Presidentvalet i USA 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.

Eller du tror att själva öronskadan är fake? Nu vet jag ju inte om denna bilden är riktig eller ej men det ser ju onekligen ut som att någonting färdas jävligt snabbt precis i närheten av Trumps huvud:

Tror heller inte att skjutningen i helhet är fake, även om skottet som skadade Trumps öra kanske skulle kunna vara det. Dels så har ju faktiskt en oskyldig åskådare avlidit och ytterligare två skadats allvarligt så någon lär ju ha skjutit, och sen undrar jag om man verkligen vill riskera att det kommer fram att det hela var iscensatt. Är det värt risken? Jag menar, att ha beordrat oskyldiga civila amerikaner dödade/skadade bara för att vinna politiskt stöd, om en sån sak avslöjas så skulle det nog vara ett av de mest episka politiska självmord någonsin. Det tror jag faktiskt inte att han skulle riskera.

Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:

Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...

Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? :va Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta?? :va
Säkerhetsrisk är en annan sak en dålig skytt. Hade en vänsterskytt som lumparkompis. Efter gruppen öppnat eld och vi sjunker ner i skyttegraven så säkrar han inte kpisten med pipan uppåt utan tar ner kpisten och pekar med den bort mot oss till höger.
Eller han får eldavbrott vid ett annat tillfälle , går fram till överfurir L. pekar med kpisten i magen på L. på 1 meters avstånd och klämmer och släpper avtryckaren några gånger och säger den fungerar inte till överfurir L. Jag såg det själv.
Osäker på om västerskytten blev kvar eller om han flyttades till någon tjänst med mindre risker.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Säkerhetsrisk är en annan sak en dålig skytt. Hade en vänsterskytt som lumparkompis. Efter gruppen öppnat eld och vi sjunker ner i skyttegraven så säkrar han inte kpisten med pipan uppåt utan tar ner kpisten och pekar med den bort mot oss till höger.
Eller han får eldavbrott vid ett annat tillfälle , går fram till överfurir L. pekar med kpisten i magen på L. på 1 meters avstånd och klämmer och släpper avtryckaren några gånger och säger den fungerar inte till överfurir L. Jag såg det själv.
Osäker på om västerskytten blev kvar eller om han flyttades till någon tjänst med mindre risker.
Planade furiren ut honom med en stabil höger? Det var ju välförtjänt i det tillfället.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Planade furiren ut honom med en stabil höger? Det var ju välförtjänt i det tillfället.
Vad överfuriren sa och gjorde hade inte passat i dagens "svenska försvar". Finns inget skäl ta här.
Men jag tror som redan sagts att "vänsterskytten" flyttades till annan tjänst .....
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Säkerhetsrisk är en annan sak en dålig skytt. Hade en vänsterskytt som lumparkompis. Efter gruppen öppnat eld och vi sjunker ner i skyttegraven så säkrar han inte kpisten med pipan uppåt utan tar ner kpisten och pekar med den bort mot oss till höger.
Eller han får eldavbrott vid ett annat tillfälle , går fram till överfurir L. pekar med kpisten i magen på L. på 1 meters avstånd och klämmer och släpper avtryckaren några gånger och säger den fungerar inte till överfurir L. Jag såg det själv.
Osäker på om västerskytten blev kvar eller om han flyttades till någon tjänst med mindre risker.
Förvisso, men i fallet med Trump-skytten så uppger vittnena att hans ansökan nekades just på grund av att han var en dålig skytt och siktade såpass illa att han ombads att inte komma tillbaka. Men men, han kanske kom på grejen och blev bättre. Vi kan bara spekulera.

Vilket kioskmongo, hoppas hans nya tjänst var vapenfri :näsblod
 
Last edited:

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.

Eller du tror att själva öronskadan är fake? Nu vet jag ju inte om denna bilden är riktig eller ej men det ser ju onekligen ut som att någonting färdas jävligt snabbt precis i närheten av Trumps huvud:

Tror heller inte att skjutningen i helhet är fake, även om skottet som skadade Trumps öra kanske skulle kunna vara det. Dels så har ju faktiskt en oskyldig åskådare avlidit och ytterligare två skadats allvarligt så någon lär ju ha skjutit, och sen undrar jag om man verkligen vill riskera att det kommer fram att det hela var iscensatt. Är det värt risken? Jag menar, att ha beordrat oskyldiga civila amerikaner dödade/skadade bara för att vinna politiskt stöd, om en sån sak avslöjas så skulle det nog vara ett av de mest episka politiska självmord någonsin. Det tror jag faktiskt inte att han skulle riskera.

Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:

Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...

Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? :va Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta?? :va
On Friday, he went to a shooting range where he was a member, and practiced firing, a law enforcement official told CNN.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det var inte bara jubel när fackbossen pratade på republikanernas möte häromdagen.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Säkerhetsrisk är en annan sak en dålig skytt. Hade en vänsterskytt som lumparkompis. Efter gruppen öppnat eld och vi sjunker ner i skyttegraven så säkrar han inte kpisten med pipan uppåt utan tar ner kpisten och pekar med den bort mot oss till höger.
Eller han får eldavbrott vid ett annat tillfälle , går fram till överfurir L. pekar med kpisten i magen på L. på 1 meters avstånd och klämmer och släpper avtryckaren några gånger och säger den fungerar inte till överfurir L. Jag såg det själv.
Osäker på om västerskytten blev kvar eller om han flyttades till någon tjänst med mindre risker.
Det händer incidenter regelbundet, därför var jag aldrig ensam officer vid vapenutbildning. Både träning utan amo, och med amo.
Man behöver lära rekryterna att alltid behandla ett vapen som skarpladdat, men trots det inträffar tyvärr incidenter.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kunde legat i Covid-19 tråden men lägger det här 20240718 Citat:
USA:s president Joe Biden har testat positivt för covid-19, rapporterar Reuters. Han ska ha milda symtom som ”rinnig näsa”, hosta och generell sjukdomskänsla, enligt presidentens läkare.
– Han är vaccinerad, säger Vita husets pressekreterare Karine Jean-Pierre, som också understryker att han tagit påfyllnadsdoser.
Biden har medicinerats med Paxlovid, ett läkemedel som används för att behandla covid-19 hos vuxna, enligt uttalandet från Vita huset.
slut citat från dn.se idag 00:16 Uppdaterad 05:06
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Pratet om att Biden ska hoppa av i helgen blir allt större.
Nu har det tom nått skvallerposten.

