Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
@BrooklynS fiskade och jag nappade. Inte svårare än så.
Jag tror den strikta uppdelningen ond/god är för att skapa debatt, som vi ju tycker är trevligt.

Jag är mest kränkt för att det där med att peka på relativisering, det ser jag som mitt bord.
Ja han är riktigt bra faktiskt, där möter man sin överman. 😍
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
@BrooklynS fiskade och jag nappade. Inte svårare än så.
Jag tror den strikta uppdelningen ond/god är för att skapa debatt, som vi ju tycker är trevligt.

Jag är mest kränkt för att det där med att peka på relativisering, det ser jag som mitt bord.
Inget att vara kränkt för! :) Som du sannolikt också sett får jag mfl stå ut med värre tillmälen från främst vår käre gossen Ruda men som jag brukar säga; tonen är rå men hjärtlös. Internet är (dessvärre) inte en optimal plats för vänskapliga diskussioner om högt och lågt eftersom man missar sinnesstämningar osv. Blir ofta magsurt i onödan eftersom man saknar typ 90% av informationen.

Ond/god är absolut dramaturgi; ljuger/inte ljuger kanske vore enklare. Trump ljuger sanslöst mycket och det hela tiden. Jag tror att det blir svårt att påstå att ”alla ljuger” utan det är nog faktiskt i stort sett bara Trump som ljuger. Och republikanerna har valet att spela med eller inte. Och det är nog otroligt svårt i den politiska kontext som råder.

Det vi kan hoppas på är många fler hårda straff för deltagarna i stormningen av Capitolium (fortfarande märkligt att de rättegångarna inte uppmärksammas mer) och att anstiftaren Trump döms till ett rejält fängelsestraff för sin medverkan. Androm till varnagel eftersom att försöka störta demokratin måste ses som det kanske allvarligaste brottet en president kan begå.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inget att vara kränkt för! :) Som du sannolikt också sett får jag mfl stå ut med värre tillmälen från främst vår käre gossen Ruda men som jag brukar säga; tonen är rå men hjärtlös. Internet är (dessvärre) inte en optimal plats för vänskapliga diskussioner om högt och lågt eftersom man missar sinnesstämningar osv. Blir ofta magsurt i onödan eftersom man saknar typ 90% av informationen.

Ond/god är absolut dramaturgi; ljuger/inte ljuger kanske vore enklare. Trump ljuger sanslöst mycket och det hela tiden. Jag tror att det blir svårt att påstå att ”alla ljuger” utan det är nog faktiskt i stort sett bara Trump som ljuger. Och republikanerna har valet att spela med eller inte. Och det är nog otroligt svårt i den politiska kontext som råder.

Det vi kan hoppas på är många fler hårda straff för deltagarna i stormningen av Capitolium (fortfarande märkligt att de rättegångarna inte uppmärksammas mer) och att anstiftaren Trump döms till ett rejält fängelsestraff för sin medverkan. Androm till varnagel eftersom att försöka störta demokratin måste ses som det kanske allvarligaste brottet en president kan begå.
Kan du inte göra en lista på de tio eller åtminstone fem största lögnerna så diskuterar vi dem? Vore kul.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kan du inte göra en lista på de tio eller åtminstone fem största lögnerna så diskuterar vi dem? Vore kul.
Vi kan ju titta på hur det gick för Tucker Carlson och vilka som inte genomskådade hans lögner och rysskopplingar trots att det var uppenbart från dag 1. Tror minsann att det var uppe i förra USA-valstråden. Det vore kul. :)

Allvarligt, om man inte vid det här laget förstått att Trump är fullkomligt tappad så skall man nog inte skryta med sitt förstånd.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi kan ju titta på hur det gick för Tucker Carlson och vilka som inte genomskådade hans lögner och rysskopplingar trots att det var uppenbart från dag 1. Tror minsann att det var uppe i förra USA-valstråden. Det vore kul. :)

Allvarligt, om man inte vid det här laget förstått att Trump är fullkomligt tappad så skall man nog inte skryta med sitt förstånd.
Men du vill inte göra en lista att diskutera? Hellre kasta invektiv? Har snön kommit redan eller varför är du så otrevlig?

En ynka lista med fem punkter på lögner, det kan inte vara så svårt. 😘
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Eeh, wut?
ÄR det ett väldigt hårt avgränsat ämne eller nåt? Annars finns det hur många exempel som helst på folk som ljuger i både D och R.
Tja, jag säger Trump. Kom med motsvarande demokrat så diskuterar vi.

Men motsäger du att Trump inte är klok eller att Carlson har rysskopplingar eller vadå?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rep Senator Lankford tog fram en "bipartisan borde bill" som röstades ner för att Trump ringde runt och sa att det vore bättre för hans kampanj om den röstades ner så gränsen fick fortsätta vara öppen (ungefär och ej ett citat).
Detta är något som Lankford själv säger i intervjuer jag sett.
Så hur kan det vara Biden/Harris fel att gränsen är öppen? :va
Fram till att denna "border bill" skulle klubbas igenom var det absolut deras gräns men efter?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, jag säger Trump. Kom med motsvarande demokrat så diskuterar vi.

