Porrstjärnan Sasha Grey hos Tyra Banks (talkshow)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
"Sex säljer" är nog inget Tyra själv står för... eller? :rolleyes:

Men hallå..?! Det e en väldigt stor skillnad mellan att visa upp underkläder för Victoria's secret, och att låta sig som 18 åring bli påpucklad av 15 killar vid ett och samma tillfälle i en porrfilm..?
Visst, sex finns överallt i samhället, speciellt i reklam, men det finns ju gränser....
Att Tyra går på catwalken kan vissserligen uppfattas som sexigt av många, men det är en helt annan form av "sexig" känsla hon förmedlar.. en stark, snygg kvinna i underkläder! ..och inte en ensam stakars ung tjej som blir förnedrad och utnyttjad av ett gäng aggresiva killar i en porrfilm..
not the difference!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Men hallå..?! Det e en väldigt stor skillnad mellan att visa upp underkläder för Victoria's secret, och att låta sig som 18 åring bli påpucklad av 15 killar vid ett och samma tillfälle i en porrfilm..?
Visst, sex finns överallt i samhället, speciellt i reklam, men det finns ju gränser....
Att Tyra går på catwalken kan vissserligen uppfattas som sexigt av många, men det är en helt annan form av "sexig" känsla hon förmedlar.. en stark, snygg kvinna i underkläder! ..och inte en ensam stakars ung tjej som blir förnedrad och utnyttjad av ett gäng aggresiva killar i en porrfilm..
not the difference!

Tyra och Sasha sitter båda i samma ruschkana av moralisk dekadens - enda skillnaden är att Sasha väljer att åka lite längre ned. Båda säljer sex, antingen direkt eller indirekt. Sasha får betalt för att idka samlag på film, Tyra för att väcka en sexuell drift hos män och kvinnor genom att skutta runt i underkläder med samma syfte. Tyra får romanticera modellyrket hur mycket hon vill, men hur många säsonger av Americas Next Top Model TV3 än må sända så kommer majoriteten av befolkningen ändå att se modeller som de sexobjekt de faktiskt är.

Enligt mig kan man kategorisera både prostituerade, porrskådisar och vissa modeller (därbland Tyra) i ett och samma fack, nämligen "vi får betalt för att sälja sex". Du är självklart fri att inte dela den åsikten.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Det är många som är snabba att påpeka att ingen tjej gillar att göra porrfilm, dessa tjejer har inget val osv. Jag undrar hur det är med killarna i porrfilmsbranshen. Gillar inte killarna heller vad de håller på med, har inte de heller haft något val? Eller är det så att många tycker att det är okej för killarna att gilla det de håller på med, men har svårt att acceptera att en tjej också kan tycka om det?

Själv tror jag att det finns alla sorter i porrfilmsbranshen. Det finns utan tvekan tjejer som inte gillar det de gör, men också tjejer som gillar det.

Last edited:

sandstream

Guest
Kanske för att tjejen i fråga inte delar din uppfattning heller men det hindrar väl inte dig att i moralpanik anklaga henne för att ljuga.
Någon moralpanik är det inte frågan om, däremot ett ifrågasättande av hur bra en 18-årig tjej kan må om hon gillar att bli misshandlad i ena scenen och påsatt av 15 grabbar i en annan.
I din värld mår hon bra, i min mår hon dåligt.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Quote från Sasha Grey:

"[Banks] kept saying "This is a young girl, she looks like a middle school girl", but they dressed me up in pink and put studded earrings in me so they could portray me the way they wanted to. They definitely tried to portray me as a victim, and I knew they were going to do that, but if you watch the show and you're an intelligent person … I think maybe I changed a few minds. Maybe I opened a few minds, as well. I mean, there's still going to be the crowd that's, "Oh, this poor young girl, Tyra's gonna fix her", but there is nothing to be fixed. I'm not a victim of my circumstances, that's complete b.s., and what I'm doing is not self-destructive. I cognitively chose this as my career. I'm not a statistic."

sandstream

Guest
Enligt mig kan man kategorisera både prostituerade, porrskådisar och vissa modeller (därbland Tyra) i ett och samma fack, nämligen "vi får betalt för att sälja sex". Du är självklart fri att inte dela den åsikten.
Inga grader i helvetet här inte. En modell = en prostituerad. Jisses :rolleyes:

Quote från Sasha Grey:
"[Banks] kept saying "This is a young girl, she looks like a middle school girl", but they dressed me up in pink and put studded earrings in me so they could portray me the way they wanted to....
Poängen är väl inte hur hon framställs i programmet, att det är vinklat förstår väl de flesta, utan istället varför en 18-årig tjej gör det val hon gör.

