Presidentvalet i USA 2024

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Uppvigling, valfusk osv borde väl räcka. Förutom allt annat…

Nä, det är en fuskare av rang.
Finns det konstaterat valfusk från hans sida?
Uppviglingen kom efter att han hade slutat. Förutsatt att han inte hade blivit bestulen på segern, förstås, för då var han ju fortfarande ledare.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Finns det konstaterat valfusk från hans sida?
Uppviglingen kom efter att han hade slutat. Förutsatt att han inte hade blivit bestulen på segern, förstås, för då var han ju fortfarande ledare.
Du menar ”find another 11.000 votes” vad är det?

Man behöver inte leta direkt …
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Vad är tesen här, att han redan är död?
Jaoh, antingen död eller svårt nedsatt mental förmåga av en eller flera stroke.
Jag tror inte att så är fallet. Lika lite som risk/vinst-ekvationen för att peta honom från positionen är värd det, så är risk/vinst inte värt att använda en dubbelgångare i några månader när man lika gärna kan kasta Kamala för vargarna.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du menar ”find another 11.000 votes” vad är det?

Man behöver inte leta direkt …
Jag håller inte med om att det är valfusk. Att man kan tolka det som att någon uppmanas att "hitta" dem är lika rimligt som att man frustrerat kastar ur sig det "hitta dem så det löser sig".

Jag vet inte om jag behöver påpeka att jag tycker Trump är en skitstövel och inte borde få ha inflytande ens över vad han själv äter till lunch, men jag är inte förtjust i svepande anklagelser och att "leta själv" för att hitta någons grund för det de påstår.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Med tanke på att klockan är 21:00 i Newyork när den är 18:00 i Los Angeles och tillråga på allt delstaterna bestämmer vilken tidszon de vill tillhöra så ser jag inget konstigt med att "internettid" (va fan är det) inte stämmer med presidentens klocka.
Vi steg upp i norra South Bend, Indiana 05:00,
körde 05:30 hemifrån norrut och var framme efter 10 miles (~16 km) i god tid före jobbet började i Niles Michigan 07:00.
Från Niles körde vi söderut efter jobbet 17:05, var hemma i norra South Bend, Indiana 16:25.
När jag jobbade i Niles våren 2001.
Vi hade våra klockor ställda på Indiana tid. På jobbet fanns väggklockor med Michigan tid.
1721928170090.png
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Med tanke på att klockan är 21:00 i Newyork när den är 18:00 i Los Angeles och tillråga på allt delstaterna bestämmer vilken tidszon de vill tillhöra så ser jag inget konstigt med att "internettid" (va fan är det) inte stämmer med presidentens klocka.
Vi steg upp i norra South Bend, Indiana 05:00,
körde 05:30 hemifrån norrut och var framme efter 10 miles (~16 km) i god tid före jobbet började i Niles Michigan 07:00.
Från Niles körde vi söderut efter jobbet 17:05, var framme i norra South Bend, Indiana 16:25.
När jag jobbade i Niles våren 2001.
View attachment 501515
Haha. Dina jäkla jobbhistorier.
Vad har du gjort under alla dessa utlandsresor. Fick för mig att du varit kyl & värmepumpstekniker i ett tidigare liv??
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Haha. Dina jäkla jobbhistorier.
Vad har du gjort under alla dessa utlandsresor. Fick för mig att du varit kyl & värmepumpstekniker i ett tidigare liv??
I Niles jobbade jag och en kollega våren 2001 med att utveckla en ny väggkyldisk tillsammans med kolleger från Syd Korea och amerikanska kolleger. Vi var alla anställda på olika bolag inom Carriers Commercial Refrigeration (dvs frys och kylmöbler till butiker).
Iden var att genom att ta det bästa från de olika väggkyldiskarna, Carrier Sverige, Carrier USA, Carrier Korea
samt genom titta på konkurrenternas väggkyldiskar (benchmarking) ta fram en riktigt bra kyldisk som var billig att tillverka. Genom att se vilken som var den bästa lösningen för tex avlopp, förångare, fläktar, hyllbelysning, hyllor osv. Det hela tog för min del slut när jag och min kollega var över för en vecka i Sverige i slutet av Maj. För då hade konjunkturen börjat falla i USA och det beslöts i USA att det var dags spara pengar. Inga resor utom säljresor, lämna in mobiltelefonerna osv. Så medan jag och Robban gör oss klara för att flyga tillbaka till USA på söndag så får vi på fredag reda på att vi inte ska flyga, resan inställd. :7peta
Att flygbolagen fick problem med lågkonjunktur efter attacken 11 september mot World Trade Center var alltså fel. Flygbolagen tappade kunder redan våren 2001 pga av begynnande lågkonjunktur. Men det passade i media hösten 2001 att skylla på 11 september.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
I Niles jobbade jag och en kollega våren 2001 med att utveckla en ny väggkyldisk tillsammans med kolleger från Syd Korea och amerikanska kolleger. Vi var alla anställda på olika bolag inom Carriers Commercial Refrigeration (dvs frys och kylmöbler till butiker).
Iden var att genom att ta det bästa från de olika väggkyldiskarna, Carrier Sverige, Carrier USA, Carrier Korea
samt genom titta på konkurrenternas väggkyldiskar (benchmarking) ta fram en riktigt bra kyldisk som var billig att tillverka. Genom att se vilken som var den bästa lösningen för tex avlopp, förångare, fläktar, hyllbelysning, hyllor osv. Det hela tog för min del slut när jag och min kollega var över för en vecka i Sverige i slutet av Maj. För då hade konjunkturen börjat falla i USA och det beslöts i USA att det var dags spara pengar. Inga resor utom säljresor, lämna in mobiltelefonerna osv. Så medan jag och Robban gör oss klara för att flyga tillbaka till USA på söndag så får vi på fredag reda på att vi inte ska flyga, resan inställd. :7peta
Att flygbolagen fick problem med lågkonjunktur efter attacken 11 september mot World Trade Center var alltså fel. Flygbolagen tappade kunder redan våren 2001 pga av begynnande lågkonjunktur. Men det passade i media att skylla på 11 september.
Cool.