Men vem ersätter? 🤔
Den enda som jag sett skall kunna besegra Trump, enligt några "polls", verkar vara Michelle Obama.
Men det känns tämligen osannolikt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Pratet om att Biden ska hoppa av i helgen blir allt större.
Nu har det tom nått skvallerposten.

Men vem ersätter? 🤔
Den enda som jag sett skall kunna besegra Trump, enligt några "polls", verkar vara Michelle Obama.
Men det känns tämligen osannolikt.
Är inte Kamala aktuell?
Hon verkar vara en riktig knasboll, och hon kan inte ens ursäkta sig med åldern.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är inte Kamala aktuell?
Hon verkar vara en riktig knasboll, och hon kan inte ens ursäkta sig med åldern.
Perfekt match mot Trump med andra ord...

Det måste ju finnas NÅGON vettig person som går att frambringa i nått av partierns

Fast ang Kamal tror jag inte hon är knasig, men på tok för vänster för USA.
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Perfekt match mot Trump med andra ord...

Det måste ju finnas NÅGON vettig person som går att frambringa i nått av partierns

Fast ang Kamal tror jag inte hon är knasig, men på tok för vänster för USA.
Problemet är väl att det är för sent för någon annan nu. Media och stora delar av världen har ju låtsas som allt är OK med Biden fram till debatten. Ärligt talat har Bidens försämring varit uppenbar för alla som vågat se det. Det har dock krävt att man kollat på alternativa plattformar och detta anses ju inte rumsrent utan klassas som desinformation.

Demokraterna hade vunnit enkelt med en vettig kandidat, men systemet är ju som det är. De trodde väl att det var jämnt nog för att vinna med Biden eftersom de kontrollerar media i så stor utsträckning. Antagligen har de lurat sig själva också. Efter debatten när inte ens CNN kunde blunda för Bidens demens blev det ju fullständig panik.

Det man borde göra är självklart att byta ut Biden mot Kamala Harris, valet vinner de inte oavsett kandidat efter allt som hänt. Om de byter kommer vi i vart fall få se en global mediakampanj som saknar motstycke för att att lyfta KH. Jag kan se SVT rubrikerna framför mig, det vore lite skoj faktiskt.

Michelle Obama har ju sagt hur många gånger som helst att hon varken är politiker eller intresserad, men vem vet, hela demokratin är ju tydligen hotad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har faktiskt ingen aning om vad hon tycker om något.
Har väl i princip varit osynlig? 🤔
Det är nog en definition av henne. När hon pratar är det väldigt många ord, men i princip ingen substans alls.
Här hår du ett exempel:

We will work together, and continue to work together, to address these issues…and to work together as we continue to work, operating from the new norms, rules, and agreements, that we will convene to work together...we will work on this together.
En orator av sällan skådad rang!

Vad gäller henne som ersättare för Biden så är hon ännu mindre populär än Biden. Och medan Biden snubblar över ord och kläcker ur sig dumheter så har det han säger iaf nån substans. Det är lite illa när en senildement åldring slår en på den banan.
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Vänstermedia verkar ha bytt fot senaste dagarna, Biden ska bort att döma av den nya vinklingen. Dessutom rapporteras att flera stora donatorer villkorat sina bidrag med att man drar tillbaka sitt stöd för Biden. Kan gå fort nu
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Trump är oförutsägbar. Jag skulle inte bli förvånad om han smyger in lite sådana antydningar, men ganska nedtonat och i såna fall mer med utgångspunkten att tillsammans bygga upp ett anständigt och icke-korrupt USA, med anspelningar på hur det en gång varit.

Glöm inte att han trots allt är politiker och skall vinna ett val. I detta läge tror jag han har rätt mycket att förlora på en allt för stark hetsretorik. Snarare är det nu ett helt unikt läge där han genom att anta en försonande och mer statsmannalik attityd kan locka över osäkra demokratiska väljare, samtidigt som han inte lär tappa sina kärnväljare, med tanke på det som hänt.

Vet vet, gubben kanske till och med kan göra lite religiösa anspelningar, med tanke på att han varit en snabb huvudvridning i rätt ögonblick från att dö, och därmed locka över mer religiösa republikaner som tvivlat på honom.

Om Trump spelar sina kort rätt nu tror jag han skulle kunna gå från en kandidat i ledningen till att bli helt oövervinnerlig.

I sak behöver det inte handla om någon som helst förflyttning. Den försonande attityden skulle även kunna användas för att vinna ytterligare gehör för frågor han driver på den världspolitiska arenan.
Verkar som om gissningen stämde rätt så väl ändå… sett till vad som var förberett och rullade på telepromptern. Men sen höll Trump ett lite annat tal, framför allt andra halvan var den Trump vi är van vid.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top