan du ju fortsätta att tro. Ungefär som att folk faktiskt väljer att bli prostituerade för att det är ett roligt och stimulerande arbete
Tyra och Sasha sitter båda i samma ruschkana av moralisk dekadens - enda skillnaden är att Sasha väljer att åka lite längre ned. Båda säljer sex, antingen direkt eller indirekt. Sasha får betalt för att idka samlag på film, Tyra för att väcka en sexuell drift hos män och kvinnor genom att skutta runt i underkläder med samma syfte.
Enligt mig kan man kategorisera både prostituerade, porrskådisar och vissa modeller (därbland Tyra) i ett och samma fack.
Men hallå..?! Det e en väldigt stor skillnad mellan att visa upp underkläder för Victoria's secret, och att låta sig som 18 åring bli påpucklad av 15 killar vid ett och samma tillfälle i en porrfilm..?
Visst, sex finns överallt i samhället, speciellt i reklam, men det finns ju gränser....
Att Tyra går på catwalken kan vissserligen uppfattas som sexigt av många, men det är en helt annan form av "sexig" känsla hon förmedlar.. en stark, snygg kvinna i underkläder! ..och inte en ensam stakars ung tjej som blir förnedrad och utnyttjad av ett gäng aggresiva killar i en porrfilm..
not the difference!
Du är tjej va?
Du e kille va..??
Vad som är förnedrande är väl upp till var och en att avgöra och för min del ser jag det som ren förnedring när 15, rätt störda, grabbar turas om att sätta på en tjej i alla hål.
Den fråga jag egentligen vill ha svar på var vem som kan tänkas njuta av att titta på såna scener.
Spelar du dum eller? Att säga att sasha och Tyra är i samma fack är helt befängt. Sasha får betalt för att göra porrfilmer, o dessa har en enda uppgift, nämligen att väcka sexuella driter hos tittarna.
Det behövs nog inte, jag är fullt medveten om att det finns personer i min omgivning som kan anses vara normala till det yttre som tänder på saker som skulle få mig att vilja gå på muggen och spy.Du borde hänga med mig på jobbet en dag så får du se vad det är för folk som handlar "udda porr" så kommer du sen vifta bort fördomarna om snuskgubbar (jag tar mig friheten att påstå att du troligtvis har en bild i huvudet av hur dessa personer ser ut och beter sig, om inte så ber jag om ursäkt).
Att de tycker om andra saker är inte så svårt att förstå, däremot varför de tycker om det.Det finns inget direkt svar på din fråga utan det är nog väldigt blandat. Varför personerna ifråga tänder på det vet jag inte men jag vet att folk tycker om annorlunda saker, är det så svårt att förstå?
Visst, det är lätt att konstatera att folk vill vissa saker eller tycker om olika saker men för egen del är det mer intressant att fundera på varför.Värt att nämnas är ju även att vissa tjejer faktiskt VILL känna sig som vidriga slampor då dom knullar och njuter av detta i fulla drag, sen att 15 killar är lite i överkant kan jag hålla med om.
Förmodligen finns det ett koppel med finansrådgivare som under alla år har förklarat att det vore samhällsekonomiskt självmord att försöka neutralisera porrindustrin; money talks, tyvärr.Det som förvånar mig mest är att porrindustrin har fått fortgå så långt som den har gjort då det hela utspelar sig i USA där de har en så sned syn på allt så det är sjukt. Har det funnits en okristen president någonsin? Att de inte har slagit hårdare än vad de har gjort är märkligt, men tur för omvärlden för annars skulle det inte finnas lika stort utbud med porr att välja på
Givet finns det personer som Sasha men att de utgör en minoritet kan väl ingen förneka. För varje "glad&framgångsrik" porraktris går det förmodligen 100 nerknarkade och utnyttjade artonåringar vilket knappast kan anses som ok. Vidrigt är vad det är.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|