Presidentvalet i USA 2024

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Får besökare på Trumps valmöten ha med sina vapen in på området eller får de sina mänskliga rättigheter kränkta?

• Haha
Reaktioner: RN

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tydligen knappar Trump in nu.

Amerikaner gillar hamburgare, det är sedan länge.

Bifogat

• 1000036523.jpg
    1000036523.jpg
    978.1 KB · Visningar: 11

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tydligen knappar Trump in nu.

Amerikaner gillar hamburgare, det är sedan länge.
Trump har passerat bästföre - såg att medellivslängden i USA är nere på 76,1 år. Hans senaste framträdanden pekar på att han börjar bli gammal o trött

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det går bra nu.

0de7f08ca28ba818f219f0d0ae01e593.png

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det går bra nu.

0de7f08ca28ba818f219f0d0ae01e593.png
Europa känns som den stora förloraren framöver om det inte går att vända utvecklingen. Går även att ifrågasätta hur hållbar Kinas utveckling är, med tanke på demografin där en allt mindre andel arbetsföra skall försörja en åldrande befolkning.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Europa känns som den stora förloraren framöver om det inte går att vända utvecklingen. Går även att ifrågasätta hur hållbar Kinas utveckling är, med tanke på demografin där en allt mindre andel arbetsföra skall försörja en åldrande befolkning.

Jag tror en generation nyligen universitetsutbildade har börjat få upp ögonen för löneskillnaden och karriärsmöjligheterna som erbjuds i USA. Framförallt på IT-sidan, även om just den marknaden börjat svalna lite.

Ser det inte som omöjligt att det fortsätter på samma spår och att det resulterar i att gratis-utbildade, högpresterande individer välkomnas till USA för att göra karriär, medan de med andra ambitioner fortsätter göra kaos på hemmafronten.

Sen finns det givetvis en mängd individer i mitten på skalan, men det är ändå en tanke med viss sanning i ytterligheterna, tror jag.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag tror en generation nyligen universitetsutbildade har börjat få upp ögonen för löneskillnaden och karriärsmöjligheterna som erbjuds i USA. Framförallt på IT-sidan, även om just den marknaden börjat svalna lite.

Ser det inte som omöjligt att det fortsätter på samma spår och att det resulterar i att gratis-utbildade, högpresterande individer välkomnas till USA för att göra karriär, medan de med andra ambitioner fortsätter göra kaos på hemmafronten.

Sen finns det givetvis en mängd individer i mitten på skalan, men det är ändå en tanke med viss sanning i ytterligheterna, tror jag.
Ja, kanske... men samtidigt finns också en del motstridiga signaler från åtminstone en del av de som jobbat inom Tech, fått nog och ser fler värden i livet... Där tror jag Europa och Sverige hade kunnat vara ett attraktivt alternativ med rätt förutsättningar. Våra politiker behöver inse att detta inte uppnås genom politisk detaljstyrning utan om att skapa förutsättningar så att entreprenörer kan skapa framgång med utgångspunkt i det som värderas här och välja att stanna i Sverige. Inser förstås att det kan vara en självmotsägelse, även om det inte måste vara det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag vet nog fler som flyttar till Europa än tvärtom när de har ett pass från varje kontinent att välja på, i synnerhet när det vankas säd i vaginalkanalen.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag vet nog fler som flyttar till Europa än tvärtom när de har ett pass från varje kontinent att välja på, i synnerhet när det vankas säd i vaginalkanalen.
Ja, det är inte den sortens tillväxtpolitik som kommer göra Europa framgångsrikt.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj

Ja, och jag kan förstå tankegångarna… ser själv på Sverige som ett alternativ när jag tittar på lågkostnadsländer att semestra/bo i. Framförallt om man inte jobbar i landet - då är både skatteregler och valutakursen väldigt fördelaktiga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, och jag kan förstå tankegångarna… ser själv på Sverige som ett alternativ när jag tittar på lågkostnadsländer att semestra/bo i. Framförallt om man inte jobbar i landet - då är både skatteregler och valutakursen väldigt fördelaktiga.
Konkursen är så klart superbra för alla med euro, dollar eller exakt vilken valuta som helst, förutom NOK.

Kan tycka det är lite kul att det pratas en massa utländska på NK nu för tiden.

Lyckligtvis är ju kineserna nästan helt borta ur stadsbilden också.

De som jag vet som valt mellan USA, Sverige och Australien har dock valt på grund av systemmässiga eller kulturella fördelar med att bilda familj här.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Idag blev det för mycket för mig. Jag avföljde både Musk och Trump på X. Skulle nån av dem lägga ut något vettigt hoppas jag att omvärlden rapporterar om det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år