Jag läste det på Highsider.se.
Eller brukar det läggas upp pro-superbike på rfm?
Grym kameravinkel i sista klippet
Lite mer effekt i Prillan och Svensken blir farlig nästa år
En fråga på det..
Är det Aprilia som ljuger sig blå om effekten från start, eller vad är problemet?
Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
Jag TROR att det fuskas lite här och där och att det inte enbart är i Pro Superbike. Ämnet är dock, av förklarliga skäl, en smula tabu och jag tror inte att någon vill anmäla någon annan så länge de själva inte har rent mjöl i påsen.Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|