Presidentvalet i USA 2024

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Blir det inte tillspetsad semantik från både dig och Markus nu?

Alla inser att det är direkt olämpligt att ha en kärleksrelation mellan medarbetare och chef liksom att ifall man medvetet bryter mot policies får det konsekvenser. Men du får det att låta som att konsekvensen av att två människor blir kära i varandra på en arbetsplats innebär omedelbar inkallelse till uppsträckande samtal med chef och HR och omedelbar omplacering med hot om avsked. En sådan arbetsplats skulle åtminstone inte jag vilja arbeta på. I de flesta fall måste väl sådana situationer ändå lösa sig mycket mer naturligt i samförstånd mellan inblandade och med närmaste chef utan att det blir en arbetsrättslig fråga? Att det du beskriver snarare är när det gått väldigt långt och väldigt fel i flera steg så det når den arbetsrättsliga slutstationen?

Det blir ju dessutom en delvis annan typ av fråga när den blir politisk, inklusive att detaljer om vad de inblandade gjorde i sängen (eller på skrivbordet) sprids i media. Politiker är ju ett förtroendeuppdrag och då får den moraliska aspekten en helt annan betydelse och allmänintresse.
Nej, men om chef pippar medarbetare blir det någon form av konsekvens. Kan vara reglerad i policy eller underförstådd men ingen annan accepterar ”nepotism” såvida inte det är den självklara formen att man jobbar i det egna företaget.

Markus har som livsluft att spetsa till allt, det vet ju alla. :)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det är viktigt att man håller koll på fakta innan man uttalar sig tvärsäkert, oavsett vad det gäller. Vargjakt, syrier, arbetsrätt - fort blir fel.

Nu gällde inte frågan policies utan arbetsrätt vilket är den del av lagstiftningen som reglerar förhållandet mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Vad du jobbat med är irrelevant så länge du har fel i sak, och vice versa.

Jag har läst juridik på Stockholms universitet, dessutom har jag rätt. 😄
Tyvärr Markus så har du inte det, apropå fort men fel. Du vet inte ens var målstolparna står liksom.

Men det är ett sidospår då Clinton/Lewinsky var en moralisk fråga i första hand.

Men du kanske fick något av dina oräkneliga beundrar-PM och det är ju förstås sporrande för lite svingande av svärd, eller i ditt fall skällande under fel träd. :)

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, men om chef pippar medarbetare blir det någon form av konsekvens. Kan vara reglerad i policy eller underförstådd men ingen annan accepterar ”nepotism” såvida inte det är den självklara formen att man jobbar i det egna företaget.

Markus har som livsluft att spetsa till allt, det vet ju alla. :)

Inte på min firma i alla fall. :rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tyvärr Markus så har du inte det, apropå fort men fel. Du vet inte ens var målstolparna står liksom.

Men det är ett sidospår då Clinton/Lewinsky var en moralisk fråga i första hand.

Men du kanske fick något av dina oräkneliga beundrar-PM och det är ju förstås sporrande för lite svingande av svärd, eller i ditt fall skällande under fel träd. :)

Arbetsrätten behandlar inte detta, sorry. Jag visade dig till och med en extern länk på detta.

Som jag ser det har du två alternativ:
Läs på innan du uttalar dig
Erkänn de gånger du har fel

Ha en bra dag, slut på lektionen!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Arbetsrätten behandlar inte detta, sorry. Jag visade dig till och med en extern länk på detta.

Som jag ser det har du två alternativ:
Läs på innan du uttalar dig
Erkänn de gånger du har fel

Ha en bra dag, slut på lektionen!
En länk…. :D ibland undrar jag om du tillbringar resten av dina vakna timmar med att diskutera anonyma lögner på internetforum. Samnytt?

Det är ingen som sitter och hittar på här. Du förstår inte ens frågan. 😂

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En länk…. :D ibland undrar jag om du tillbringar resten av dina vakna timmar med att diskutera anonyma lögner på internetforum. Samnytt?

Det är ingen som sitter och hittar på här. Du förstår inte ens frågan. 😂
Jag tror att pöjk inte lyssnar, eller läser, riktigt rätt nu.

Vi tar det en gång till:

Arbetsrätten hanterar inte det du skriver att den gör. Oavsett hur många gånger du påstår det.

Undrar på vilken nivå du "arbetat med detta i sju år". Byalagets swinger society?

Du kan inte kladda ner denna fråga med Samnytt, försök att koncentrera dig på en lektion i taget. 😊

Ha nu en jättefin kväll och hör av dig om du undrar över något!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror att pöjk inte lyssnar, eller läser, riktigt rätt nu.

Vi tar det en gång till:

Arbetsrätten hanterar inte det du skriver att den gör. Oavsett hur många gånger du påstår det.

Undrar på vilken nivå du "arbetat med detta i sju år". Byalagets swinger society?

Du kan inte kladda ner denna fråga med Samnytt, försök att koncentrera dig på en lektion i taget. 😊

Ha nu en jättefin kväll och hör av dig om du undrar över något!
Haha ja jag ser att du inte förstår frågan, men du ger onekligen underhållande svar. När jag säger ”arbetsrättsliga konsekvenser” i fall av chef pippar medarbetare i beroendeställning så är det just det, oavsett vad du tror att din länk visar eller inte. Om du nu läst juridik så är du förstås medveten om att det sällan är så enkelt som man i förstone tror.

