Presidentvalet i USA 2024

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nja, det jag menar är att det är högst möjligt att på samma gång hävda Israels rätt att försvara sig mot ständiga terrordåd - även i förebyggande syfte då det är så uppenbart och långvarigt - och de civila förlusterna, som till icke ringa del beror just på att Hamas och Hizbollah gömmer sig bland civila. Ju fler civila som skadas eller dör, desto bättre - ur Hamas/Hizbollas synvinkel då de därför gynnas av opinionen i väst.
Svenska medier och politiker tycks nästan helt och hållet ha bortsett från det israeliska perspektivet och de filmer från underjordiska tunnlar med mängder av vapen och lager för framtida terrordåd och anfall på Israel har vad jag vet inte visats i Sverige. Men finns naturligtvis på exempelvis israeliska försvarsmaktens sajt.
Snälla, snygga till den första meningen eller snarare det inledande stycket. Du vet säkert vad du vill ha sagt men jag får inte ihop den/det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kostnadssidan verkar rimligt reflekterad, men frågan är om han hade tjänat lika bra i Sverige. Personligen har jag haft en karriärs- och löne-utveckling som aldrig funnits på kartan om jag stannat i Sverige.

Ja det finns en mycket större inkomstskillnad för kvalificerade arbeten än vad som framgick i tabellen.
Samtidigt är det nog lättare att bli högdjur i Sverige än i USA, jag tror att för olika spann ser möjligheterna olika bra ut, man kan inte säga att det ena är automatiskt bättre tror jag.
En grej jag gillar med Sverige är att alla inte behöver ha gått en spikrak väg. Man kan krångla lite men komma ur det hela bra ändå. Jag upplever att det är mer styrt i många andra länder, och tyvärr drar det mycket mer mot det i Sverige också.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fan vad tråkigt forumet är, dagen före presidentvalet i USA och knappt någon diskussion överhuvudtaget, sanslöst gubbigt.

Här är i alla fall en objektiv och relevant samt heltäckande analys av varför Trump är dålig.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0