Jag läste det på Highsider.se.
Eller brukar det läggas upp pro-superbike på rfm?
Grym kameravinkel i sista klippet
Lite mer effekt i Prillan och Svensken blir farlig nästa år
En fråga på det..
Är det Aprilia som ljuger sig blå om effekten från start, eller vad är problemet?
Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
Jag TROR att det fuskas lite här och där och att det inte enbart är i Pro Superbike. Ämnet är dock, av förklarliga skäl, en smula tabu och jag tror inte att någon vill anmäla någon annan så länge de själva inte har rent mjöl i påsen.Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|