Men motsäger du att Trump inte är klok eller att Carlson har rysskopplingar eller vadå?
Motsvarande? Det var inte vad du sa, du sa att ingen annan ljuger. Trump ljuger helt klart, men det är ju inte för inte som skämtet om politiker som lögnhalsar funnits lika länge som politiker. De ljuger.
Men vill du ha exempel på galloperande toklögner titta på Harris och hennes uttalanden om Bidenomics.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Klassisk Brooklyn, man frågar om Trump, han svarar om Tucker. Låter nästan som SDs krishantering. 🥲
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Rep Senator Lankford tog fram en "bipartisan borde bill" som röstades ner för att Trump ringde runt och sa att det vore bättre för hans kampanj om den röstades ner så gränsen fick fortsätta vara öppen (ungefär och ej ett citat).
Detta är något som Lankford själv säger i intervjuer jag sett.
Så hur kan det vara Biden/Harris fel att gränsen är öppen? :va
Fram till att denna "border bill" skulle klubbas igenom var det absolut deras gräns men efter?
Vad mer ingick i paketet?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Skillnaden är kanske att Trump saknar moralisk kompass så han ljuger helt skamlöst och alla vet det, men anhängarna bryr sig ändå inte. När andra politiker ljuger förhåller sig de oftast ändå till den moraliska kompassen i retoriken men lögnen genomskådas inte i de egna väljarnas ögon.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad mer ingick i paketet?
Jag har ärligt ingen aning.

Edit: Hittade detta:
"The bill included a supplemental aid package requested by President Joe Biden for foreign conflicts, which would have appropriated $60 billion for Ukraine, $14 billion for Israel and $10 billion for humanitarian aid, including in Gaza."
Men såvitt jag kommer ihåg blev det inga diskussioner om det?
Det jag kommer ihåg var att Trump ville ha "border bill" stoppad och eftersom det även sades från Rep, inte bara Dem, håll så är det nog sant(?).
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Klassisk Brooklyn, man frågar om Trump, han svarar om Tucker. Låter nästan som SDs krishantering. 🥲
Haha det finns mycket ”typiskt Markus” skall du veta, men du blir ju så sjukt putt när du får din egen ”debattteknik” nedtryckt i halsen så det leder ingenstans.
Till saken istället. Ljuger Trump/Carlson eller inte? Är de ryssapologeter eller inte?

Bra att du gjort avbön gällande Trump förresten. 👍 Alla trodde ju innan 2023 att han var en riktigt hyvens kille…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har ärligt ingen aning.

Edit: Hittade detta:
"The bill included a supplemental aid package requested by President Joe Biden for foreign conflicts, which would have appropriated $60 billion for Ukraine, $14 billion for Israel and $10 billion for humanitarian aid, including in Gaza."
Men såvitt jag kommer ihåg blev det inga diskussioner om det?
Det jag kommer ihåg var att Trump ville ha "border bill" stoppad och eftersom det även sades från Rep, inte bara Dem, håll så är det nog sant(?).
Så, det kanske fanns ett bra skäl? Man måste inte tolka allt misstänksamt. Demokraterna visste så klart att om de skickar in något som är svårsmält i paketet så blir det inget och de kan skylla på varandra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha det finns mycket ”typiskt Markus” skall du veta, men du blir ju så sjukt putt när du får din egen ”debattteknik” nedtryckt i halsen så det leder ingenstans.
Till saken istället. Ljuger Trump/Carlson eller inte? Är de ryssapologeter eller inte?

Bra att du gjort avbön gällande Trump förresten. 👍 Alla trodde ju innan 2023 att han var en riktigt hyvens kille…
Varför diskuterar du min person? Jag ville ha en lista, inte se ditt ego förklaras.

Blir det lista eller är det bara tomma ord?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så, det kanske fanns ett bra skäl? Man måste inte tolka allt misstänksamt. Demokraterna visste så klart att om de skickar in något som är svårsmält i paketet så blir det inget och de kan skylla på varandra.
Jag tolkar faktiskt ingenting men konstaterar att det inte finns någon "border deal" trots att en låg på bordet och det verkar vara en av de hetaste frågorna i valet.
Låter som du tolkar det lite misstänksamt här...;)

Så två frågor.
1 - Vad var det för annat som var så svårsmält i paketet så det var värt hålla gränsen öppen?
2 - Tror du att det finns någon sanning bakom att Trump ville ha "border dealen" stoppad?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skillnaden är kanske att Trump saknar moralisk kompass så han ljuger helt skamlöst och alla vet det, men anhängarna bryr sig ändå inte. När andra politiker ljuger förhåller sig de oftast ändå till den moraliska kompassen i retoriken men lögnen genomskådas inte i de egna väljarnas ögon.
Han har så klart en extremt oborstad framtoning, men ljuger han? Mycket av det han påståtts ljuga om stämmer ju 100%. Om han ljuger jättemycket borde det ju vara lätt att beslå honom med det.
Jag ögnade igenom Wikipedia länken, lögnerna där var på nivån när Lars Ohly påstod att han spelade fotboll med Nacka Skoglund. Dvs konstigt och uppseendeväckande men inte så mycket med hans politiska gärning att göra. Nej Trump såg kanske inte när någon hoppade från wtc. Ekonomin kanske inte bara var positiv under honom. Men detta är ju inte konstigare än "vinsten kommer lite längre fram", och absolut inte konstigare än "jag kommer aldrig medverka till att vi går med i NATO".
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top