Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, det verkar inte funka med löjliga "felskrivningar" eller utal av namn eller påhopp vad gäller etnicitet längre.
Man kanske skulle prova att presentera lite politik och/eller ge sig på vad Dems faktiskt har gjort/misslyckats med.
Det finns en hel del att hämta där men man hör inte mycket av det ens på Fox.

Jag tror dock inte Trump är kapabel att byta taktik...
Ibland är det så intressant med politik och media, för det du skriver nu är för mig som om en person på en annan planet hade skrivit det.

Jag tycker inte de gör annat än pekar på vad de vill göra och ger exempel på områden där Demokraterna misslyckats.

Förmodligen följer vi bara olika typer av media.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
När vi ändå pratar om usa politik. Kom att tänka på om jag sett den gamle gubben de senaste veckorna känns som han har försvunnit efter att det blev klart med ersättaren.
Eller är det bara ett tecken på att jag inte följer nyhetsflödet. Inte för att jag har saknat honom. Tidigare tyckte jag lite synd om honom då han såg väldigt vissen och trött ut
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag är så trött på detta anti Trump, anti SD, anti allt från dessa människor.

Vänder sig mot Trumps låtval: ”DEN låten?”
Hon vänder sig främst mot att han använt en låt utan tillstånd. Om det är för att hon vill ha pröjs, inte gillar Trump eller inte vill förekomma alls i politiska sammanhang är inte helt klart i det inlägget.

"DEN låten" hänvisar till att låten i fråga var ledmotiv för filmen Titanic och få människor förknippar Titanic med framgång varför det kan te sig märkligt val av låt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hon vänder sig främst mot att han använt en låt utan tillstånd. Om det är för att hon vill ha pröjs, inte gillar Trump eller inte vill förekomma alls i politiska sammanhang är inte helt klart i det inlägget.

"DEN låten" hänvisar till att låten i fråga var ledmotiv för filmen Titanic och få människor förknippar Titanic med framgång varför det kan te sig märkligt val av låt.
Möjligt men sådant gnäll är det för att det är Trump tror jag
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Möjligt men sådant gnäll är det för att det är Trump tror jag
Spelar ingen roll. Tanten äger rättigheten till sina låtar, så använd inte dessa utan att fråga, det är inte svårare än så. Om hon sedan i framtiden låter demokraterna använda hennes låtar fritt eller mot betalning är hennes sak att bestämma, inte din.

Trump har ju en lång lista på artister som stöder honom, som Kid Rock, 50 Cent, KISS (ja åtminstone Gene Simons), säkert minst hälften av alla country and western grupper. Använd någon av dessa istället fast fråga först.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Spelar ingen roll. Tanten äger rättigheten till sina låtar, så använd inte dessa utan att fråga, det är inte svårare än så. Om hon sedan i framtiden låter demokraterna använda hennes låtar fritt eller mot betalning är hennes sak att bestämma, inte din.

Trump har ju en lång lista på artister som stöder honom, som Kid Rock, 50 Cent, KISS (ja åtminstone Gene Simons), säkert minst hälften av alla country and western grupper. Använd någon av dessa istället fast fråga först.
Det är absolut min sak att kommentera på ett diskussionsforum vad jag tycker så byt attityd. 🤗
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att som presidentkandidat använda en låt utan tillstånd säger väldigt mycket om Trumps moral och omdöme.

Vi har väl alla använt musik och film olovandes så på sätt och vis kanske man inte ska kasta sten på Trump med avseende på hans moral men att Trump med entourage gör det och tydligen inte fattar att Celine kommer upptäcka det och att det i sin tur kommer sänka Trumps anseende förefaller rent korkat.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Att som presidentkandidat använda en låt utan tillstånd säger väldigt mycket om Trumps moral och omdöme.

