Porschen tog en mumsbit

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Bilar har väl i regel bättre aerodynamik så när det gäller att sega sig upp till toppfart kanske det inte är så lätt. Men en rullande start mot en bromsad 450hk RX7 är inga problem med en K2. Det är bevisat.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
OK, det här var inte bra, men du kan proceduren. Din "motorcykel" kommer bli konfiskerad inatt, var vänlig och avsluta ditt konto här. Tack för din tid.

/perris

:)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.

Dark_Messenger

Guest
Du har fått ett måndagsex ur sukisukifabriken! Går den inte fortare än 290 är det bara att köra den till skroten:hihi

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Frånkörd av en 1303 LS cab? aj aj aj... skulle jag inte erkänna om jag vore du... :rolleyes:

:tungan

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Och jag som funderade på att skaffa en gixxer till våren....

Det får bli en R1:a istället.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Det var inte 320hk i den iallafall. Då hade den aldrig kommit ikapp och inte haft nånting att sätta emot oavsett hastighet. Ut och leta upp en rejssugen person i en M3 e46 så får du se, och den har 20hk till.

Porschen är i aerodynamiskt perspektiv mycket bättre än beemern. Den perfekta aerodynamiska formen är en vattendroppe, alltså rund där fram med avsmalnande svans. Typ som en spermie :D Detta gör att porschen trots mindre hk är kvickare äm beemern!

I detta fallet var det ju toppfartskörning det handlade om också, beemern är ju elektroniskt begränsad på 250km/h också. Det är inte porschen!

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Porschen är i aerodynamiskt perspektiv mycket bättre än beemern. Den perfekta aerodynamiska formen är en vattendroppe, alltså rund där fram med avsmalnande svans. Typ som en spermie :D Detta gör att porschen trots mindre hk är kvickare äm beemern!

I detta fallet var det ju toppfartskörning det handlade om också, beemern är ju elektroniskt begränsad på 250km/h också. Det är inte porschen!

Nä för en elektronisk fartspärr går ju absolut inte att kringgå :va
Mer spelar in på Porsche VS BMW är bara den aerodynamiska biten men håller med dig att tyvärr BMW ligger i lä där!
Sen angående porschen kan det varit vilket monster som helst trots att det enligt VV har en effekt på bara 320 hästar!
Porsche går oxå att trimma! :tummenupp

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
"Vanliga" cab'n (på 320 hk) verkar ha en toppfart på 270 km/t och iom att du höll runt 280 minus glädjemätare, så kan det ju stämma.
Plocka dom i acc istället, då vinner du garanterat :)

Jag lyckades förnedra en Ferrari som försökte dra ifrån mig. Powerwheelie förbi honom på 1:an och gasa ut på 2:an, sen slog han av (långt bakom).
Pure joy!
Svårt att hitta prestanda info men hittade siffran 285 i topp på en 320 hästars.

Ikapp kom hann aldrig, däremot ifrån. (viktigt=)
Jag vill inte utesluta något, min hoj är kanske kass, eller jag. Men har du kört mot en 320 hk 911 eller värre och jämfört hur det går från 250 och uppåt?

Dagen innan körde jag lite mot en 911 GT3 RS men farten var aldrig mer än 180 och då är det enkelt. Ruggigt fet bil!

OK, det här var inte bra, men du kan proceduren. Din "motorcykel" kommer bli konfiskerad inatt, var vänlig och avsluta ditt konto här. Tack för din tid.

/perris

:)
Inte mer än rätt :fakta

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag hade problem att hänga på en saab900 i 150-250 med min cbr600, då sålde jag skrotet

alla bilar är inte orginal :tungan

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Hörde att om man bor på Östermalm (i stockholm då) så kan man få pynta 100 grand om året i försäkring på en såndäringa bil. Kanske något att trösta sig med =)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10

Men har du kört mot en 320 hk 911 eller värre och jämfört hur det går från 250 och uppåt?

Jupps mot värre har han testat bla IronMikes amg... och de kom då inte ikapp gixxern.. Sök här på forumet så ska du finna.. Finns väl omskrivet..

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
MM småhojar eller gamla 1000cc är ju inge problem för en sprojlans sportbil att sega sig förbi i topphastighet, vindmotståndet är ju så stort så de små motorerna orkar inte.
Sen att jag tar mig 0-200 bra mkt snabbare än en ny porsche i en gammal 600cc från 2000 för under 40lappen är det som är det roliga me hoj =)

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Det e då man skaffar sig en Hayabusa (den har ju med en form som en vattendroppe) å vill man vara på den säkra sidan så överladdar man den lite med så råkar man inte ut för det problemet med att bli frånåkt av ett bilskrälle varken i acc eller toppfart :D :D
Se bara till att du har utväxling till hög toppfart :tuttar

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Hörde att om man bor på Östermalm (i stockholm då) så kan man få pynta 100 grand om året i försäkring på en såndäringa bil. Kanske något att trösta sig med =)

Kollade vad försäkring på en 911-(99) skulle kosta på IF för mig, hel låg på 33000/år... så det låter som du överdriver lite:7peta

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0