Presidentvalet i USA 2024

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, han var ju rätt nära att sätta en av kulorna i huvet på gubben... Var nog snarare tur/änglavakt att den bara tog i örat.

Nära skjuter ingen hare, som de säger. Hade en faktiskt någorlunda duktig skytt hållit i vapnet istället hade Trump ganska garanterat varit död nu.

Sen förstår jag å andra sidan inte varför man alls skulle sikta mot huvet, framförallt inte om man vet med sig att man är en halvkass skytt. Du har ju mycket mer träffyta om du siktar mot bålen, och träffar du bara med ett skott så lär offret segna ihop varpå du kan sätta ett par kulor till som extra säkerhet medan offret ligger stilla och blödande på marken. Huvudet är ju den minsta praktiska måltavlan om vi nu bara pratar dödlig träff, och rör sig dessutom mer än vad själva kroppen gör när måltavlan står och gestikulerar och håller låda vilket ytterligare försvårar träff. Sen är nog adrenalinpåslaget hos en ung skytt är på väg att mörda för första gången (antar jag) inte helt oväsentligt, han har nog haft rätt hög puls från det att han började smyga sig in på området och antagligen inte mindre när han väl ska komma till skott...
Ja, det är i princip bara vid gisslantagande som skott i huvudet kan vara bättre än skott i bröstkorgen. Och då vill man ju extremt ogärna missa.
Den här snubben var inte en bra skytt, och skulle jag gissa var hans mål med dådet att bli känd. Eller så ville han impa på vänsterflickor som skränar om att döda Trump.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är det ju inte nödvändigtvis säkert att man är en dålig skytt bara för att man blivit avhyst från en skjutbana.
Han kan väl mycket väl ha skjutit som en gud men visat upp så dåligt omdöme att ingen känt sig säker där.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Åskådare hade varnat om en man på taket nästan 2min innan skotten...och SS skyller på lokal polis att inte tak o hus blev genomgångna. Tror SS får det svårt med trovärdigheten efter detta!
Vad ju de som vara ansvariga för säkerheten och de som lade upp planeringen.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ska man tro på det där.
Är det rimligt att det går till på det viset på den här nivån?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska man tro på det där.
Är det rimligt att det går till på det viset på den här nivån?
USAs TLAs har ju jagat folk med fel åsikter rätt mycket de senaste 5-10 åren så de kanske glömt bort hur man faktiskt ska utföra sina kärnjobb?
Det är bara möjligt att förklara den här nivån av dumheter på två sätt, antingen var den ansvariga på platsen för SS inblandad i det eller så är den personen så galloperande inkompetent att den borde få sitta i Fort Worth för det.
Och chefen för SS har ju sagt några riktigt jävla dumma saker med, och ljugit. Så hon borde få åka med dit.
 
Last edited:

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Hur kan det inte ha kommit ut mer information om skytten ännu? De måste ju ha kartlagt hans liv minut för minut vid det här laget. Är ej konspiratorisk kring händelsen i övrigt men det här börjar ju lukta damage control eller locket på.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Håkan Boström har en hel del poänger i sin analys.

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kan det inte ha kommit ut mer information om skytten ännu? De måste ju ha kartlagt hans liv minut för minut vid det här laget. Är ej konspiratorisk kring händelsen i övrigt men det här börjar ju lukta damage control eller locket på.
För att han inte har några sociala medier, och han var utmobbad ensamvarg.
De har iaf lyckats låsa upp hans telefon nu.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Förstår jag det rätt att det är en fullblods-religitard som är Trumps bisittare?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker du han har gjort ett stort spektakel av att bli skjuten en gång?

Han vertkar ju onekligen dra så stora växlar han kan på det. Helt förståeligt, det är ju historiskt riktigt fördelaktigt att överleva ett lönnmordsförsök som presidentkandidat.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top