Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Antagligen med en massa frågor om det på Trumps senaste presskonferens (rätt säker på att det var cnn) men även på Fox tjatas det om antal hit och antal dit.
Ickefråga.
Presskonferenserna är ju jätteroliga, vad hette hans blondin och vad gör hon nu?
Han Spicer var riktigt bra också. Media hatade honom så klart men han var vass.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Presskonferenserna är ju jätteroliga, vad hette hans blondin och vad gör hon nu?
Han Spicer var riktigt bra också. Media hatade honom så klart men han var vass.
Kayleigh McEnany, och hon har vad jag minns jobbat på Fox efter Trump.
Men jävlar i det vilken pressekreterare hon var. :whip

Bidens våta fjärtar till presssekreterare hade lite att leva upp till där.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Presskonferenserna är ju jätteroliga, vad hette hans blondin och vad gör hon nu?
Han Spicer var riktigt bra också. Media hatade honom så klart men han var vass.
Keylee McAneny nånting (antagligen slaktat hennes namn med den stavningen) aka "white house barbie".
Tyckte hon var rätt vass, bättre än Spicer iaf imo.
Många försökte med "gotcha" frågor utan att sätta dit henne vad jag kommer ihåg. 😁
Hon syns på Fox nu.

Edit: pucktvåa
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Han är som sagt inte frisk. Republikanerna är definitivt värda bättre.

Den där op-ed:en är ganska tveksam som sanningsvittne..

Bara den här meningen gör att jag inte litar på ett dugg som han skriver:
Consider Trump’s press conference yesterday in Florida. Trump has been lying low since President Joe Biden withdrew from the presidential race, at least in terms of public appearances.
Det kan ju inte vara kopplat till att någon försökte ta livet av honom, och att SS visade sig vara skrämmande inkompetenta eller aktivt saboterat hans personskydd. Nej, det är för att Biden backade som han inte gjort publika framträdanden. Förutom att han gjort det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kayleigh McEnany, och hon har vad jag minns jobbat på Fox efter Trump.
Men jävlar i det vilken pressekreterare hon var. :whip

Bidens våta fjärtar till presssekreterare hade lite att leva upp till där.
Jag tycker att den kroppspositiva inkvoterade är bra, påminner likt Kayleigh om en HM modell fast 30 år senare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu visade verkligen Trump hur extrem han är, kommunalisera/regionalisera skolan, vilken fascist.

Göran Persson har inte så några Trumpska drag faktiskt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Försökte lyssna på Trump Musk i efterhand men Trump låter som Zizek-light.
Nån som hört hela?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu visade verkligen Trump hur extrem han är, kommunalisera/regionalisera skolan, vilken fascist.

Göran Persson har inte så några Trumpska drag faktiskt.
Sådana som Trump vill inte ha utbildade medborgare. Göran Perssons eftermäle kommer också att påverkas kraftigt av denna kommunalisering som med fog får sägas ha varit fatalt för den svenska skolan och hela utbildningssystemet.

Du kan väl kolla vilka som var emot? :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sådana som Trump vill inte ha utbildade medborgare. Göran Perssons eftermäle kommer också att påverkas kraftigt av denna kommunalisering som med fog får sägas ha varit fatalt för den svenska skolan och hela utbildningssystemet.

Du kan väl kolla vilka som var emot? :)
Äh, det är ju "ni" som vill att alla skall tycka det som serveras för dagen på DN debatt.

Lyssnar lite på debatten nu, de pratar om hur utbildningen kan bli bättre, var inte så negativ.

Jag har ingen åsikt om kommunaliseringen men jag har en miljon gånger högre förtroende för 80 talets S och i synnerhet Göran Persson än någon folkpartist. 😃
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den enda fråga någon med rösträtt i USA eller Sverige för den delen behöver ställa sig är om landet blir bättre eller sämre beroende på om många röstar på en viss kandidat.

Än så länge har absolut ingen kunnat visa vad Kamala eller Märta kan göra för att underlätta min vardag eller förbättra min tillvaro.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Äh, det är ju "ni" som vill att alla skall tycka det som serveras för dagen på DN debatt.

Lyssnar lite på debatten nu, de pratar om hur utbildningen kan bli bättre, var inte så negativ.

Jag har ingen åsikt om kommunaliseringen men jag har en miljon gånger högre förtroende för 80 talets S och i synnerhet Göran Persson än någon folkpartist. 😃
Ja det är ju det som är ett av dina grundläggande problem! :) Är kommunaliseringen förresten det enda du inte har en åsikt om?

Maciej Zaremba har skrivit en artikelserie om detta för 10-15 år sedan. Läs den, även om den publicerades i DN (Sveriges malligaste morgontidning som Guillou sällan missar att påpeka).
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den enda fråga någon med rösträtt i USA eller Sverige för den delen behöver ställa sig är om landet blir bättre eller sämre beroende på om många röstar på en viss kandidat.

Än så länge har absolut ingen kunnat visa vad Kamala eller Märta kan göra för att underlätta min vardag eller förbättra min tillvaro.
Göra landet så fattigt och dåligt och fullt av våld att invandringen upphör? :hihi
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Försökte lyssna på Trump Musk i efterhand men Trump låter som Zizek-light.
Nån som hört hela?
Låter som ett problem med ljudproduktionen. Kombinationen av streamingens komprimering, ev. för mycket pålagd kompressor, val av mikrofon osv. gör att s-ljud distar.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vet inte vad du menar med Zizek men jag blir oroad över att höra Trumps röst/uttal, har han löständer?
Låter som ett problem med ljudproduktionen. Kombinationen av streamingens komprimering, ev. för mycket pålagd kompressor, val av mikrofon osv. gör att s-ljud distar.
Musk lät inte konstig så det lät mer som Markus förklaring isf.
Men såvitt jag vet har inte det varit uppe förut.

@Markus
Här en debatt mellan Jordan Pettersson och Zizek men jag tycker inte du ska klicka på den.
You have been warned! ;)
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Musk lät inte konstig så det lät mer som Markus förklaring isf.
Men såvitt jag vet har inte det varit uppe förut.

@Markus
Här en debatt mellan Jordan Pettersson och Zizek men jag tycker inte du ska klicka på den.
You have been warned! ;)
Nja, det handlar ju snarare om en kombination. Något i Trumps uttal som forstärks/förvärras av fenomenet jag beskrev, men som inte hade märkts på samma sätt annars.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja det är ju det som är ett av dina grundläggande problem! :) Är kommunaliseringen förresten det enda du inte har en åsikt om?

Maciej Zaremba har skrivit en artikelserie om detta för 10-15 år sedan. Läs den, även om den publicerades i DN (Sveriges malligaste morgontidning som Guillou sällan missar att påpeka).
Vilket var problemet? Att jag inte har en åsikt om kommunaliseringen? 😅
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag lyssnade tillräckligt länge för att min son med emfas bad mig stänga av.

Nu är han upptagen så tar en portion till.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top