Kratoz
Gudomlig sporthojare
Det kan vara så, men det kan också vara en annan Scout, eller en hund som han kallade Scout men som heter något annat, eller....Hette hunden han klappade Scout?
Det kan vara så, men det kan också vara en annan Scout, eller en hund som han kallade Scout men som heter något annat, eller....Hette hunden han klappade Scout?
Ja han är riktigt bra faktiskt, där möter man sin överman.@BrooklynS fiskade och jag nappade. Inte svårare än så.
Jag tror den strikta uppdelningen ond/god är för att skapa debatt, som vi ju tycker är trevligt.
Jag är mest kränkt för att det där med att peka på relativisering, det ser jag som mitt bord.
Inget att vara kränkt för! Som du sannolikt också sett får jag mfl stå ut med värre tillmälen från främst vår käre gossen Ruda men som jag brukar säga; tonen är rå men hjärtlös. Internet är (dessvärre) inte en optimal plats för vänskapliga diskussioner om högt och lågt eftersom man missar sinnesstämningar osv. Blir ofta magsurt i onödan eftersom man saknar typ 90% av informationen.@BrooklynS fiskade och jag nappade. Inte svårare än så.
Jag tror den strikta uppdelningen ond/god är för att skapa debatt, som vi ju tycker är trevligt.
Jag är mest kränkt för att det där med att peka på relativisering, det ser jag som mitt bord.
Kan du inte göra en lista på de tio eller åtminstone fem största lögnerna så diskuterar vi dem? Vore kul.Inget att vara kränkt för! Som du sannolikt också sett får jag mfl stå ut med värre tillmälen från främst vår käre gossen Ruda men som jag brukar säga; tonen är rå men hjärtlös. Internet är (dessvärre) inte en optimal plats för vänskapliga diskussioner om högt och lågt eftersom man missar sinnesstämningar osv. Blir ofta magsurt i onödan eftersom man saknar typ 90% av informationen.
Ond/god är absolut dramaturgi; ljuger/inte ljuger kanske vore enklare. Trump ljuger sanslöst mycket och det hela tiden. Jag tror att det blir svårt att påstå att ”alla ljuger” utan det är nog faktiskt i stort sett bara Trump som ljuger. Och republikanerna har valet att spela med eller inte. Och det är nog otroligt svårt i den politiska kontext som råder.
Det vi kan hoppas på är många fler hårda straff för deltagarna i stormningen av Capitolium (fortfarande märkligt att de rättegångarna inte uppmärksammas mer) och att anstiftaren Trump döms till ett rejält fängelsestraff för sin medverkan. Androm till varnagel eftersom att försöka störta demokratin måste ses som det kanske allvarligaste brottet en president kan begå.
Vi kan ju titta på hur det gick för Tucker Carlson och vilka som inte genomskådade hans lögner och rysskopplingar trots att det var uppenbart från dag 1. Tror minsann att det var uppe i förra USA-valstråden. Det vore kul.Kan du inte göra en lista på de tio eller åtminstone fem största lögnerna så diskuterar vi dem? Vore kul.
Eeh, wut?Jag tror att det blir svårt att påstå att ”alla ljuger” utan det är nog faktiskt i stort sett bara Trump som ljuger.
Men du vill inte göra en lista att diskutera? Hellre kasta invektiv? Har snön kommit redan eller varför är du så otrevlig?Vi kan ju titta på hur det gick för Tucker Carlson och vilka som inte genomskådade hans lögner och rysskopplingar trots att det var uppenbart från dag 1. Tror minsann att det var uppe i förra USA-valstråden. Det vore kul.
Allvarligt, om man inte vid det här laget förstått att Trump är fullkomligt tappad så skall man nog inte skryta med sitt förstånd.
Tja, jag säger Trump. Kom med motsvarande demokrat så diskuterar vi.Eeh, wut?
ÄR det ett väldigt hårt avgränsat ämne eller nåt? Annars finns det hur många exempel som helst på folk som ljuger i både D och R.
Motsvarande? Det var inte vad du sa, du sa att ingen annan ljuger. Trump ljuger helt klart, men det är ju inte för inte som skämtet om politiker som lögnhalsar funnits lika länge som politiker. De ljuger.Tja, jag säger Trump. Kom med motsvarande demokrat så diskuterar vi.
Men motsäger du att Trump inte är klok eller att Carlson har rysskopplingar eller vadå?
Vad mer ingick i paketet?Rep Senator Lankford tog fram en "bipartisan borde bill" som röstades ner för att Trump ringde runt och sa att det vore bättre för hans kampanj om den röstades ner så gränsen fick fortsätta vara öppen (ungefär och ej ett citat).
Detta är något som Lankford själv säger i intervjuer jag sett.
Så hur kan det vara Biden/Harris fel att gränsen är öppen?
Fram till att denna "border bill" skulle klubbas igenom var det absolut deras gräns men efter?
Jag har ärligt ingen aning.Vad mer ingick i paketet?
Haha det finns mycket ”typiskt Markus” skall du veta, men du blir ju så sjukt putt när du får din egen ”debattteknik” nedtryckt i halsen så det leder ingenstans.Klassisk Brooklyn, man frågar om Trump, han svarar om Tucker. Låter nästan som SDs krishantering.
Så, det kanske fanns ett bra skäl? Man måste inte tolka allt misstänksamt. Demokraterna visste så klart att om de skickar in något som är svårsmält i paketet så blir det inget och de kan skylla på varandra.Jag har ärligt ingen aning.
Edit: Hittade detta:
"The bill included a supplemental aid package requested by President Joe Biden for foreign conflicts, which would have appropriated $60 billion for Ukraine, $14 billion for Israel and $10 billion for humanitarian aid, including in Gaza."Why are Republicans attacking Lankford on border bill? What we know
Lankford censure continues GOP battle over border policyeu.oklahoman.com
Men såvitt jag kommer ihåg blev det inga diskussioner om det?
Det jag kommer ihåg var att Trump ville ha "border bill" stoppad och eftersom det även sades från Rep, inte bara Dem, håll så är det nog sant(?).
Varför diskuterar du min person? Jag ville ha en lista, inte se ditt ego förklaras.Haha det finns mycket ”typiskt Markus” skall du veta, men du blir ju så sjukt putt när du får din egen ”debattteknik” nedtryckt i halsen så det leder ingenstans.
Till saken istället. Ljuger Trump/Carlson eller inte? Är de ryssapologeter eller inte?
Bra att du gjort avbön gällande Trump förresten. Alla trodde ju innan 2023 att han var en riktigt hyvens kille…
Jag tolkar faktiskt ingenting men konstaterar att det inte finns någon "border deal" trots att en låg på bordet och det verkar vara en av de hetaste frågorna i valet.Så, det kanske fanns ett bra skäl? Man måste inte tolka allt misstänksamt. Demokraterna visste så klart att om de skickar in något som är svårsmält i paketet så blir det inget och de kan skylla på varandra.
Han har så klart en extremt oborstad framtoning, men ljuger han? Mycket av det han påståtts ljuga om stämmer ju 100%. Om han ljuger jättemycket borde det ju vara lätt att beslå honom med det.Skillnaden är kanske att Trump saknar moralisk kompass så han ljuger helt skamlöst och alla vet det, men anhängarna bryr sig ändå inte. När andra politiker ljuger förhåller sig de oftast ändå till den moraliska kompassen i retoriken men lögnen genomskådas inte i de egna väljarnas ögon.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|