Presidentvalet i USA 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Oj vad filosofiskt, gillar.
Mitt kanske man vill ha där? Verkar hederlig.
En kandidat som jag också skulle vilja se mer av är Andrew Yang, som ställde upp i förra valet, men som efter det jobbat just med utgångspunkt att skapa en bättre dynamik mellan demokrater och republikaner genom the Forward Party.

Så första paret ut kan väl bli Romney mot Yang i såna fall :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En kandidat som jag också skulle vilja se mer av är Andrew Yang, som ställde upp i förra valet, men som efter det jobbat just med utgångspunkt att skapa en bättre dynamik mellan demokrater och republikaner genom the Forward Party.

Så första paret ut kan väl bli Romney mot Yang i såna fall :)
Borde Musk vara med?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om vi skulle tänka helt fritt ang. USA-valet, vilka två kandidater hade varit de ultimata att ställa upp mot varandra, om man tänker vad som skulle vara mest gynnsamt utifrån i första hand USA i stort och i andra hand världen i stort, i tredje hand möjligen Sverige i stort? Utgångspunkten skall vara de kandidater som ger en dynamik med det bästa utfallet, oavsett vem som vinner. Fritt att föreslå vem som helst av nu eller tidigare levande personer var som helst i världen, alternativt arketypiska personer (i såna fall inklusive en beskrivning av vad de står för).
Jag hade gärna sett Vaclav Havel och Barack Obama. Lite mer värdighet i amerikansk politik hade absolut inte skadat.

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Vad gulligt, de gör det ihop, lite som en fnittrig tjej som skall redovisa sitt grupparbete och livet i stallet.

Tror det här kommer bli episkt.

View attachment 502982
Japp episkt. Såg två delar nu.
Harris tittar bort ofta och skakar på huvudet, verkar osäker. Walz kommenterar ibland. Ingen verkar vara starka direkt. Märkligt att de inte kan få fram säkra kraftfulla duktiga personer av 330 milj? Vad är detta? Mr. Xi måste vara så nöjd med Harris som potentiell president. Kan vara rent av farligt tror jag. Obama var tex på en helt annan nivå redan från början, men han får inte ställa upp mer.

Vicepresidenter, de flesta iaf brukar hållas i skymundan t.ex. Pence och Harris och fås verka svaga så att presidenten får allt fokus och kredit. Ej bra att blyga Harris nu helt plötsligt får denna kandidatur. De skulle valt någon annan tycker jag.

Trump kommer nog att vinna. Han är starkare och förmodligen klart bättre för ekonomin, vilket många i USA föredrar. Harris/Walz är nog för oprovade kort. Trump å andra sidan sidan har en del krångel nyligen emot sig. Kommer han att lyckas släta över det? Eller faller han pga det?

Själv som är vettigt att nämna är att jag inte håller på någon. Båda dessa av 330 milj. förefaller märkligt att det inte lyckats få fram några andra? Av 330 milj, är dessa två de bästa som finns? Otroligt! Förstår så klart att det finns bättre än dessa två. Men var är de nu? Mark Brzezinski skulle vara kanonbra som kandidat antar jag.

Vi får se onsdag 6 november hur det går? (ej 5 nov alltså ;) )

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Måste bara återkomma till det här med Trumps lögner, även om det inte uppskattades av alla att jag ville bottna det, nog tusan ska vi väl kunna gräva fram någon och dissekera den?

Här är ytterligare en lista men den är ju så smärtsamt dålig och lögnerna är ju i klass med en svensk valaffisch med texten "vi bygger Sverige starkare", som att någon någonsin skulle sätta sig och skriva en artikel om att det inte är sant och varför.

Är det bara hans extraordinära retorik och yviga stil som åsyftas med hans lögner eller finns det verkligen relevanta lögner av allvarlig karaktär? Vilka?

Det här är ju inte lögner, det är påståenden, slutsatser och tolkningar. Kanske illvilliga, men inga lögner.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Måste bara återkomma till det här med Trumps lögner, även om det inte uppskattades av alla att jag ville bottna det, nog tusan ska vi väl kunna gräva fram någon och dissekera den?

Här är ytterligare en lista men den är ju så smärtsamt dålig och lögnerna är ju i klass med en svensk valaffisch med texten "vi bygger Sverige starkare", som att någon någonsin skulle sätta sig och skriva en artikel om att det inte är sant och varför.

Är det bara hans extraordinära retorik och yviga stil som åsyftas med hans lögner eller finns det verkligen relevanta lögner av allvarlig karaktär? Vilka?

Det här är ju inte lögner, det är påståenden, slutsatser och tolkningar. Kanske illvilliga, men inga lögner.
Svårt att bottna det här så länge han pratar för publik...😉

Häromdagen sa han igen att 107% av nyproducerade arbetstillfällen gått till illegala invandrare. 🫣
Den är rätt skön i sin yvighet. 😅

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Det finns till och med en wikipediasida om hans lögner; gissar att den behöver uppdateras flera gånger om dagen iom att han snittar 21 om dagen.

Mot honom står då en presidentkandidat som inte bara har bra utbildning och en stark yrkeskarriär utan som inte föddes med sked i mun, inte låter sig imponeras av diktatorer och knappast skulle uppmana sina följare att storma Capitolium.
Du får väl starta en Wikipedia med motsvarande lögner av Kamala Harris, tror du att den skulle bli lika omfattande? 21 om dagen?

Om du INTE tror det, finns det fog för att påstå att alla ljuger lika mycket?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns till och med en wikipediasida om hans lögner; gissar att den behöver uppdateras flera gånger om dagen iom att han snittar 21 om dagen.

