Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Källa:Postnordkälla: ”Paket länsas av personal – skickas inte till Kina”
Hävdar att personalen stjäl innehållet och bränner emballaget ?*Postnord: Allting är möjligt - men det är osannolikt ?*Bilderna inifrån
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...aket-lansas-av-anstallda-sands-inte-till-kina
"Men en mängd drabbade kunder hörde därefter av sig till Aftonbladet och berättade att detta sker året runt - inte bara tillfälligt just nu. De berättade om paket som försvunnit spårlöst.
Postnord svarade att det i så fall kunde bero på att varan inte scannats på rätt sätt, att sms-numret är fel eller att avsändande kund har fel uppgifter."
"En Postnordkälla hävdar att personal stjäl innehållet i paket. Källan har själv tagit bilder som ska visa spår efter det. "
"Jag upptäckte det i somras men vet inte hur länge det varit så, säger källan och berättar att det ligger 1000-tals öppnade och länsade paket vid den aktuella anläggningen.
– Så att dom skickas tillbaks är lögn. Dom blir länsade av personalen!
" Första gången som jag märkte det så var det två säckar som rivits sönder och det vällde ut öppnade paket. Sedan var där väldigt mycket skor och kläder och annat som låg bland paketen. Men allt av större värde var borta. Jag såg tomma hörlurslådor och så vidare."
Maria Ibsén, pressansvarig vid PostNord, har låtit undersöka bilderna.
Hon säger att de verkar röra en återvinningshantering som Postnords internationella gren Direct Link har för vissa kunder från Asien.
– I överenskommelsen ingår att så kallade obeställbara försändelser, sådant som inte kunnat delas ut av någon anledning, eller försändelser som returnerats av mottagaren, inte går tillbaka till avsändaren utan omhändertas för återvinning/destruktion.
Det betyder att paket försvinner på det här sättet också?
– Ja, alltså av något skäl så har inte mottagaren antingen kunnat nås, eller velat hämta ut det, eller skickat tillbaks det av något skäl, säger Maria Ibsén. Och den avsändande kunden har sagt: vi vill inte ha tillbaks det här.
Om en anställd länsar ett paket och slänger förpackningen bland det som skall destrueras så kommer det inte att märkas med andra ord.
Det kan ju förklara vart mina försändelser tagit vägen....