Tja, han var ju rätt nära att sätta en av kulorna i huvet på gubben... Var nog snarare tur/änglavakt att den bara tog i örat.
Nära skjuter ingen hare, som de säger. Hade en faktiskt någorlunda duktig skytt hållit i vapnet istället hade Trump ganska garanterat varit död nu.
Ja, det är i princip bara vid gisslantagande som skott i huvudet kan vara bättre än skott i bröstkorgen. Och då vill man ju extremt ogärna missa.Sen förstår jag å andra sidan inte varför man alls skulle sikta mot huvet, framförallt inte om man vet med sig att man är en halvkass skytt. Du har ju mycket mer träffyta om du siktar mot bålen, och träffar du bara med ett skott så lär offret segna ihop varpå du kan sätta ett par kulor till som extra säkerhet medan offret ligger stilla och blödande på marken. Huvudet är ju den minsta praktiska måltavlan om vi nu bara pratar dödlig träff, och rör sig dessutom mer än vad själva kroppen gör när måltavlan står och gestikulerar och håller låda vilket ytterligare försvårar träff. Sen är nog adrenalinpåslaget hos en ung skytt är på väg att mörda för första gången (antar jag) inte helt oväsentligt, han har nog haft rätt hög puls från det att han började smyga sig in på området och antagligen inte mindre när han väl ska komma till skott...
Den här snubben var inte en bra skytt, och skulle jag gissa var hans mål med dådet att bli känd. Eller så ville han impa på vänsterflickor som skränar om att döda Trump.