Mot honom står då en presidentkandidat som inte bara har bra utbildning och en stark yrkeskarriär utan som inte föddes med sked i mun, inte låter sig imponeras av diktatorer och knappast skulle uppmana sina följare att storma Capitolium.
Du får väl starta en Wikipedia med motsvarande lögner av Kamala Harris, tror du att den skulle bli lika omfattande? 21 om dagen?

Fast Trump sa aldrig åt någon att storma Capitolium, så nu far du med rena lögner själv. Vill du framstå som mer seriös i din kritik mot andra kanske du ska undvika att göra exakt det du kritiserar andra för att göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Fast det där är ju samma länk jag postade igår redan?

Frågan är inte om Kamala eller Tucker är det ena eller andra, frågan är vilka dessa påstådda lögner verkligen är. Har du hoppat över alla inlägg i tråden sedan du surade ur igår?

/Ruda

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fast Trump sa aldrig åt någon att storma Capitolium, så nu far du med rena lögner själv. Vill du framstå som mer seriös i din kritik mot andra kanske du ska undvika att göra exakt det du kritiserar andra för att göra.
Ah, nej han SA ju aldrig exakt det… då måste han ju vara en hedersman eller hur? Antydningar GILLS inte eller vadå? Håller inte i rätten men både du och jag VET att han uppviglade till det (”marschera mot Capitolium!”) och gjorde ingenting för att stoppa det. Sedan kan man vara hur spetsfundig man vill i sin iver att friskriva Trump från allt ansvar, men det håller inte här i alla fall.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fast det där är ju samma länk jag postade igår redan?

Frågan är inte om Kamala eller Tucker är det ena eller andra, frågan är vilka dessa påstådda lögner verkligen är. Har du hoppat över alla inlägg i tråden sedan du surade ur igår?

/Ruda
Ingen aning faktiskt, är aldrig sur. Kan man vara det på forum? Men jag orkar lika lite som du springa på exakt alla bollar.

Trump är en narcissistisk lögnare, det är ett faktum. Frågan är varför någon vill rösta på honom? Finns det fog för att jämföra honom med Harris när det gäller lögner? Om inte, varför skulle man vilja rösta på honom framför Harris?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns till och med en wikipediasida om att jorden är platt.

Du får väl starta en Wikipedia med motsvarande information om att jorden är rund, tror du att den skulle bli lika omfattande?

Om du INTE tror att jorden är platt, finns det fog för att påstå att alla planeter är lika platta?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen aning faktiskt, är aldrig sur. Kan man vara det på forum? Men jag orkar lika lite som du springa på exakt alla bollar.

Trump är en narcissistisk lögnare, det är ett faktum. Frågan är varför någon vill rösta på honom? Finns det fog för att jämföra honom med Harris när det gäller lögner? Om inte, varför skulle man vilja rösta på honom framför Harris?
Jag kan besvara allt det där och det är intressant men just nu är jag mest intresserad av de där lögnerna.

Listorna jag hittat är inte så seriösa, de är helt på nivån " 'Trump said hello fellow Americans, I love you' but there are no evidence that he loved them, therefore this is highly misleading' "

Jag bara undrar vilka stora lögner av relevans han uttalat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ah, nej han SA ju aldrig exakt det… då måste han ju vara en hedersman eller hur? Antydningar GILLS inte eller vadå? Håller inte i rätten men både du och jag VET att han uppviglade till det (”marschera mot Capitolium!”) och gjorde ingenting för att stoppa det. Sedan kan man vara hur spetsfundig man vill i sin iver att friskriva Trump från allt ansvar, men det håller inte här i alla fall.
Att be någon marschera mot Capitolium är NATURLIGTVIS inte i sig en uppmaning till något annat än att visa sitt missnöje. VARFÖR skulle det vara DET? Låter ju helt BEFÄNGT att påstå det. Hur många politiker SOM helst HAR bett olika väljargrupper att tex VISA sitt missnöje. DETTA ÄR TRAMS.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kan besvara allt det där och det är intressant men just nu är jag mest intresserad av de där lögnerna.

Listorna jag hittat är inte så seriösa, de är helt på nivån " 'Trump said hello fellow Americans, I love you' but there are no evidence that he loved them, therefore this is highly misleading' "

Du menar utöver att injecerat blekmedel botar Covid?

Vi kan ju ta en (1) presskonferens häromdagen

Alltså, det är som att hitta bevis för att en MC har två hjul… det är inte grund för en diskussion. Det där får du ta med Tammer osv.

Min fråga är hur någon kan tycka att Trump är den bättre kandidaten om det står mellan honom och Harris och i så fall varför.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Att be någon marschera mot Capitolium är NATURLIGTVIS inte i sig en uppmaning till något annat än att visa sitt missnöje. VARFÖR skulle det vara DET? Låter ju helt BEFÄNGT att påstå det. Hur många politiker SOM helst HAR bett olika väljargrupper att tex VISA sitt missnöje. DETTA ÄR TRAMS.
Självklart. Alla är likadana. Krig är fred. Sanning är lögn.

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000

Trump ljuger?
Vad är det Trump har ljugit om/alltså lögner?
Några exempel? Alltså inga fjantiga saker, som kan vara ironi eller passningar, utan verkliga viktiga saker. Har också hört talas om "Trumps lögner" och försökt att finna några, men inte hittat.
Sedan håller jag inte på Trump eller försvarar honom. Bara allmänt intresserad av att veta.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år