Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och apropå Kommerskollegiums bias. Tänkte det kunde vara kul att se om myndigheten styrs av woke-aktivister, så jag kollade vad Generaldirektören tyckte och tänkte. Hittade hans senaste krönika och jag håller nog med om nästan allt han skriver. Särskilt detta stycke var intressant, med tanke på det vi diskuterat om USA och tullar:



Härligt att fler här har vanan att kolla upp vem som säger något och vad mer den sagt.

Allt för många tror att det som står i någon typ av välkänd publikation automatiskt är sant och objektivt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Härligt att fler här har vanan att kolla upp vem som säger något och vad mer den sagt.

Allt för många tror att det som står i någon typ av välkänd publikation automatiskt är sant och objektivt.
Nu var det ju inte generaldirektören som skrivit rapporten, utan tjänstemän på myndigheten, men med tanke på att generaldirektören ofta sätter tonen och vi har haft tidigare exempel på aktivistiska sådana på andra myndigheter var det iaf skönt att se att denna verkar vettig, även om det förstås bara är baserat på läsningen av en enskild krönika (och frånvaron av uppenbara konstigheter vid en snabb googling).
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu var det ju inte generaldirektören som skrivit rapporten, utan tjänstemän på myndigheten, men med tanke på att generaldirektören ofta sätter tonen och vi har haft tidigare exempel på aktivistiska sådana på andra myndigheter var det iaf skönt att se att denna verkar vettig, även om det förstås bara är baserat på läsningen av en enskild krönika (och frånvaron av uppenbara konstigheter vid en snabb googling).
Ja det dräller tyvärr av aktivister där ute, och där har högern tappat bort sig helt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja det dräller tyvärr av aktivister där ute, och där har högern tappat bort sig helt.
Så... kan vi fortsätta diskutera tullarna nu när du läst rapporten? Finns det något du håller med om eller inte håller med och i såna fall varför?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inga problem, jag lät generera en podd åt dig, baserat på rapporten, så hela familjen kan lyssna till fredagsmyset.

Sorry vi ska kolla Bond nu men noterar att Gunilla von Hall tycker att bästaste Kamala ska vinna! Heja! Bra Annika!

”Putin föredrar den kaosartade Trump”

 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sorry vi ska kolla Bond nu...

Aha, en hel långfilm och som du dessutom sett förut. Då har du gott om tid att under tiden lyssna på ytterligare ett poddavsnitt som avhandlar analysen av Andrew Busch.

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns filmer på förmodade haitiska migranter som styckar hundar i USA.

Är de äkta? Vad betyder detta? Att Trump hade rätt? Att Trump hade fel? Att det är utklädda kineser?

Hur debatteras detta i mainstream @Lugn ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Finns filmer på förmodade haitiska migranter som styckar hundar i USA.

Är de äkta? Vad betyder detta? Att Trump hade rätt? Att Trump hade fel? Att det är utklädda kineser?

Hur debatteras detta i mainstream @Lugn ?
Det brukar väl "dyka upp" klipp som "bevisar" tokerier efter några veckor.
Vill gärna se tidsstämpel på "bevisen" innan jag tror på dom.🤷
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det brukar väl "dyka upp" klipp som "bevisar" tokerier efter några veckor.
Vill gärna se tidsstämpel på "bevisen" innan jag tror på dom.🤷
Finns det en risk/chans att jag har rätt i att Trump spelar det här spelet?

Jag känner igen mönstret, påpeka något som en unison pk-värld kan vifta bort som en konspirationsteori, avvakta, det visar sig stämma. Kvar står pk-världen med dumstrut och eroderad trovärdighet stammandes om att om man är hungrig så har nöden ingen lag.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Finns det en risk/chans att jag har rätt i att Trump spelar det här spelet?

Jag känner igen mönstret, påpeka något som en unison pk-värld kan vifta bort som en konspirationsteori, avvakta, det visar sig stämma. Kvar står pk-världen med dumstrut och eroderad trovärdighet stammandes om att om man är hungrig så har nöden ingen lag.
Varför fanns inte dessa klipp direkt?
Inte omöjligt att du har rätt men vill som sagt gärna se bevisen, med tidsstämpel, först.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför fanns inte dessa klipp direkt?
Inte omöjligt att du har rätt men vill som sagt gärna se bevisen, med tidsstämpel, först.
Fanns de inte direkt eller ville man inte att de skulle finnas? Hade Trump verkligen hittat på det?

Finns det en risk att det är Last night in Sweden? Dvs i sak helt korrekt men någon detalj som man kan haka upp sig på?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det relevanta är kanske inte om det finns något klipp eller vittnesmål som visar en enstaka händelse där någon lägger en hund på grillen utan om det går att bevisa att det är ett så pass generellt problem att haitier äter upp amerikanska medborgares husdjur att det motiverar den typ av svepande uttalande som Trump gjorde.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det relevanta är kanske inte om det finns något klipp eller vittnesmål som visar en enstaka händelse där någon lägger en hund på grillen utan om det går att bevisa att det är ett så pass generellt problem att haitier äter upp amerikanska medborgares husdjur att det motiverar den typ av svepande uttalande som Trump gjorde.
Det relevanta kanske är om det finns en allt för stor migration som USAs befolkning inte fått välja om de vill ha. För mig är det totalt ointressant om det är sant eller inte att någon åt en hund, det är inte ett argument som påverkar mig i endera riktning och därför håller jag mig ifrån sådana frågor.

Det är exakt som i Sverige helt enkelt och därför intresserar valet mig väldigt mycket.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det relevanta kanske är om det finns en allt för stor migration som USAs befolkning inte fått välja om de vill ha. För mig är det totalt ointressant om det är sant eller inte att någon åt en hund, det är inte ett argument som påverkar mig i endera riktning och därför håller jag mig ifrån sådana frågor.

Det är exakt som i Sverige helt enkelt och därför intresserar valet mig väldigt mycket.
Det går alldeles utmärkt att argumentera för att migrationen är för stor utan att göra den typen av uttalanden som Trump gjorde, som bara syftar till att uppvigla mot en hel folkgrupp.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top