Wiseguy, Moddlaren
Så här tror jag det går till för det är 2:a leveransen från Kina som funkat på samma sätt.
SMS från Postnord om det är dags betala moms. SMSn kommer 20210607 kl 15:06 och 15:14
Jag betalar momsen direkt bara någon timme efter SMS:en är det klart. Att det tar så lång tid beror på att jag måste mata in webbadresserna i datorn. Använder inte mina gamla mobiler till bank.....
20210608 kommer meddelande om att paketen har kommit till Sverige när jag kollar i spårningstjänsten.
Så nu gissar jag:
Paketen kommer med Kinesiskt fraktflyg till någonstans i Tyskland. Från någonstans i Tyskland skickas info till Postnord om moms och när momsen är betald (först då) lämnar paketen Flygplatsterminalen och importeras i EU. Lastas på bil och är i Sverige 20210608.
Jag förväntade mig att få ett meddelande om hur jag ville ha leveransen men det fick jag aldrig utan idag ringer det bara på dörren sonen öppnar, vad var det ? säger jag för det finns ingen där.
Svar: Det var från Postnord han ville bara kolla om någon var hemma blir sonens svar.
Jag sticker ner och bär upp det ena paketet. Postmannen tar det andra paketet.
Förklaringen till det går så snabbt:
1) Kineserna vet hur papperna ska fyllas i.
2) Pakethanteringen sker nere i Tyskland.
3) Paketen ligger antagligen i en kinesisk "Frihamnsterminal" i Tyskland. Paketen importeras inte till EU innan momsen betald.
4) När momsen är betald så är det "två vanliga EU-paket" som lämnar den kinesiska Frihamnsterminalen och lämnas över till fraktfirma.
5) Och med den takten paketen var hos mig så kanske Auctmarts betalt för Expressleverans. Vad vet jag.
Buy Suzuki Hayabusa GSX 1300R 2008-2020 Fairing P/N 2m34 kit at an affordable price.This item is a durable plastic that is not flimsy but also it have the shine and presence of plastic. Perfect fit for Suzuki Hayabusa GSX 1300R 2008-2020 Fairing P/N 2m34
shop.auctmarts.com
Nu kommer frågan hur lång tid det kommer ta för mig att montera.
Förhoppningen är att den gula hojen ska synas lite bättre och öka säkerheten jämfört med original i svart metallic.
När jag kollar på Custom Declarations så har jag som vanligt på ledig adressrad
lagt in efter gatuadressen
Mobil 0767123456
Dessutom har Mr Wong sett till att det står Tel. +46767123456 och min mailadress på Customs deklarations utsida.
Så det ska vara lätt få tag i mig.