Men eftersom du tidigare ansett en skärmdump från Samnytt trumfa Utrikespolitiska institutets uppfattning om Syriens historia så hyser jag inget större hopp om förändrad attityd eller insikter. en länk kan vara en inkörsport till mer kunskaper, ytterst sällan ett svar på en komplex fråga. Liksom vad definitionen på ”arbetsrättsliga konsekvenser” är. :)

Tillbaka till ämnet nu.

Det verkar onekligen som att Trump inte helt verkar vara inne på Putins linje, eller är det bara denna veckas linje?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha ja jag ser att du inte förstår frågan, men du ger onekligen underhållande svar. När jag säger ”arbetsrättsliga konsekvenser” i fall av chef pippar medarbetare i beroendeställning så är det just det, oavsett vad du tror att din länk visar eller inte. Om du nu läst juridik så är du förstås medveten om att det sällan är så enkelt som man i förstone tror.

Men eftersom du tidigare ansett en skärmdump från Samnytt trumfa Utrikespolitiska institutets uppfattning om Syriens historia så hyser jag inget större hopp om förändrad attityd eller insikter. en länk kan vara en inkörsport till mer kunskaper, ytterst sällan ett svar på en komplex fråga. Liksom vad definitionen på ”arbetsrättsliga konsekvenser” är. :)

Tillbaka till ämnet nu.

Det verkar onekligen som att Trump inte helt verkar vara inne på Putins linje, eller är det bara denna veckas linje?
Pöjk, nu fortsätter du slira. Släpp Samnytt-ridån nu och koncentrera dig på dagens lektion:

Du skrev "arbetsrättslig fråga", så vi tar det igen.

Arbetsrätten är den del av svensk lagstiftning som styr förhållandet mellan arbetsgivarna och de anställda. En gång till:

Arbetsrätten är den del av svensk lagstiftning som styr förhållandet mellan arbetsgivarna och de anställda.

Arbetsrätten har ingenting med relationer på jobbet att göra.

Ju förr pöjk lär sig detta, ju snabbare får pöjk gå hem till mammsen.

/Din lärare genom livet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Pöjk, nu fortsätter du slira. Släpp Samnytt-ridån nu och koncentrera dig på dagens lektion:

Du skrev "arbetsrättslig fråga", så vi tar det igen.

Arbetsrätten är den del av svensk lagstiftning som styr förhållandet mellan arbetsgivarna och de anställda. En gång till:

Arbetsrätten är den del av svensk lagstiftning som styr förhållandet mellan arbetsgivarna och de anställda.

Arbetsrätten har ingenting med relationer på jobbet att göra.

Ju förr pöjk lär sig detta, ju snabbare får pöjk gå hem till mammsen.

/Din lärare genom livet.
😂😂😂😂

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vet inte hur det sköts i Sverige, men hade jag drivit företag där hade det utformats interna policys med stöd inom arbetsrätten för att hantera sådana här frågor. Kan inte vara svårt att luta sig mot diskriminerings- och arbetsmiljö-lagar i det hänseendet.

Men jag spånar och killgissar bara som vanligt

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vet inte hur det sköts i Sverige, men hade jag drivit företag där hade det utformats interna policys med stöd inom arbetsrätten för att hantera sådana här frågor. Kan inte vara svårt att luta sig mot diskriminerings- och arbetsmiljö-lagar i det hänseendet.

Haha nä du har HELT rätt faktiskt. 👍

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då är det här absolut tråden för dig, se ovan förslag till reformerad och utökad lagstiftning, why not liksom. Har ju ändå gått byaskolan och så.

Jag tror vi har uppnått en helt ny nivå, dimension rent av, av vad man kan gissa sig till denna höst.

Pöjkar, pöjkar, ja ja.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Problemet för Clinton (och något som faktiskt handlar om trådämnet) var väl inte hans dåliga smak att ha en affär med sin praktikant trots att han var gift, och därmed moral, utan att han ljög om det vilket var anledningen till riksrätten.

Han klarade sig genom att hävda att han inte hade samma definition på sex och såklart att hans partikamrater valde att fria trots att han uppenbart var skyldig, precis som republikanerna gjort med Trump. Och många hävdade att han inte ens skulle få frågan men då är det bättre att vägra svara än att ljuga. Ja ungefär som vår egen horbock till kung.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet för Clinton (och något som faktiskt handlar om trådämnet) var väl inte hans dåliga smak att ha en affär med sin praktikant trots att han var gift, och därmed moral, utan att han ljög om det vilket var anledningen till riksrätten.

Han klarade sig genom att hävda att han inte hade samma definition på sex och såklart att hans partikamrater valde att fria trots att han uppenbart var skyldig, precis som republikanerna gjort med Trump. Och många hävdade att han inte ens skulle få frågan men då är det bättre att vägra svara än att ljuga. Ja ungefär som vår egen horbock till kung.
Inlägget hade varit bättre utan att skända konungen.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Den motvillige monarken...stackarn, när jag blir stor ska jag bli Knug!..och ha Kaffeflickor vid min sida..:tuttar

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Kloka (gubbsjuka) karlar!. Vilka hamnar på Trumpens hämnd lista?

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Ifall Marcus vill djupdyka in i Pete Hegseth...hjärna :)

Inga kvinnor i Armén bara!!

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...