Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tillägg:

Vance has argued that the media isn't paying enough attention to unchecked immigration and the impact it's having on smaller cities. Springfield, which has around 60,000 residents, has received some 15,000-20,000 migrants in the last four years, many of them from Haiti.


Frågan här är inte om en hund, vilket för övrigt är ett djur, dvs människan har rätt att döda och äta djur, så det handlar om en stöld.

Är det inte ett problem med kriminaliteten när oönskad massinvandring sker? Det trodde jag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det går alldeles utmärkt att argumentera för att migrationen är för stor utan att göra den typen av uttalanden som Trump gjorde, som bara syftar till att uppvigla mot en hel folkgrupp.
Kanske men det lägger jag mig inte i, han får välja den metod han tycker är effektiv och jag tror säkert att ett och annat husdjur kan stryka med och det kan mycket väl ha hänt.

Det här påminner om när Birgit Friggebo pekade ut kosovoalbaner som tjuvaktiga. Var de inte det? Stals inte mycket på de orter där de etablerades?

Känns mer som ett försök att undslippa frågan: varför tvingar västerländska stater på sin befolkning massinvandring de inte vill ha? Ingen vill riktigt ta i det känns det som.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tillägg:

Vance has argued that the media isn't paying enough attention to unchecked immigration and the impact it's having on smaller cities. Springfield, which has around 60,000 residents, has received some 15,000-20,000 migrants in the last four years, many of them from Haiti.


Frågan här är inte om en hund, vilket för övrigt är ett djur, dvs människan har rätt att döda och äta djur, så det handlar om en stöld.

Är det inte ett problem med kriminaliteten när oönskad massinvandring sker? Det trodde jag.
Som sagt, det går alldeles utmärkt att argumentera för detta utan att göra svepande anklagelser om en hel grupp människor som i exemplet med hundarna. Du skriver att frågan inte handlar om en hund, varför drar du då gång på gång upp det exemplet som om det vore sant?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som sagt, det går alldeles utmärkt att argumentera för detta utan att göra svepande anklagelser om en hel grupp människor som i exemplet med hundarna. Du skriver att frågan inte handlar om en hund, varför drar du då gång på gång upp det exemplet som om det vore sant?
Han får argumentera med de exempel han vill för mig, det samma gäller Noshi Dadgostar och alla andra som vill illustrera en poäng. Det är upp till mottagaren att värdera informationen.

Frågan handlar om massinvandringen. Hunden drogs upp i en bisats, det är pk media som gjort en enorm sak av detta.

För mig är hund som sagt ett djur som andra. Djur är egendom. Jag skulle nog inte äta hund men skulle så klart kunna stjäla en kanin och äta upp den om jag var hungrig nog.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kanske men det lägger jag mig inte i, han får välja den metod han tycker är effektiv och jag tror säkert att ett och annat husdjur kan stryka med och det kan mycket väl ha hänt.

Det här påminner om när Birgit Friggebo pekade ut kosovoalbaner som tjuvaktiga. Var de inte det? Stals inte mycket på de orter där de etablerades?

Känns mer som ett försök att undslippa frågan: varför tvingar västerländska stater på sin befolkning massinvandring de inte vill ha? Ingen vill riktigt ta i det känns det som.
Vem här i tråden anser att ”västerländska stater bör tvinga på sin befolkning massinvandring de inte vill ha”?

Med seriösa argument och undvikande av halmgubbar går denna fråga att diskutera.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem här i tråden anser att ”västerländska stater bör tvinga på sin befolkning massinvandring de inte vill ha”?

Med seriösa argument och undvikande av halmgubbar går denna fråga att diskutera.
Jag har mina aningar men jag meddelar det hellre till dem personligen än via dig om du ursäktar. 😉

Frrågan här är väl snarare Trump/Kamala så om vi håller oss till ämnet så verkar väl nuvarande administration rätt nöjd med nivån på massinvandringen? Trump påstår att han kommer deportera dessa individer. Det är bra tycker jag, om han kommer lyckas vet jag inte men intentionen tyder på rätt inriktning.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag har mina aningar men jag meddelar det hellre till dem personligen än via dig om du ursäktar. 😉

Frrågan här är väl snarare Trump/Kamala så om vi håller oss till ämnet så verkar väl nuvarande administration rätt nöjd med nivån på massinvandringen? Trump påstår att han kommer deportera dessa individer. Det är bra tycker jag, om han kommer lyckas vet jag inte men intentionen tyder på rätt inriktning.
Ja det råder väl knappast någon tvekan om att Trump och Harris skiljer sig avsevärt i denna fråga. Sen verkar iofs Harris blivit betydligt mer mitteninriktad sedan hon blev presidentkandidat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här finns en sammanfattning av de två kandidaternas politik i frågan:

Sorry men det här jag blir lite tvär.

Titta på hur det ser ut, där har du Kamala Reinfeldts politik. Det är ointressant för mig vad de säger, jag bryr mig om vad de gör.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sorry men det här jag blir lite tvär.

Titta på hur det ser ut, där har du Kamala Reinfeldts politik. Det är ointressant för mig vad de säger, jag bryr mig om vad de gör.
Jag tolkar det som att du eventuellt lutar åt att föredra Trumps politik i den här frågan, till skillnad från alla andra frågor.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag kommer nog för resten av mitt liv föredra konservativt före progressivt så, ja.
Och det säger du nu, så här 87 sidor in i tråden. Tänk vad mycket tid vi har slösat bort på en diskussion som uppenbarligen är helt meningslös.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Oväntat, SD sätter press på regeringen att upprätthålla press på USA att behålla stödet till Ukraina.

SD är verkligen lösningen på alla problem. 😍

"SD varnar Trump för att svika Ukraina"

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oväntat, SD sätter press på regeringen att upprätthålla press på USA att behålla stödet till Ukraina.

SD är verkligen lösningen på alla problem. 😍

"SD varnar Trump för att svika Ukraina"

Får ve se nya kablar om SD som säger att de är en medelstor hund med attityden av en stor hund mån tro?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Oväntat, SD sätter press på regeringen att upprätthålla press på USA att behålla stödet till Ukraina.

SD är verkligen lösningen på alla problem. 😍

"SD varnar Trump för att svika Ukraina"

Här har man definitivt hittat rätt iaf! :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top