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Poängen är väl inte hur hon framställs i programmet, att det är vinklat förstår väl de flesta, utan istället varför en 18-årig tjej gör det val hon gör.
Du valde att bara quota en del av mitt inlägg. En annan del säger:
I mean, there's still going to be the crowd that's, "Oh, this poor young girl, Tyra's gonna fix her", but there is nothing to be fixed. I'm not a victim of my circumstances, that's complete b.s., and what I'm doing is not self-destructive. I cognitively chose this as my career. I'm not a statistic."
Denna del var menat som ett svar på bland annat följande påstående:
Att de väljer den självmant kan du ju fortsätta att tro. Ungefär som att folk faktiskt väljer att bli prostituerade för att det är ett roligt och stimulerande arbete :rolleyes:
Sasha tycker inte synd om sig själv och då tänker inte jag göra det heller. Jag litar på att hon har gjort välövervägt val.

Fast det är klart, väljer man att tro att hon ljuger så är ju den här diskussionen ganska meningslös.

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tyra och Sasha sitter båda i samma ruschkana av moralisk dekadens - enda skillnaden är att Sasha väljer att åka lite längre ned. Båda säljer sex, antingen direkt eller indirekt. Sasha får betalt för att idka samlag på film, Tyra för att väcka en sexuell drift hos män och kvinnor genom att skutta runt i underkläder med samma syfte.
Enligt mig kan man kategorisera både prostituerade, porrskådisar och vissa modeller (därbland Tyra) i ett och samma fack.

Spelar du dum eller? Att säga att sasha och Tyra är i samma fack är helt befängt. Sasha får betalt för att göra porrfilmer, o dessa har en enda uppgift, nämligen att väcka sexuella driter hos tittarna.

Sasha kanske trivs bra med sitt jobb och ser inga bekymmer i det hon gör, även om det hon gör är väldigt ovanligt. Det som är "farlig " med att låta en tjej som Sasha göra bra reklam för porrindustrin, är att den då verkar så oskyldig och harmlös. Myten om den "lyckliga horan" målas upp..
Men det hör inte till saken..

Det jag stör mej på är att anser att Sasha och Tyra är i sammma fack!!! (?)
Visst, jag kan hålla med om att modellvärlden inte e den bästa av de bästa världar med sjuka kroppsideal och droger...
Men Tyra är faktiskt en av de stora pionärerna och stora kritikerna mot dagens modeindustri med anorektiska kroppsideal..
Hon har flera ggr argumenterat för en naturlig kvinno-kropp med former!
En Victoria secret show är för kvinnor, av kvinnor, för att bäras av kvinnor, inte dess främsta uppgift att egga sexuella fetisch läggningar...
väldigt stor skillnad... Det e skillnad på sex och sex..!!
Ska man inte som tjej kunna få känna sig fin och sexig och köpa underkläder utan att för det bli stämplad av dej som prostituerad/porrskådis..??!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
not the difference!

Du är tjej va?

FreddaGädda

Guest
Fan vad jag lackar på amerikanska talk shows.
Denna sliskigt genomkristna mentalitetspropaganda och vinklade medier!

Man blir förbannad! :mad:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Vad som är förnedrande är väl upp till var och en att avgöra och för min del ser jag det som ren förnedring när 15, rätt störda, grabbar turas om att sätta på en tjej i alla hål.
Den fråga jag egentligen vill ha svar på var vem som kan tänkas njuta av att titta på såna scener.

Du borde hänga med mig på jobbet en dag så får du se vad det är för folk som handlar "udda porr" så kommer du sen vifta bort fördomarna om snuskgubbar (jag tar mig friheten att påstå att du troligtvis har en bild i huvudet av hur dessa personer ser ut och beter sig, om inte så ber jag om ursäkt).

Det finns inget direkt svar på din fråga utan det är nog väldigt blandat. Varför personerna ifråga tänder på det vet jag inte men jag vet att folk tycker om annorlunda saker, är det så svårt att förstå?

Värt att nämnas är ju även att vissa tjejer faktiskt VILL känna sig som vidriga slampor då dom knullar och njuter av detta i fulla drag, sen att 15 killar är lite i överkant kan jag hålla med om.

Spelar du dum eller? Att säga att sasha och Tyra är i samma fack är helt befängt. Sasha får betalt för att göra porrfilmer, o dessa har en enda uppgift, nämligen att väcka sexuella driter hos tittarna.

Njae, det finns en hel del folk som samlar på porrfilmer utan att för det sitta och dra sig i skinnflöjten hela dagarna utan ser på filmerna av andra anledningar än att bara kåta upp sig själva. Personligen så tror jag det handlar om nån stalkerliknande grej då dom "kärar" ner sig i vissa skådespelerskor och höjer dessa till skyarna, utan att för det bli kåta.

Men detta är endast en liten notis, i grund och botten håller jag med dig om att porrfilm är till för att göra tittarna upphetsade.