Vi har väl alla använt musik och film olovandes så på sätt och vis kanske man inte ska kasta sten på Trump med avseende på hans moral men att Trump med entourage gör det och tydligen inte fattar att Celine kommer upptäcka det och att det i sin tur kommer sänka Trumps anseende förefaller rent korkat.
Det är väl hela hans sätt att vara, skit i vad andra tycker och kör på känsla. Det smittar säkert av sig på folket omkring.

Har Celine Dion verkligen rättigheterna till låten? Hon sjöng den, men skrev den inte. Det var ju tänkt att Sissel Kyrkjebø skulle sjunga från början.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att som presidentkandidat använda en låt utan tillstånd säger väldigt mycket om Trumps moral och omdöme.

Vi har väl alla använt musik och film olovandes så på sätt och vis kanske man inte ska kasta sten på Trump med avseende på hans moral men att Trump med entourage gör det och tydligen inte fattar att Celine kommer upptäcka det och att det i sin tur kommer sänka Trumps anseende förefaller rent korkat.
Det där händer väl exakt hela tiden, snacka om nyhetstorka att svensk media måste skriva om denna "nyhet".
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har han verkligen använt låten utan tillstånd eller frågade han skivbolaget?

Edit; jag letade lite, och Celine äger tydligen inte rättigheterna till låten.
My Heart Will Go On
By Will Jennings and James Horner
Copyright Irving Music, Inc. o/b/o Blue Sky Rider Songs, Sony/ATV Harmony, and Sony/ATV Melody
Och om skivbolaget tycker att Trump använde den felaktigt så är det väl de som ska prata om det, inte artisten som sjöng in den?
Men nu har jag redan lagt ner tid än jag bryr mig om det hela så någon annan får klargöra vad skivbolaget tycker.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Celine Dion kanske borde öva lite på framträdanden istället, efter att ha sett hennes konsert samt nu senast den katastrofala insatsen på OS.

Snacka om gamla meriter. Lite Axl Rose över henne.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hittade detta:
The statement said: "Today, Celine Dion's management team and her record label, Sony Music Entertainment Canada Inc, became aware of the unauthorised usage of the video, recording, musical performance, and likeness of Celine Dion singing My Heart Will Go On at a Donald Trump / JD Vance campaign rally in Montana.
"In no way is this use authorised, and Celine Dion does not endorse this or any similar use.
"...And really, that song?"
Håller helt med om att det är en ickefråga.
Och min poäng var just att allt brus från dessa ickefrågor som utal av namn, etnicitet, hur många som är på plats och vilken jävla sång som spelas som intro dödar alla viktiga frågor.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har han verkligen använt låten utan tillstånd eller frågade han skivbolaget?

Edit; jag letade lite, och Celine äger tydligen inte rättigheterna till låten.

Och om skivbolaget tycker att Trump använde den felaktigt så är det väl de som ska prata om det, inte artisten som sjöng in den?
Den som äger rättigheterna till låten får del av intäkterna Celines version drar in. Det betyder inte att hen kan ge Trump rätt att gratis eller mot ersättning använda just Celines version.

Mer intressant är att han däremot har fulla rättigheter att låta Trump sjunga in en EGEN version och del av eventuella pengar det skulle genererar och DET kanske vore något sött för öronen....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Läste någonstans att Musk är "klar" för att bli Trumps rådgivare om allt går väl nu i höst.
Vet inte vad jag ska säga om nivån men han är ändå briljant.1000030679.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Läste någonstans att Musk är "klar" för att bli Trumps rådgivare om allt går väl nu i höst.
Vet inte vad jag ska säga om nivån men han är ändå briljant.View attachment 502291
Är Musk, citat, ”briljant” för att han delar en sunkig meme?

Musk har ju visat att han förutom helt saknar omdöme också är en fullständig politisk idiot som hyllar folkmordsdiktatorer, sprider konspirationsteorier (tex genom memes som ovan) och inte klarar av att hålla en enda ideologisk linje i mer än någon vecka. Ungefär som Trump med andra ord.

Han är inte ”konservativ”; han är skvatt galen. Det finns gott om vettiga konservativa republikaner som inte är Trumpister.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top