Då är vi här igen då...
Nu hade jag bara ett paket på villovägar. De andra har reklamerats och jag har fått pengarna tillbaka eftersom paketen mystiskt har försvunnit. Så dem räknar jag inte längre.
Nåväl. Jag hade en Amazon beställning som jag missade att den skickades från Indien. Jag vet, borde trippelkollat vem som sålde, men, men.
Jag kunde spåra paketet när de skickades, att det landade i Holland och att det anlände till Sverige lite senare. Sen försvann det.
Tänkte, det tar väl 1 månad eller så innan det dyker upp.
Men inget....Radiotystnad....
Kunde som sagt var se att paketet landat i Sverige, men inte mera.
Efter 1,5 månader så försvann trackingnummret. Paketet var lika försvunnet det. Det hade aldrig dykt upp hos Postnord eller någon annanstans heller.
Reklamerar produkten till sist och får pengarna tillbaka.
Denna vecka så sms:ar Postnord att de vill ha pengar av mig.
De djävlarna har suttit på paketet i över 2 månader utan att meddela mig om att de har det.
Produkten beställdes 18 mars och skickades dagen efter. Spårningen sa att det landade i Sverige 28 mars. Sen hände inget.
Hos Postnord syns nu följande:
View attachment 461278
Den var ju för F*N i Sverige redan 28 mars enligt trackingen. Den skickades inte från avsändarlandet den 6 april.
Och sen har de suttit på den tills nu.... 2 månader senare.
Alltså vilket annat transportföretag sitter och håller på leveranser i 2 månader....
Jag hade kunnat köra hojen till Indien och tillbaka snabbare än de kunde leverera saken till mig från det att de fått ta över försändelsen här i Sverige och det under en pågående pandemi med karantän i varje land jag passerar.