Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det är ju därför försöken att censurera är så patetiska.

Däremot finns det ett problem med hur sociala medieplattformarna genom bl.a. bottar, algoritmers utformning och influencers skapar en dynamik där lögner, konspirationer och annan skit snabbt får spridning och förstoras upp oproportionerligt och bidrar till splittring, konflikter och en allt sämre förmåga hos mänskligheten att kunna diskutera och lösa samhällsproblem. Men det går inte att lösa genom censur.
Enig, tacka vet jag när alla inlägg på Facebook och Instagram mfl låg i kronologisk ordning.
Nu är det ju åratal sedan man såg en vettig uppdatering.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Enig, tacka vet jag när alla inlägg på Facebook och Instagram mfl låg i kronologisk ordning.
Nu är det ju åratal sedan man såg en vettig uppdatering.
Det är ju därför man hänger här. Lek med tanken att sporthoj.com skulle bli algoritmstyrt. :eek:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är det bra exempel på det jag skrev nyss.
Denna belagt högerhatande gubbstrutt undviker helt den numera helt objektivt belagda frågan att det finns en ytterst stor och svår problematik runt sk transvård, förut hette det könsbyte.

Hur lyckas man tycka så mycket men ta ansvar för så lite?

1000037618.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nå...hur går det inatt tror ni?
Helt omöjligt att säga.
Jag tror Trump vinner men jag är öppen för att han inte gör det också, inklusive fusk.
Kommer bli ståhej oavsett vem som vinner.

Såg på utrikesbyrn häromdagen att en gäst vågade peka ut elefanten i rummet - att för bara 24 år sedan var det Demokraterna som höll på och obstruera om valresultatet och misstrodde systemet och spred lögner, vilket är helt korrekt att de gjorde och svensk media hakade så klart på och ojade sig om hur orättvist det var att röster i svarta områden behövde vara korrekta.

Men som tur är så är minnet kort för de flesta så det kan vi ju glömma nu. 😚

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fultolkningarna fortsätter ända in i kaklet, att Trump uppmanade åhörarna att gå och rösta blev genom MSM filtret att han skyllde eventuell förlust på väljarna.

Har man folk emot sig så är det alltid damned if you do, damned if you don't. Det vet alla som bedriver förändring på en arbetsplats tex. Allt är fel, möten är för korta, för långa, för ofta, för sällan, fel agenda, ingen agenda.

Grundläggande psykologi, är man anti så är man.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tycker du har radikaliserats, ett hårresande påstående som svepande påstår att Musk håller på Putin och Kina tyder mest på att du saknar Tammers dumheter.
Musk har definitivt radikaliserats och det han gör med Twitter/X är ovärdigt. Och uppenbarligen flirtar han både med Putin och Kina när det gynnar honom. Jag saknar ryggrad och principer hos honom när det gäller mänskliga frågor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Musk har definitivt radikaliserats och det han gör med Twitter/X är ovärdigt. Och uppenbarligen flirtar han både med Putin och Kina när det gynnar honom. Jag saknar ryggrad och principer hos honom när det gäller mänskliga frågor.
Sådant där får du ge lite exempel på och resonera om så vida man inte skall kategorisera det på samma sätt som man gör med "ensam gubbe pratar osammanhängande i tunnelbanan skall jag chatta med SL trygghets central".

Vi blev lyckligtvis och äntligen av med Tammer, ta inte hans plats.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Musk har ju alltid varit en knäppgök.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Sådant där får du ge lite exempel på och resonera om så vida man inte skall kategorisera det på samma sätt som man gör med "ensam gubbe pratar osammanhängande i tunnelbanan skall jag chatta med SL trygghets central".

Vi blev lyckligtvis och äntligen av med Tammer, ta inte hans plats.
Ja det där med hans uttalanden om att demokratin skulle vara i fara om inte Trump blir president eller att han köper röster genom att lotta ut x miljoner bland de som röstar på Trump… vad är det? Respekt för demokrati?
Och så censurerar han det som är honom misshagligt på X. Men ger kokobello-dårarna fri lejd att sprida sina konspirationsteorier. Och sprider sådana teorier själv.

Och han tycker att Ukraina skall ge upp och ”förhandla” med Ryssland.

En politisk imbecill som borde hålla sig till att driva fram teknisk utveckling istället.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja det där med hans uttalanden om att demokratin skulle vara i fara om inte Trump blir president eller att han köper röster genom att lotta ut x miljoner bland de som röstar på Trump… vad är det? Respekt för demokrati?
Och så censurerar han det som är honom misshagligt på X. Men ger kokobello-dårarna fri lejd att sprida sina konspirationsteorier. Och sprider sådana teorier själv.

Och han tycker att Ukraina skall ge upp och ”förhandla” med Ryssland.

En politisk imbecill som borde hålla sig till att driva fram teknisk utveckling istället.
Teknisk utveckling är inte hans grej, det vet alla som åkt taxi kurir så släpp det spåret.

Har du satt dig in i vad han menar med att demokratin är i fara och om så är fallet, var tycker du han går bort sig?

Lotteriet är väl inte ett lotteri? Man kan få en miljon dollar om man skriver under på vissa värderingar, vad man röstar kommer väl ingen lägga sig i? Inte satt mig in i men det är så klart knasigt.

Vad har han censurerat på X? Mer eller mindre än före han tog över?

Att Ukraina bör förhandla måste man väl få tycka?

Tycker du inte är ens nära Tammer men riktningen är problematisk.

Nu är i alla fall två politiker som skämt ut Sverige på SVT och babblar, Carl Turkiet Bildt och Ann Iran Linde.

🇮🇷🇹🇷🇮🇷🇹🇷🇮🇷🇹🇷🇮🇷🇹🇷🇮🇷🇹🇷

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ser ut att bli Grand Slam för republikanerna.

Vi håller tummarna för att den nya administrationen blir mer förutsägbar än förra gången Trump styrde. Vi får hålla andan i fyra år… i månadsskiftet januari-februari lär det visa sig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år