Ringde postnords kundtjänst i dag. När jag knappat mig fram till "övriga ärenden", dvs få prata med en människa, blev jag omedelbart klickad.
Jag har jobbat i kundtjänst en gång i tiden. Mätetalen de använde där jag jobbade var:Telefonisterna får väl betalt efter antal samtal, och telefonisten vill väl maximera sin timlön(= antal samtal).
Men flygfrakt verkar segt, en månad från Kina till Sverige.
Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.
Skickades som gåva från stuttgart eller bremen, en lp-skiva tillverkad i eu såvitt jag vet. Dessutom köpt i andra hand av nämnda tysk. Postnord ska få ett helvetes brev..Är du säker på att leveransen verkligen (ursprungligen) skedde från adress inom EU?
Jag har flera gånger beställt av EU-säljare men leveransen har, trots säljarens "utfästelser och löften" skett via "dropshipping" direkt från icke EU-land.
Det jag skulle göra är att ta kontakt med säljaren och be dom förklara hur det ligger till.
Var skickades grejorna ifrån...egentligen...?
I övrigt har Postnord klarat av leveranserna till mig väldigt bra den senaste tiden.
Möjligen med undantag för den där påminnelsen på en faktura som tog över 20 dagar på sig att komma fram...
Skickades som gåva från stuttgart eller bremen, en lp-skiva tillverkad i eu såvitt jag vet. Dessutom köpt i andra hand av nämnda tysk. Postnord ska få ett helvetes brev..
Skickades som gåva från stuttgart eller bremen
Lite medeltid skulle nog göra susen.Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Snart samlar jag fanimej ihop lite chefsmongon på postnord, binder fast dom över gamla silltunnor och piskar sönder rövarna på dom så blodet sprutar. Hatar det där jävla skitföretagetmed en brinnande passion.
Randa med käppen sa jag!!Lite medeltid skulle nog göra susen.
Hur fan kan dom ta straffmoms på köp inom eu?
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
Jag kör på rättshaveri denna gång. Så sjukt less på allt skit dom håller på med för att bekosta sånt ingen vill ha.Hade samma problem fast utan någon lagd tulldeklaration för några år sedan med ett par 30 år gamla Rayban. Fick vackert betala tull för dom.
Säljaren hade tydligen tabbat sig och lagt en tulldeklaration på skivan..
Varför jag ska drabbas av det är svårbegripligt. Står på förpackningen att det är ett andrahandsköp.
Jag svarade att jag inte betalar en krona och anser deras handlande vara stöld
Fortsätter dom jiddra polisanmäler jag tullverket och postnord. Är så helvetes trött på deras fittande.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|