Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inget konstigt.
Vem minns inte när Colin Powell (?) lade fram 1000 förfalskade bevis för Iraks Massförstörelsevapen i FN ?!
Men här kan det ju vara någon annan stormakt som ligger bakom ! :)
Var det verkligen 1000 och var de förfalskade? Det var en massa konstiga indicier och Hans Blix höll med om att de döljde något.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur skall man tolka Trumps budskap till de kristna att de bara behöver rösta denna gången, sen skall han fixa så de inte behöver göra det igen?
Den snälla tolkningen är väl att han fixat landet så bra på fyra år så ingen kommer vilja rösta på någon/något annat och alla vill ha Trump en till period.
Den elaka är väl att Trump kommer ta projekt 2025 ett steg till och avskaffa val helt.

Vet att konstitutionen inte tillåter en tredje term men Trump har varit inne på att han förtjänar en extra period efter alla påhopp från Dem.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Den snälla tolkningen är väl att han fixat landet så bra på fyra år så ingen kommer vilja rösta på någon/något annat och alla vill ha Trump en till period.
Den elaka är väl att Trump kommer ta projekt 2025 ett steg till och avskaffa val helt.

Vet att konstitutionen inte tillåter en tredje term men Trump har varit inne på att han förtjänar en extra period efter alla påhopp från Dem.
Ytterligare en tolkning är att Trump inte bryr sig om hur det tolkas, så länge det gör honom populär.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var det verkligen 1000 och var de förfalskade? Det var en massa konstiga indicier och Hans Blix höll med om att de döljde något.
Tex Beviset för skriftväxling med Nigeria(?) om URAN undertecknat av någon som inte var minister i Nigeria(?) vid det datum papperet var signerat. Fixat av Rumfeld(?) åt Busch på försvarsdepartementet när CIA inte hittade något i Irak.
Men det här med Internetnettid klockan kan väl John Doe fixa varsom helst.
Räcker väl med Windows på datorn ? Så kan man lägga ut det till kompisarna på TikTok etc. !

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tex Beviset för skriftväxling med Nigeria(?) om URAN undertecknat av någon som inte var minister i Nigeria(?) vid det datum papperet var signerat. Fixat av Rumfeld(?) åt Busch på försvarsdepartementet när CIA inte hittade något i Irak.
Men det här med Internetnettid klockan kan väl John Doe fixa varsom helst.
Räcker väl med Windows på datorn ? Så kan man lägga ut det till kompisarna på TikTok etc. !
Kommer inte ihåg Nigeria grejen, låter intressant.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ytterligare en tolkning är att Trump inte bryr sig om hur det tolkas, så länge det gör honom populär.
Ja, men jag tror inte just det där gör honom populär.
Annars brukar han ha en fantastisk förmåga att säga saker utan att riktigt säga dom.
Trump är grymt skicklig på det imo.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Annars brukar han ha en fantastisk förmåga att säga saker utan att riktigt säga dom.
Jag får hjärnblödning varje gång jag läser eller hör hans tal på grund av hur han pratar, men han pratar rakt till hjärtat på den tynande mellanklassen och underklassen i USA. På något vis så har han övertygat dem om att han är en av dem, medans hans bostad såg ut såhär:
1722155402495.png

Man ska nog inte underskatta hans förmåga att prata. Och man ska nog inte tro att han är dum i huvudet.

Dessutom får han ju extremt mycket hjälp av att hans motståndare är totalt efterblivna. Det har varit en lång rad publika personer som sagt att de avskydde karln 2016, och trodde på media som sade att världen skulle gå under om han blev president, och att det bara var en 9% chans att han blev vald osv. Sedan blev han president, och världen gick inte under, tvärtom gick det bättre för USA, och han kunde både prata med andra världsledare och säga åt knallhattarna att sitta ner och hålla käften så att de faktiskt satte sig ner och höll käften.

Jag gillar fortfarande inte karln, men jag tror att han var överlag bra för både USA och resten av världen. Det är fan illa när måttstocken för det innefattar saker som "Han startade iaf inte några nya krig."

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Så som han uttryckte sig lämnar om inte annat utrymme för att sedan förneka negativa tolkningar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Så löjligt.
Säg vad du menar klart och tydligt ist för att hålla på och larva dig med att tala i gåtor. Fjant.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Så löjligt.
Säg vad du menar klart och tydligt ist för att hålla på och larva dig med att tala i gåtor. Fjant.
Medhåll. Problemet är att de bara har en sak som mål, bli valda. De säger vad som helst för att nå målet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag får hjärnblödning varje gång jag läser eller hör hans tal på grund av hur han pratar, men han pratar rakt till hjärtat på den tynande mellanklassen och underklassen i USA. På något vis så har han övertygat dem om att han är en av dem, medans hans bostad såg ut såhär:
View attachment 501689

Man ska nog inte underskatta hans förmåga att prata. Och man ska nog inte tro att han är dum i huvudet.

Dessutom får han ju extremt mycket hjälp av att hans motståndare är totalt efterblivna. Det har varit en lång rad publika personer som sagt att de avskydde karln 2016, och trodde på media som sade att världen skulle gå under om han blev president, och att det bara var en 9% chans att han blev vald osv. Sedan blev han president, och världen gick inte under, tvärtom gick det bättre för USA, och han kunde både prata med andra världsledare och säga åt knallhattarna att sitta ner och hålla käften så att de faktiskt satte sig ner och höll käften.

Jag gillar fortfarande inte karln, men jag tror att han var överlag bra för både USA och resten av världen. Det är fan illa när måttstocken för det innefattar saker som "Han startade iaf inte några nya krig."
Jag tror inte man automatiskt skall se det som att ekonomisk framgång är en motsägelse till att vara en del av folket. Det beror väl på hur man tar ställning för dem.

Vad är problemet med projekt 2025? Jag vet, det innehåller högerpolitik.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Media har inte fattat ett skit fortfarande. Det är detta som vinner val.

View attachment 501712
Bara genom att befinna sig i landet då är ju illegala immigranter brottslingar odh bidrar till kriminalitet. Och utöver det så måste de hålla på med svartarbete för sitt uppehälle, vilket också är ett brott.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bara genom att befinna sig i landet då är ju illegala immigranter brottslingar odh bidrar till kriminalitet. Och utöver det så måste de hålla på med svartarbete för sitt uppehälle, vilket också är ett brott.
Det är ett så orimligt påstående som är ett så typiskt elitistiskt skitprat att man baxnar.
Det är som 2006 all over igen på SvD sommarredaktion.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Exakt.
Sedan behöver man inte bete sig som en stor tölp som Trump gör!

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
View attachment 501689

Är det han eller hans fru som designat/inrett?? Borde vara förbjudet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Trump måste ju ha vunnit alla svarta röster nu iaf... 😅
Fan va gammal och gaggig han framstår nu när den ännu äldre och ännu gaggigare gubben försvann.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...