Presidentvalet i USA 2024

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vi kan så klart diskutera formerna men Ryssland tillåts vad jag vet ha en beskickning i Sverige, likaså andra skurkstater som Iran, Nordkorea, Turkiet. Varför?
Enligt FNs normer är även USA och Israel skurkstater. Man kan ju inte kasta ut den ena och behålla den andra.
Sen finns det ju ett värde i sig att hålla kontakter även med stater man inte gillar. Att diskutera, resonera och kompromissa. Kanske kan man komma fram till en fredlig lösning till slut? Stängda dörrar löser inte många problem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Enligt FNs normer är även USA och Israel skurkstater. Man kan ju inte kasta ut den ena och behålla den andra.
Sen finns det ju ett värde i sig att hålla kontakter även med stater man inte gillar. Att diskutera, resonera och kompromissa. Kanske kan man komma fram till en fredlig lösning till slut? Stängda dörrar löser inte många problem.
HK 😍
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag är nog lite äldre än vad du är, men om man talar samma språk så:
Välj vilket:

HK, Hk eller hk kan avse
  • HK – den nivå i Sverige dit havet nådde som högst under eller efter den senaste istiden, se Högsta kustlinjen
  • HK – större organisationers centrala administration och ledning, se Huvudkontor
  • HK – militära och ibland andra större organisationers centrala administration och ledning, se Högkvarter
  • HK – ett skolämne hemkunskap i den svenska grundskolan, se Hem- och konsumentkunskap
  • HK – landskod för Hongkong
  • hk – en traditionell fysikalisk måttenhet för effekt, se Hästkraft
  • .hk – nationell toppdomän för Hongkong
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tydligen var det som jag trodde.

I vilket avseende? Försökte kolla på klippet, men fick inget vettigt sammanhang. Ett antal arga människor som står och skriker om allt möjligt på någon slags kommunmöte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I vilket avseende? Försökte kolla på klippet, men fick inget vettigt sammanhang. Ett antal arga människor som står och skriker om allt möjligt på någon slags kommunmöte.
Jag förstår att du ser det på det sättet.

Alla som såg hur all kritik mot massinvandring i Sverige misstänkliggjordes och brunsmetades ser något helt annat.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag förstår att du ser det på det sättet.

Alla som såg hur all kritik mot massinvandring i Sverige misstänkliggjordes och brunsmetades ser något helt annat.
Alltså, vad är det för nytt som har framkommit rent konkret?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja i länken ser du ju hur flertalet amerikaner beskriver hur de drabbats av massinvandring. Kör du en Reinfeldt nu? "Har julgranen brunnit?"?
Det handlade om illegala invandrare som åt katter och hundar, inte om Reinfeldt, julgranar eller något annat. Jag försöker förstå vad det är för nytt som har framkommit i sak. Lyckas inte uttyda det ur klippet. Men skit samma, vi släpper det då.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det handlade om illegala invandrare som åt katter och hundar, inte om Reinfeldt, julgranar eller något annat. Jag försöker förstå vad det är för nytt som har framkommit i sak. Lyckas inte uttyda det ur klippet. Men skit samma, vi släpper det då.
Här släpps inget.

Frågan är inte huruvida en hund har ätits eller om det faktiskt hände något exakt "last night in Sweden", frågan är om massinvandringen i liberala politikers spår förstör västerländska samhällen. Frågan är inte om en julgran brann heller, men det är den typen av göra sig dum retorik du ägnar dig åt.

Nu vet du att massinvandringen förstört ännu ett samhälle och att Trump hade rätt. Varsågod.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Här släpps inget.

Frågan är inte huruvida en hund har ätits eller om det faktiskt hände något exakt "last night in Sweden", frågan är om massinvandringen i liberala politikers spår förstör västerländska samhällen. Frågan är inte om en julgran brann heller, men det är den typen av göra sig dum retorik du ägnar dig åt.

Nu vet du att massinvandringen förstört ännu ett samhälle och att Trump hade rätt. Varsågod.
Jag vet inte riktigt vem du argumenterar mot nu, men misstänker att det kan vara denna mannen. Eftersom jag ändå tänkte gå och lägga mig nu så lämnar jag kvar honom här så kan du fortsätta diskutera.

strawman.jpeg

God natt!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Här släpps inget.

Frågan är inte huruvida en hund har ätits eller om det faktiskt hände något exakt "last night in Sweden", frågan är om massinvandringen i liberala politikers spår förstör västerländska samhällen. Frågan är inte om en julgran brann heller, men det är den typen av göra sig dum retorik du ägnar dig åt.

Nu vet du att massinvandringen förstört ännu ett samhälle och att Trump hade rätt. Varsågod.
Men när vi ändå är på tråden: visst är det så att ryssarna äter våra husdjur. De är liksom inte som vi, de där ryssarna. De som är som araber, en annan art. Eller japaner och asiater tidigare. Man kan döda dem i tusental utan att känna ånger. Hej och hå, har vi hört detta tidigare. Ni som tidigare har studerat krigspsykokologi bör börja göra göra det, att inte tänka på dem som människor som har fruar , barn och anhöriga. Det hanskar att reducera fienden till objekt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men när vi ändå är på tråden: visst är det så att ryssarna äter våra husdjur. De är liksom inte som vi, de där ryssarna. De som är som araber, en annan art. Eller japaner och asiater tidigare. Man kan döda dem i tusental utan att känna ånger. Hej och hå, har vi hört detta tidigare. Ni som tidigare har studerat krigspsykokologi bör börja göra göra det, att inte tänka på dem som människor som har fruar , barn och anhöriga. Det hanskar att reducera fienden till objekt.
Bad jag inte dig leka med någon annan? Jag minns det så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte riktigt vem du argumenterar mot nu, men misstänker att det kan vara denna mannen. Eftersom jag ändå tänkte gå och lägga mig nu så lämnar jag kvar honom här så kan du fortsätta diskutera.

View attachment 504370

God natt!
Jag argumenterar mot dig och din spelade okunskap. Du vet att massinvandringen innebär enorma påfrestningar för västerländska samhällen. Om en hund ätits eller inte är irrelevant, det var ett målande exempel, felaktigt eller inte, men poängen är intakt oavsett om julgranen brann.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag argumenterar mot dig och din spelade okunskap. Du vet att massinvandringen innebär enorma påfrestningar för västerländska samhällen. Om en hund ätits eller inte är irrelevant, det var ett målande exempel, felaktigt eller inte, men poängen är intakt oavsett om julgranen brann.
Sorry, vill du bedriva rättegång om invandringen får du göra det med halmgubben.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top