Vi får väl se vad det blir för förklaringar, konstigt om/att han vinner när han har ett sådant enormt motstånd från hela världen.Troligen stökigt ja!
Det kommer bli gnäll om valfusk, att den andra sidan skull eha vunnit egentligen och sedan en massa ylande om hur världen kommer att gå under. Vad Kamala kommer säga vet jag inte, men om hon håller sig till manus kommer det nog mest vara en våt fjärt. Om hon börjar frifräsa kommer det vara något väldans korkat.Vi får väl se vad det blir för förklaringar, konstigt om/att han vinner när han har ett sådant enormt motstånd från hela världen.
Undrar om någon orkar gräva och försöka förstå eller om det blir som vanligt.
Vore ju bra om det kommer en bättre republikan, men i värsta fall går det åt andra hållet.Undrar om det inte bara är bäst att han vinner för han kommer ju påstå att han gjorde det oavsett.
Men hav förtröstan, det har ju bevisligen varit en dement president under en längre tid så vad för nytta/skada en president kan göra är begränsat.
Men jag längtar redan till 2028 så att det kan komma en normal republikan.
Haha nä det är ju jänkarna som väljer och förklaringarna landar nog i att man är missnöjd med nuvarande politik. Som vanligt. Alternativen var dåliga men det verkar ju som att partiet var vinnaren, kanske inte Trump i första hand.Vi får väl se vad det blir för förklaringar, konstigt om/att han vinner när han har ett sådant enormt motstånd från hela världen.
Undrar om någon orkar gräva och försöka förstå eller om det blir som vanligt.
Är inte säker på att Kina får göra som de vill, Trump var väl den första på länge som satte ner foten?Det räcker tydligen inte att ha en kandidat som "inte är Trump". Det hade behövts något mer.
Nu blir det lite väl intressant att se hur resten av världen klarar att rädda Taiwan och Ukraina. Putin och Xi får väl göra som de vill.
Migration och ekonomi enligt Sveriges Radio.Haha nä det är ju jänkarna som väljer och förklaringarna landar nog i att man är missnöjd med nuvarande politik. Som vanligt. Alternativen var dåliga men det verkar ju som att partiet var vinnaren, kanske inte Trump i första hand.
Ja, Ryssland har gjort ett bra jobb att kidnappa hela liberala etablissemanget, ingen vågade säga nej till drag queen i skolor - here you go.Vore ju bra om det kommer en bättre republikan, men i värsta fall går det åt andra hållet.
Polariseringen i samhället (i hela världen) är ju en pågående process som ännu inte visar några tecken på att avta någonstans. Den kan mycket väl accelerera ännu mer.
Tänk dej en republikansk kandidat som är ännu mer extrem.
Glöm inte att hon dessutom "inte är Biden". Tydligen räckte det inte, för att vinna hade nog krävts att hon också "inte är Kamala Harris".Det räcker tydligen inte att ha en kandidat som "inte är Trump".
Tog hon någonsin avstånd från någon woke fråga?Glöm inte att hon dessutom "inte är Biden". Tydligen räckte det inte, för att vinna hade nog krävts att hon också "inte är Kamala Harris".
Hans uttalanden om industrin tycker jag tyder på motsatsen. Han vill bromsa utvecklingen och ha tull för att bromsa de som är kreativa. Det gör att man tappar konkurrenskraft gentemot resten av världen. Att bara handla med sig själv är inte bra för framtiden.Trump fattar dessutom industrin, Taiwan är intressant för honom.
Nä hon är självklart belastad av att ha suttit som VP i fyra år…Glöm inte att hon dessutom "inte är Biden". Tydligen räckte det inte, för att vinna hade nog krävts att hon också "inte är Kamala Harris".
Skriver under på detta. Hoppas också att republikanerna som parti får lite självförtroende och kan bortse från tomtarna i partiet. Nu har man förhoppningsvis lite marginal inom partiet också.USA har valt.
Nu är det upp till bevis för Trump.
Och då menar jag inte fåniga löften som är fixa Ukraina på 24 timmar.
Mer hur kommer han fixa migrationen, ekonomin, handeln, ens landet, woke-frågan, utrikespolitiken osv under sina 4 år?
Han har en del att börja gräva i...🫣
Lycka till Trump, USA och världen jag hoppas det går bra.
(Obs! Ej ironi.)
You mean that Wong was Wight?Hans uttalanden om industrin tycker jag tyder på motsatsen. Han vill bromsa utvecklingen och ha tull för att bromsa de som är kreativa. Det gör att man tappar konkurrenskraft gentemot resten av världen. Att bara handla med sig själv är inte bra för framtiden.
Jag tror tyvärr att Ola Wong hade rätt i sin text om Trump för några dagar sen.
Det var väl bland annat detta som Sam Harris resonerade om i sin text jag länkade innan - att såväl Kamala som demokraterna i stort inte alls längre är så radikala som republikanerna ofta framställer dem, utan snarare skulle förväntas föra en mittenpolitik.Tog hon någonsin avstånd från någon woke fråga?
Fortsatte hon ljuga om tex aborter?
Jag är helt övertygad om att han förstår industrin, du har kanske sett de olika klippen när han diskuterar tysk gas?Hans uttalanden om industrin tycker jag tyder på motsatsen. Han vill bromsa utvecklingen och ha tull för att bromsa de som är kreativa. Det gör att man tappar konkurrenskraft gentemot resten av världen. Att bara handla med sig själv är inte bra för framtiden.
Jag tror tyvärr att Ola Wong hade rätt i sin text om Trump för några dagar sen.
Exakt, och detta förklarar hennes förlust.Det var väl bland annat detta som Sam Harris resonerade om i sin text jag länkade innan - att såväl Kamala som demokraterna i stort inte alls längre är så radikala som republikanerna ofta framställer dem, utan snarare skulle förväntas föra en mittenpolitik.
Man kan fråga sig varför hon inte varit tydlig kring detta och tagit avstånd från diverse tidigare extrema woke-idéer om hon nu inte tänkt föra en sådan politik, som du är inne på.
Gissningsvis har hon inte velat stöta sig med väljare som är mer extrema - hon hade inte råd att tappa deras röster - och därför helt enkelt haft strategin att inte föra dessa frågor på tal utan prata om andra saker.
Hon ställde väl in sitt tal?Exakt, och detta förklarar hennes förlust.
Samma i Europa.
Så vad hindrar västerländska liberala politiker att ta avstånd från trams? En populär konspirationsteori är ju att olika elaka krafter infiltrerar och dikterar politik, lite som en del tror att SD går Rysslands ärenden. Vems ärenden går Kamala och varför?
Trumps tal var för övrigt enande och moget (med hans mått mätt), när kommer Kamalas?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|