Pris på min R1a

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
E22 skrev:
vet inte riktigt vad det är du försöker säga. men men
säljaren ville väll ha 35 tusen för den, men då bakdäcket var lite slitet sjönt skrotet till 26tusen. kan ju hålla med om att det var en bra afär..

Det va ett högt värderat bakdäck, 9k...

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Alla snackar om att R1an ska gå på under 50 tusen men kolla blocket du hittar inte en hel R1a i fint skick för under 50. Dessutom ska dom gå på 58 enligt Bikes listpris :fatta! , Det är dock högt men strax över 50 är väl inte fel.

Ps: Jag blev erbjuden 59 häromdagen av en kille, Dagen jag säljer så kommer däcksparkare som ni att ej vara välkommna :rofl

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
SvartR1a skrev:
Alla snackar om att R1an ska gå på under 50 tusen men kolla blocket du hittar inte en hel R1a i fint skick för under 50. Dessutom ska dom gå på 58 enligt Bikes listpris :fatta! , Det är dock högt men strax över 50 är väl inte fel.

Ps: Jag blev erbjuden 59 häromdagen av en kille, Dagen jag säljer så kommer däcksparkare som ni att ej vara välkommna :rofl
http://www.blocket.se/search?q=r1&caller=kr_s&l=0&city=0&category=6&where=3
MMmm jag spanade lite, för visso var där inte så många 98:eek:r.
Men undra varför dom inte fått sålt dom..
Som sagt en sak vad man begär & en helt annan vad man får...
(nu ska du inte vara ledsen bara för att du åker runt på en r1:a & inte får så mycket för den om du skulle sälja den)

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Kompisen sålde sin Retta -98 röd/vit för 45 förra sommaren, och han försökte ändå sälja den ett tag utan att lyckas, så man får nog sällan 55 för dem idag (en annan kille i stan köpte en fin 01 för 57 för några veckor sedan) då de är ett år äldre om de inte är väldigt unika och fina och man dessutom har tur. Men lycka till med försäljningen, än är inte den sista dåren född, eller någon som betalar mer för lite lägre miltal....

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ja självklart har de där 60k-annonserna på blocket legat där ett tag och inte lär någon köpa dem för de så länge de inte är jävligt desperata. Faktum kvarstår dock att det finns många som betalar mer för hojarna än vad medlemmar på sporthoj.com är villiga att betala, alla tycker inte att allt som är mer än 2 år gammalt lika väl kan skrotas...

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
det där är också intressant vilken idiot tror att en Mc är slut efter 4000 mil? Verkar ju vara den allmänna uppfattningen. Första ventilkollen är vid 4000 och då är den ju knappt inkörd.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Bikes prislista har höjts från förra året?! ganska galet`? Då förra året tycke de i bike att man kunde få en r1 98 för under 50K idag tycker de man kan betala 54K? de måste slagit i huvudet... 45 är max vad jag skulle betala för en R1 98... :fyllisar

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
55kkr tycker jag låter som ett bra utgångspris om den är i superskick, sen är ju polkagrisen snyggast också!

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
SvartR1a skrev:
det där är också intressant vilken idiot tror att en Mc är slut efter 4000 mil? Verkar ju vara den allmänna uppfattningen. Första ventilkollen är vid 4000 och då är den ju knappt inkörd.
Njaaaa nu överdriver du ju en hel del ju..
själv vill jag inte köpa en hoj som har för många mil på mätaren, för att jag vet att jag kör en hel del & vill ha hojen länge..men visst 4000 mil är igentligen inget...

Chii

Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
E22 skrev:
Njaaaa nu överdriver du ju en hel del ju..
själv vill jag inte köpa en hoj som har för många mil på mätaren, för att jag vet att jag kör en hel del & vill ha hojen länge..men visst 4000 mil är igentligen inget...