Last edited:

sandstream

Guest
Du borde hänga med mig på jobbet en dag så får du se vad det är för folk som handlar "udda porr" så kommer du sen vifta bort fördomarna om snuskgubbar (jag tar mig friheten att påstå att du troligtvis har en bild i huvudet av hur dessa personer ser ut och beter sig, om inte så ber jag om ursäkt).
Det behövs nog inte, jag är fullt medveten om att det finns personer i min omgivning som kan anses vara normala till det yttre som tänder på saker som skulle få mig att vilja gå på muggen och spy.
Det finns inget direkt svar på din fråga utan det är nog väldigt blandat. Varför personerna ifråga tänder på det vet jag inte men jag vet att folk tycker om annorlunda saker, är det så svårt att förstå?
Att de tycker om andra saker är inte så svårt att förstå, däremot varför de tycker om det.
Värt att nämnas är ju även att vissa tjejer faktiskt VILL känna sig som vidriga slampor då dom knullar och njuter av detta i fulla drag, sen att 15 killar är lite i överkant kan jag hålla med om.
Visst, det är lätt att konstatera att folk vill vissa saker eller tycker om olika saker men för egen del är det mer intressant att fundera på varför.

Jag är ingen motståndare till porr och vuxna människor ska få göra sina egna val men jag har väldigt svårt att tro att en majoritet av porrskådisarna mår bra psykiskt.

Ska bli intressant att se hur Sasha mår och vad hon gör om 10 år.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror, precis som Sanstream, att majoriteten av de kvinnliga porrskådisarna inte mår helt ok psykiskt. De manliga porrskådisarna är nog en helt annan grej, där ses det nog mer som macho att vara porrskådis.
Men sen tror jag även att det finns tjejer som Sasha, som faktiskt trivs med det de gör. Det är väl inte speciellt konstigt att det finns tjejer som tycker det är kul att få betalt för att knulla?
De flesta lever ju en helt annan livsstil än vad merparten av de "vanliga" människorna är vana vid. Det är inte direkt att en porrskådis kollar snett på en annan porrskådis om de drar en lina kokain på en fest eller innan en scen.

Att sen jämföra Tyra och Sasha som att båda säljer sex, det håller inte. Det är en typisk amerikansk kristen syn på det hela, något som är värre än hela porrindustrin.

Det som förvånar mig mest är att porrindustrin har fått fortgå så långt som den har gjort då det hela utspelar sig i USA där de har en så sned syn på allt så det är sjukt. Har det funnits en okristen president någonsin? Att de inte har slagit hårdare än vad de har gjort är märkligt, men tur för omvärlden för annars skulle det inte finnas lika stort utbud med porr att välja på :D

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Det som förvånar mig mest är att porrindustrin har fått fortgå så långt som den har gjort då det hela utspelar sig i USA där de har en så sned syn på allt så det är sjukt. Har det funnits en okristen president någonsin? Att de inte har slagit hårdare än vad de har gjort är märkligt, men tur för omvärlden för annars skulle det inte finnas lika stort utbud med porr att välja på :D
Förmodligen finns det ett koppel med finansrådgivare som under alla år har förklarat att det vore samhällsekonomiskt självmord att försöka neutralisera porrindustrin; money talks, tyvärr.

Givet finns det personer som Sasha men att de utgör en minoritet kan väl ingen förneka. För varje "glad&framgångsrik" porraktris går det förmodligen 100 nerknarkade och utnyttjade artonåringar vilket knappast kan anses som ok. Vidrigt är vad det är.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Givet finns det personer som Sasha men att de utgör en minoritet kan väl ingen förneka. För varje "glad&framgångsrik" porraktris går det förmodligen 100 nerknarkade och utnyttjade artonåringar vilket knappast kan anses som ok. Vidrigt är vad det är.

Säkerligen, jag säger inte emot. Men i takt med att det blir mer och mer accepterat så lockas nog fler "vanliga" tjejer in i det men jag tror inte att det slutar speciellt bra för dem heller. Knarkade de inte innan så gör de troligtvis det efter att ha börjat.
Och "utnyttjade" tonåringar hittar man ju på vilken krog som helst en lördagkväll så därför tror jag att färre och färre bryr sig om detta. Jag gör det inte iaf, det finns betydligt värre problem som man skulle oroa sig för, om man skulle oroa sig alls men det är ju bara dumt att göra.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Finns det verkligen folk här som tror att Sasha (18 år!) kommer från en lycklig, stabil familj och att hennes beslut är baserat på en noggran genomgång av olika handlingsalternativ och deras konsekvenser på kort och lång sikt???

Från mitt yrke har jag lärt mig att även om tjejer med aneroxi säger att de har valt att svälta sig för att de gör dem lyckliga, så kan det ligga en hund begraven där i alla fall. Å av en eller annan anledning tror jag att det gäller här också.
Fast man kan ju, givetvis, utgå från att om någon säger att de gör något av egen fri vilja och älskar det dem gör så är det ett friskhetstecken och utan problem. Hon säger ju trots allt att det hade varit helt ok om en okänd man slog henne i magen, ett av de mest säkra tecken på välmående hon en 18-årig tjej.:)

Sedan tycker jag iofs även att det värsta övergreppet här är att Tyra och hennes personal bidrar till hela soppan med sin skenheliga omtanke.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati