Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tyvärr bor vi i Löfven diktaturen Sverige - och är det för många som gör som du säger, så kan jag lova att de hittar på att börja skicka ut inkasso kravobrev om man inte hämtar ut sina paket.
Bara se som nu där remiss är ute för ändring av grundlag för att inskränka på lagen för yttrandefrihet - för att lagligt kunna ljuga/undanhålla sanningen för Svenska Befolkningen.
Allt är sossarnas fel...eller...
Vad är det med folk och deras dåliga minne. Det är ju ungefär som Trumpanhängarnas konstanta ignorans för fakta... och att hela tiden skylla allt på Hillary. "but her emails..."

Regeringen Löfven har ju inte orsakat att Postnord är där de är. :va
Sossarna har inte privatiserat Posten. Det var faktiskt en borgerlig regering som tyckte det var en bra idé att avskaffa brevmonopolet (1993). Detta ledde till att de mycket riktigt fick konkurrens på lönsamma och folktäta marknader som Stockholm, Malmö och Göteborg. Men i resten av landet, där man inte tjänade lika mycket per levererad sak, så var de tvungna att fortsätta leverera.
Nästa grej var sedan att bolagisera Postverket (1994). Vi gör Postverket, som vi ställer krav på att leverera saker på förlustområden, till ett bolag som vi själva äger med vinstkrav. Det är en bra idé....
Sen 2008 så kom nästa borgerliga regering på att vi borde slå samman Posten med Danske Post som redan då var ett skakigt bolag som motarbetade sig själv genom att övertyga danskarna om att gå över till E-post istället för brev.
Men det är säkert Löfvens fel....

Jag tycker personligen att vissa infrastrukturfunktioner, som t.ex. posthantering skall vara i statlig regi utan vinstkrav. Man kan ha en budget som minskas/ökas efter beräknat behov och som skall hållas.
Pakethantering däremot kan fortfarande hållas avskild från det.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad är det med folk och deras dåliga minne. Det är ju ungefär som Trumpanhängarnas konstanta ignorans för fakta... och att hela tiden skylla allt på Hillary. "but her emails..."

Sossarna har inte privatiserat Posten. Det var faktiskt en borgerlig regering som tyckte det var en bra idé att avskaffa brevmonopolet (1993). Detta ledde till att de mycket riktigt fick konkurrens på lönsamma och folktäta marknader som Stockholm, Malmö och Göteborg. Men i resten av landet, där man inte tjänade lika mycket per levererad sak, så var de tvungna att fortsätta leverera.
Nästa grej var sedan att bolagisera Postverket (1994). Vi gör Postverket, som vi ställer krav på att leverera saker på förlustområden, till ett bolag som vi själva äger med vinstkrav. Det är en bra idé....
Sen 2008 så kom nästa borgerliga regering på att vi borde slå samman Posten med Danske Post som redan då var ett skakigt bolag som motarbetade sig själv genom att övertyga danskarna om att gå över till E-post istället för brev.

Jag tycker personligen att vissa infrastrukturfunktioner, som t.ex. posthantering skall vara i statlig regi utan vinstkrav. Man kan ha en budget som minskas/ökas efter beräknat behov och som skall hållas.
Lövis är en jävla apa och det ska inte försittas en chans att påminna folk om det, så kanske man slipper se hans utvecklingsstörda uppsyn fr.o.m nästa år.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Monopolet lever!
Ingen annan aktör kan ju konkurrera på lika villkor. Postnord är väl den enda aktör som är momsbefriad gällande posttjänster?

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma

Jisses vilka tror du sitter i maktställning just nu - är du blind för förändringarna som sker just i detta NU - VAKNA!

Posten är bara en obetydlig nål i höstacken

Detta är sju resor värre -> http://www.regeringen.se/49e645/con...7a23b77547c389915/andrade-mediegrundlagar.pdf

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jisses vilka tror du sitter i maktställning just nu - är du blind för förändringarna som sker just i detta NU - VAKNA!

Posten är bara en obetydlig nål i höstacken

Detta är sju resor värre -> http://www.regeringen.se/49e645/con...7a23b77547c389915/andrade-mediegrundlagar.pdf
Yes, but her emails...

Vad har det där med Postnord att göra..? :va
Tråden handlar ju liksom om just....Postnord och deras nuvarande hantering av sin situation och den uppenbara försämring av sin verksamhet de har så ivrigt genomfört.
Och nej, jag har inte läst igenom 390 sidor lagrådsremiss om ändring av tryckfrihetsförordningen då jag är högst osäker om jag hittar något om Postnord där.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ingen har nog sett honom svetsa.

Jo nog lär nån gubbe han jobbade med på Hägglunds sett honom svetsa. Sen var det väl en rätt kort karriär innan han började med fackligt arbete dock. Svårt å tro att han behärskar tekniken jätte bra idag. Om han inte hobbysvetsar i stugan eller nått.

Inte lätt att vara politiker. Isf är du verklighetsfrånvänd som aldrig "haft ett riktigt jobb" eller så är du oduglig arbetare.
Tycker man att alla politiker suger så har man ju faktiskt all rätt att bli politiker själv. Inget som hindrar en.

Väldigt OT detta men, för att komma rätt igen: Postnord har jag haft relativt få problem med, dock fått de flesta paketen med Schenker eller DHL senaste tiden.
Eller ja, vi har flyttat in i hus för ca 1år sedan. Och adressändringen som förra ägarna genomförde slog väl igenom sådär... Fått en jäkla massa brev som itne är våra. Vet ej om det är postnords fel eller addresändring.se dock?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo nog lär nån gubbe han jobbade med på Hägglunds sett honom svetsa. Sen var det väl en rätt kort karriär innan han började med fackligt arbete dock. Svårt å tro att han behärskar tekniken jätte bra idag. Om han inte hobbysvetsar i stugan eller nått.

Inte lätt att vara politiker. Isf är du verklighetsfrånvänd som aldrig "haft ett riktigt jobb" eller så är du oduglig arbetare.
Tycker man att alla politiker suger så har man ju faktiskt all rätt att bli politiker själv. Inget som hindrar en.

Väldigt OT detta men, för att komma rätt igen: Postnord har jag haft relativt få problem med, dock fått de flesta paketen med Schenker eller DHL senaste tiden.
Eller ja, vi har flyttat in i hus för ca 1år sedan. Och adressändringen som förra ägarna genomförde slog väl igenom sådär... Fått en jäkla massa brev som itne är våra. Vet ej om det är postnords fel eller addresändring.se dock?
Haha, du tar idioten i försvar

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja är det den nivån du är på i ditt liv kring diskussioner kan vi nog släppa detta. :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Är nedan en så mycket bättre nivå?

Tomma påståenden utan någon som helst förklaring.

Vem bryr sig om hur svårt det är, en sopa kan man väl vara iaf?
Är väl snarare politiker som allt som oftast aldrig haft ett "riktigt jobb".
Varför skulle man vilja bli politiker om man tycker att politiker suger?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
en uppenbart utvecklingsstörd dåre med kraftigt fetalt alkoholsyndrom

Eftersom tråden handlar om Postnörd, kan det vara kvinnan som inte bara skrev ett extremt dåligt avtal med danska staten gällande postsammanslagningen utan även lite förlustbringande avtal på energiområdet? :va

Samtidigt som de styrande sänkte skatten, för skatten är alltid för hög och måste sänkas! :tummenupp

Nu sänks även vårt förtroende för postväsendet... :(

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Eftersom tråden handlar om Postnörd, kan det vara kvinnan som inte bara skrev ett extremt dåligt avtal med danska staten gällande postsammanslagningen utan även lite förlustbringande avtal på energiområdet? :va

Samtidigt som de styrande sänkte skatten, för skatten är alltid för hög och måste sänkas! :tummenupp

Nu sänks även vårt förtroende för postväsendet... :(
Jo, hon kan möjligen också lida av någon funktionsnedsättning som kan meritera för en hög post.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Denna vecka var leveranserna mot mig..

Äkta Kinaleverans hade stått som "ute för leverans" någon vecka eller två på den inhemska söksidan. Jag hade lagt in kollit i appen men där stod ungefär ingenting förutom en sökträff på något okänt. Jag ringde Postmord då när jag såg detta från början men hon kunde inte se mer än mig, "-har nog inte kommit in i systemet ännu". Jag ombads avvakta o så har jag gjort även om jag inte fick ihop ute för leverans och att det inte kommit in i systemet men men.

Bortskämd med sms-avi och att jag periodvis inte kollar posten i brevlådan på 50kvm är en dålig kombo. Idag hitta jag två pappersavier, på måndag hade paketet gått i retur så lite flax i.a.f. :) Skyller inte min opassande rutin på dom men när försändelse-ID byts ut och det gamla inte är spårbart mot det nya önskar jag bättring.

Sen igår, halvtimme innan stängning och rusningstrafik.