Visst överdriver jag men folk verkar ju tro att det är tippen som gäller efter 4000,Roade mig i vinter med att mäta upp slitage på spisen som satt i min och dom var iprincip som specifikations måtten. Givetvis så är den ju inte ny längre men med rätt vård så är jag övertygad att en radfyra som Yamaha litat på så länge och får betraktas som ganska beprövad håller bra mycket längre än vad plastknuttar som inte kan meka tror

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
SvartR1a skrev:
Visst överdriver jag men folk verkar ju tro att det är tippen som gäller efter 4000,Roade mig i vinter med att mäta upp slitage på spisen som satt i min och dom var iprincip som specifikations måtten. Givetvis så är den ju inte ny längre men med rätt vård så är jag övertygad att en radfyra som Yamaha litat på så länge och får betraktas som ganska beprövad håller bra mycket längre än vad plastknuttar som inte kan meka tror

Visst. Och det räcker att folk tror att hojen är klar för tippen. För det innebär att det blir svårt att sälja hojen efter din ägo. Alltså, tillräckligt för att man själv inte vill köpa hojen. Enkelt.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
SvartR1a skrev:

Min 125cc (2-takt) NSR 125 har snart puttrat 4000 mil, Gick på samma kolv i 3400 mil sen köpte jag den och bytte. Inget, absolut inget har klyddat på den i motorväg innu. Värken för förra ägaren eller mig. Och jag märker inga fel när jag är ute och kör på den elr inte inu iaf. Så att inte köpa hojar som gått mer än 4000mil låter en aning konstigt. Det beror ju ganska mycket på hur bra dom blir skötta och om ägaren bryr sig om dom.

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Jake the snake skrev:
Funderar på att sälja min hoj en R1-98 i mycket fint skick endast en ägare och 1170mil. Vad är rimligt pris för denna skönhet??

max 45k. är de fula färgerna med... 1170 mil . nej tror inte det. utan servicebok. typ 30k MAX :gnissla

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
26.000:- för en retta 98 hmm jo visst jo!.. Du vet uppenbart inte vad du snackar om!.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Om någon ska sälja en r1 -98 för 26tusen så säg för guds skull till mig!!! Du får ju inte en R1:a -98 som gått på bana för 26tusen.

Om det är en R1:a original rakt av med ett par fjuttiga stenskott på underkåpan (kommer på alla hojar, 50 som 5000mil :fakta) så kan jag tänka mig en 45-55 beroende på köpare.

Min polare köpte en R1 -01 för ett år sedan. Det var lite godis på den så som stålomspunna slangar och kolfiberhugger med mera. Han gav 75tusen för den. Hade gått 1000 mil och 1000mila servicen var precis gjord enligt serviceboken.
Jag hade ju aldrig betalt 75papp för den då men han tyckte den såg välskött ut och den gick bra när han körde den så den fick det bli. Vad jag vill ha sagt med detta är att Visst finns det de människor som betalar ett par tusen MER för välskötta grejjer.
jag är dock inte sån!

Den R1:an jag har nu köpte jag för 52000 och den har gått exakt 1173,6mil :tuttar

Last edited:

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Lucius skrev:
:felämne

Har alltid undrat hur 7 år gamla hojjar inte har rullat längre än 1500 mil...

:felämne :felämne

Jag undrar samma sak. Det stämmer säkert i bland. Och jag betvivlar inte trådförfattarens trovärdighet.
Jag blir förvånad när jag läser annonser på sporthojar, och flertalet av de lite äldre hojarna har gått 150-300 mil/år i snitt. De flesta som jag känner och kör med kör ca 700-1400 mil/år men när deras hojar är till salu efter några år så är dom knappt inkörda..

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
Clifton skrev:
Därför du startar trådar o kollar om folk är intresserade av den. Har för mig att det va för typ 3dagar sen eller nåt.
kanske har tröttnat ändå, e ingen liten pojk som behöver hävda mej längre... men om du blir så berörd av min hoj så kan du ju åtminstonde låta det vara för dej själv :fatta! .

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
när jag köpte min hoj i höstas var annonsen ute i 3 timmar. Sen var den min. Brydde mig inte ens om att pruta...

40´000:- nya däck 1600 mil på mätaren och inte en repa. :tummenupp

Då var den dessutom i orginal skick, men det har jag pajjat nu med nya blinkisar rensat lite där bak och en öhlins styrdämpare.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024