Vissa av dina historier har skett åratal innan jag ens var född. Nog det som gör dem lite fascinerande för mig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vivek Ramaswamy har bjudit på några godbitar.
Klockren och det är de samma "you people" som han menar som jag menar när jag slentrianmässigt kladdar ihop "alla till höger om SD" eller vad några skribenter nu påstått att jag gör.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är grejen med att etablerad media vet vad som är utan grund och inte? Hur kan man vara så förmäten?

1000028311.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med tanke på att klockan är 21:00 i Newyork när den är 18:00 i Los Angeles och tillråga på allt delstaterna bestämmer vilken tidszon de vill tillhöra så ser jag inget konstigt med att "internettid" (va fan är det) inte stämmer med presidentens klocka.
Vi steg upp i norra South Bend, Indiana 05:00,
körde 05:30 hemifrån norrut och var framme efter 10 miles (~16 km) i god tid före jobbet började i Niles Michigan 07:00.
Från Niles körde vi söderut efter jobbet 17:05, var hemma i norra South Bend, Indiana 16:25.
När jag jobbade i Niles våren 2001.
Vi hade våra klockor ställda på Indiana tid. På jobbet fanns väggklockor med Michigan tid.
View attachment 501515
Fast Joe Biden bör väl rimligtvis befinna sig i en välkänd tidszon, förslagsvis Washington?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med tanke på att klockan är 21:00 i Newyork när den är 18:00 i Los Angeles och tillråga på allt delstaterna bestämmer vilken tidszon de vill tillhöra så ser jag inget konstigt med att "internettid" (va fan är det) inte stämmer med presidentens klocka.
Vi steg upp i norra South Bend, Indiana 05:00,
körde 05:30 hemifrån norrut och var framme efter 10 miles (~16 km) i god tid före jobbet började i Niles Michigan 07:00.
Från Niles körde vi söderut efter jobbet 17:05, var hemma i norra South Bend, Indiana 16:25.
När jag jobbade i Niles våren 2001.
Vi hade våra klockor ställda på Indiana tid. På jobbet fanns väggklockor med Michigan tid.
View attachment 501515
Det enklaste svaret är att någon redigerat bilden på hans armbandsur.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det enklaste svaret är att någon redigerat bilden på hans armbandsur.
Kan vara men vi hade inte arbetstiden Michigan i klockan utan fritiden Indiana i klockan.
Eller är det enkla svaret någon har lagt in Internettid på bilden, :hihi
Och resultatet beror ju var på jorden / delstat i USA du befinner dig
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hur skall man tolka Trumps budskap till de kristna att de bara behöver rösta denna gången, sen skall han fixa så de inte behöver göra det igen?
And again, Christians, get out and vote.
Just this time.
You won't have to do it anymore.
Four more years. You know what?
It'll be fixed.
It'll be fine.
You won't have to vote anymore.
My beautiful Christians.
I love you, Christians.
I'm a Christian. I love you. Get out.
You gotta get out and vote. In four years.
You don't have to vote again.
We'll have it fixed so good,
you're not gonna have to vote
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja så kan det vara, även om det är osannolikt då det vore så platt fall.
Inget konstigt.
Vem minns inte när Colin Powell (?) lade fram 1000 förfalskade bevis för Iraks Massförstörelsevapen i FN ?!
Men här kan det ju vara någon annan stormakt som ligger bakom ! :)
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top