-Har du beställt från Elfa?

-Eh ja, hur vet du det?

-Jag fick ett leveransbesked på sms, här kolla.

-!?

-Jävla google-auto!

Sen var det benet in men jag hann åtminstone dit innan stängning, medan jag stod o vänta på min tur kolla jag mejlen o naturligtvis - Mejlbekräftelsen låg bland skräpposten, jävla google-filter!!1

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så hur har det gått för Postnord nu när de börjat ta ut moms och administrationsavgift då?
Jo.....Inte så bra

"Postnord byggde på ett par veckor upp en gigantisk kontrollapparat där alla paket fördes till en tullterminal i Örebro. För att få ut sina paket var svenskar tvungna att först betala ut
Nu visar nya siffror att det inte har gått som väntat för Postnord.
– Ungefär hälften av 400 000 personer som vi aviserat har betalt in sina avgifter"

Vad trodde de skulle hända? Att alla skulle glatt betala 75:- + varans värde på några kronor x moms eller att folk skulle tänka "skit i det, Postnord kan köra upp paketet någonstans"

"Samtidigt som bara hälften har betalat avgifterna, har Svenska staten bara har fått in 2,8 miljoner, en bråkdel av de momsintäkter som Tullverket hade i sina kalkyler i slutet av 2017."

Har Tullverket seriöst räknat på att paketvolymen skall ligga på samma nivå som tidigare när det sammanlagda priset på varorna höjts i snitt med 100-150%...? :dummer

"Trots att antalet inkomna paket minskar nu, ligger det ändå nära en halv miljon paket på terminalen i Örebro där kunderna inte har fått någon avisering."

Varför skulle Postnord ändra på ett vinnande system. Man låter paketen ligga på någon terminal och mogna i någon månad samt aviserar inte kunden.
Hur försöker då Postnord lösa detta....? Man kanske funderar att börja avisera folk om att deras paket finns på terminalen i Örebro.....Nej, man letar efter nya lagerlokaler så att man får plats med fler paket. :crash

http://24uppsala.se/2018/03/27/nya-siffror-avslojar-paketkris-hos-postnord/

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så hur har det gått för Postnord nu när de börjat ta ut moms och administrationsavgift då?
Jo.....Inte så bra

"Postnord byggde på ett par veckor upp en gigantisk kontrollapparat där alla paket fördes till en tullterminal i Örebro. För att få ut sina paket var svenskar tvungna att först betala ut
Nu visar nya siffror att det inte har gått som väntat för Postnord.
– Ungefär hälften av 400 000 personer som vi aviserat har betalt in sina avgifter"

Vad trodde de skulle hända? Att alla skulle glatt betala 75:- + varans värde på några kronor x moms eller att folk skulle tänka "skit i det, Postnord kan köra upp paketet någonstans"

"Samtidigt som bara hälften har betalat avgifterna, har Svenska staten bara har fått in 2,8 miljoner, en bråkdel av de momsintäkter som Tullverket hade i sina kalkyler i slutet av 2017."

Har Tullverket seriöst räknat på att paketvolymen skall ligga på samma nivå som tidigare när det sammanlagda priset på varorna höjts i snitt med 100-150%...? :dummer

"Trots att antalet inkomna paket minskar nu, ligger det ändå nära en halv miljon paket på terminalen i Örebro där kunderna inte har fått någon avisering."

Varför skulle Postnord ändra på ett vinnande system. Man låter paketen ligga på någon terminal och mogna i någon månad samt aviserar inte kunden.
Hur försöker då Postnord lösa detta....? Man kanske funderar att börja avisera folk om att deras paket finns på terminalen i Örebro.....Nej, man letar efter nya lagerlokaler så att man får plats med fler paket. :crash

http://24uppsala.se/2018/03/27/nya-siffror-avslojar-paketkris-hos-postnord/
Utvecklingsstörning verkar vara ett krav för chefsjobb nuförtiden. Fy fan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ungefär 10 kinapaket i Örebro, 2st kom fram efter att det här hade införts.

Nu är det skitgrejor för $1 i alla paketen, och absolut inget jag behöver, så dom kan gott få lagra paketen max tid och sedan skicka tillbaka dom till avsändaren så att jag eventuellt får tillbaka min dollar, får jag inte det har jag förlorat max en hundring

Nu ska jag beställa lite mer grejor, är det någon som har något tips på stora/otympliga grejor som kostar ingenting och har gratis frakt från Kina?

Ytterkrukor i plast har man ju alltid nytta av

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...