Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Säkerhetsrisk är en annan sak en dålig skytt. Hade en vänsterskytt som lumparkompis. Efter gruppen öppnat eld och vi sjunker ner i skyttegraven så säkrar han inte kpisten med pipan uppåt utan tar ner kpisten och pekar med den bort mot oss till höger.Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.
Eller du tror att själva öronskadan är fake? Nu vet jag ju inte om denna bilden är riktig eller ej men det ser ju onekligen ut som att någonting färdas jävligt snabbt precis i närheten av Trumps huvud:
Här fångas kulan på bild – missade Trump med minsta möjliga marginal
Här är bilden som lär hamna i historieböckerna. New York Times fotograf Doug Mills tycks ha fångat kulan som viner förbi Donald Trumps huvud.www.dn.se
Tror heller inte att skjutningen i helhet är fake, även om skottet som skadade Trumps öra kanske skulle kunna vara det. Dels så har ju faktiskt en oskyldig åskådare avlidit och ytterligare två skadats allvarligt så någon lär ju ha skjutit, och sen undrar jag om man verkligen vill riskera att det kommer fram att det hela var iscensatt. Är det värt risken? Jag menar, att ha beordrat oskyldiga civila amerikaner dödade/skadade bara för att vinna politiskt stöd, om en sån sak avslöjas så skulle det nog vara ett av de mest episka politiska självmord någonsin. Det tror jag faktiskt inte att han skulle riskera.
Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:
Trump shooter bought 50 rounds of ammunition on the day
It emerges that Thomas Matthew Crooks travelled to a local gun store hours before clambering onto a rooftop to aim at former presidentwww.telegraph.co.uk
Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...
Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta??
Eller han får eldavbrott vid ett annat tillfälle , går fram till överfurir L. pekar med kpisten i magen på L. på 1 meters avstånd och klämmer och släpper avtryckaren några gånger och säger den fungerar inte till överfurir L. Jag såg det själv.
Osäker på om västerskytten blev kvar eller om han flyttades till någon tjänst med mindre risker.