Presidentvalet i USA 2024

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trump måste ju ha vunnit alla svarta röster nu iaf... 😅
Fan va gammal och gaggig han framstår nu när den ännu äldre och ännu gaggigare gubben försvann.
Det hjälper ju inte att vänstermedia av någon konstig anledning började trycka rätt hårt på hans ålder helt plötsligt heller. Men jag tycker att de gott kan införa maxålder på posten.

Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det hjälper ju inte att vänstermedia av någon konstig anledning började trycka rätt hårt på hans ålder helt plötsligt heller. Men jag tycker att de gott kan införa maxålder på posten.
Ja rimligt.
Men inför även kompetenskrav!!
Borde vi ha även i sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trump måste ju ha vunnit alla svarta röster nu iaf... 😅
Fan va gammal och gaggig han framstår nu när den ännu äldre och ännu gaggigare gubben försvann.
Jag tycker han gjorde det bra, har du sett mer än klippet som alla PK sprider?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vad sägs om journalister som är på folkets sida till att börja med? Skulle lösa mycket
Hur tänkte du nu? Att journalister skulle skriva så som andra (=regimen, kallas alltid ”folket” i diktaturer) tycker och inte skildra verkligheten?

Problemet idag är snarare att journalister inte är journalister - med några undantag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur tänkte du nu? Att journalister skulle skriva så som andra (=regimen, kallas alltid ”folket” i diktaturer) tycker och inte skildra verkligheten?

Problemet idag är snarare att journalister inte är journalister - med några undantag.
Jag tänkte att innan man inför kompetenskrav så kunde vi som konsumenter ställa krav på att media följer upp politiker hårdare på vad de sagt och vad leveransen blev samt ställer framåtriktade frågor som inte bara är tagna ur någon socialdemokratisk pamflett. Frågar några journalister hur Sverige skall hantera [insert valfritt problem]?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Kan du förresten utveckla stycke #2?

Jag förstår att du varken gillar eller tar del av högerns alternativa media, men gör inte de det som du efterfrågar? Eller vad vill du ha?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Problemet med journalister är oftast inte att de direkt ljuger, utan att de medvetet utelämnar bitar för att passa sin egen eller sin anställares agenda.

Det gäller både till höger och till vänster. Enda sättet att ha en chans att få en nyanserad bild är att ta in lite från båda sidor. Direkta lögner är man fortsatt utsatt för, men de har en tendens att bemötas av andra sidan.

Kan notera att de politiker som mest vill ställa journalister till svars inte nödvändigtvis är de som är bäst på att hålla sig till sanningen själva. Och att tendensen är att det blir värre och värre åt båda hållen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet med journalister är oftast inte att de direkt ljuger, utan att de medvetet utelämnar bitar för att passa sin egen eller sin anställares agenda.

Det gäller både till höger och till vänster. Enda sättet att ha en chans att få en nyanserad bild är att ta in lite från båda sidor. Direkta lögner är man fortsatt utsatt för, men de har en tendens att bemötas av andra sidan.

Kan notera att de politiker som mest vill ställa journalister till svars inte nödvändigtvis är de som är bäst på att hålla sig till sanningen själva. Och att tendensen är att det blir värre och värre åt båda hållen.
Ja det är ett problem men nog kunde man förvänta sig att de hade tummen i ögat på politiker i olika frågor. Jag ser att högern nu mannat upp i detta i och med alternativ media men de fäktas mot väderkvarnar.

Kunde inte svt eller SvD följa upp något någon lovade om tex fossilfritt samhälle, infrastruktur i elnätet eller vad någon sade om valutaunion för tjugo år sedan? Upp med en mikrofon i ansiktet på någon utanför Rosenbad, tugga fast, släpp inte.

Lite som högern nu gör men i lite större frågor:

Så här kanske man inte ska hålla på och trakassera en lokalpolitiker men nog bör riksdagens ledamöter och tidigare regeringsmedlemmar klara lite utfrågning på gatan. Varför sker de inte? Jobbigt göra sitt jobb kanske. Blir obekvämt. Magdalenas raseri. Kan vara olika skäl.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför följer ingen journalist upp att vänstern ville stoppa premiepension och vad blev utfallet tjugofem år senare?

Försvaret? Migrationen? Kärnkraften? Vem är ansvarig? Avregleringen av järnvägen? Ingen enligt media. Tydligen.

Här verkar finnas ett försök, förmodligen mjukt mot politikerna men kan så klart inte nå hemsidan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker mig inte ha sett det och han var vass i intervjun med arga kvinnan.

Här är han dålig och blir satt på plats dock, av en förmodligen mer vuxen person.

View attachment 501992
Jag flyttar hit istället (och citerar ett annat inlägg ovan för att göra det).

Det är precis inlägg som det ovan jag syftar på.
Trump är gaggig, trött, sur, grinig, upprepar sig, attackerar allt och alla och har inget av geisten/energin kvar från 2016 och 2020.
Titta på gamla möten från 2016 och 2020 och se skillnaden!
Det finns inte mycket nya policys/idéer heller i hans tal mest bara gammal skåpmat om det alls nämns något om policys i hans rallies mellan attackerna och pratet om Lecter eller hajar och elektrifiering.
Att attackera omtyckta republikaner, som Kemp ovan, gör inte heller saken bättre.
Nu har det ju tom lanserats "republikaner för Harris".
Visst, Rhino's säger du, men såvitt jag vet fanns inga "republikaner för Biden"?
Jag skulle dessutom säga att många av de republikaner som stiger fram och stödjer Harris helt enkelt är konservativa som inte stödjer MAGA och/eller Trump.

Och hans "cluster fuck" med arga damen är just ett "cluster fuck" även om man bara ser en liten del (vilket de flesta kommer göra).

Iom allt ovan tror jag faktiskt valet håller på att falla Trump ur händerna.
Jag som var stupsäker på Trump-vinst sedan långt innan Bidens katastrofala debatt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag flyttar hit istället (och citerar ett annat inlägg ovan för att göra det).

Det är precis inlägg som det ovan jag syftar på.
Trump är gaggig, trött, sur, grinig, upprepar sig, attackerar allt och alla och har inget av geisten/energin kvar från 2016 och 2020.
Titta på gamla möten från 2016 och 2020 och se skillnaden!
Det finns inte mycket nya policys/idéer heller i hans tal mest bara gammal skåpmat om det alls nämns något om policys i hans rallies mellan attackerna och pratet om Lecter eller hajar och elektrifiering.
Att attackera omtyckta republikaner, som Kemp ovan, gör inte heller saken bättre.
Nu har det ju tom lanserats "republikaner för Harris".
Visst, Rhino's säger du, men såvitt jag vet fanns inga "republikaner för Biden"?
Jag skulle dessutom säga att många av de republikaner som stiger fram och stödjer Harris helt enkelt är konservativa som inte stödjer MAGA och/eller Trump.

Och hans "cluster fuck" med arga damen är just ett "cluster fuck" även om man bara ser en liten del (vilket de flesta kommer göra).

Iom allt ovan tror jag faktiskt valet håller på att falla Trump ur händerna.
Jag som var stupsäker på Trump-vinst sedan långt innan Bidens katastrofala debatt.
Titta på mer av intervjun, det är inte så svartvitt och han har publiken med sig

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Titta på mer av intervjun, det är inte så svartvitt och han har publiken med sig
Jag såg den här tjejen på Fox News.
Tycker hon säger ungefär det jag gör gällande valet just nu:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...