Pro SBK Mantorp 23-24 sept 2011

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Varsego alla racefans out there!

Enligt STCCs resultatservice så är ett inställt heat oxå ett heat?! :va Det sista heatet som kördes var nr.15 i kalendern, men dom "glömt" att fylla i poängen tydligen... http://www.stcc.se/results/?section=pros

Heatet som inte kördes på Anderstorp kördes på Knutstorp istället som du vet, i poängställningen är varje helg uppdelat i två heat. Den visar mest att det inte kördes ett heat på Anderstorp.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Heatet som inte kördes på Anderstorp kördes på Knutstorp istället som du vet, i poängställningen är varje helg uppdelat i två heat. Den visar mest att det inte kördes ett heat på Anderstorp.

Fast det har ju inte fyllt i race2 på Mantorp så resultatlistan på stcc.se är ju fel.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Censurerad o kraftigt klippt onboardfilm från Race 14 a.k.a. klassikern "going-for-gold-racet"!

[YOUTUBE-ID]Yfctc_F1muY[/YOUTUBE-ID]

Edit: NI har väl inte missat att alla våra rosade o snart prisbelönta onboardfilmer kommer ges ut i en mkt limiterad/signerad/exklusiv Blu-ray i 3D-format?

Förboka ditt ex. online redan idag i DART-shoppen, för säker leverans lagom till Julafton o var med i utlottningen av ett mkt speciellt Pro Sbk VIP-helgpaket! :D
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Eftersom det bara är jag som bidrar med bilder i tråden så får ni nån till :tummenupp
Snygga filmer från Dart :yoparty
6186786630_ddcae5b2b7.jpg

6174452833_4398dfaf13.jpg
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kul med filmerna från DART och bilderna från Igelhammar!
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Censurerad o kraftigt klippt onboardfilm från Race 14 a.k.a. klassikern "going-for-gold-racet"!

[YOUTUBE-ID]Yfctc_F1muY[/YOUTUBE-ID]

Edit: NI har väl inte missat att alla våra rosade o snart prisbelönta onboardfilmer kommer ges ut i en mkt limiterad/signerad/exklusiv Blu-ray i 3D-format?

Förboka ditt ex. online redan idag i DART-shoppen, för säker leverans lagom till Julafton o var med i utlottningen av ett mkt speciellt Pro Sbk VIP-helgpaket! :D

Helvete va de går!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Men coolt mål. Han har nog visat sig "stor nog" att kunna få finansiering för en sån insats. Jag är inte man att avgöra, men vad säger ni. Har han vad som krävs?
Vi kan säkert få se en svensk i Moto2 inom de närmsta åren men ska man vara lite realistisk så blir det antagligen inte i något toppteam utan längre bak i fältet.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vi kan säkert få se en svensk i Moto2 inom de närmsta åren men ska man vara lite realistisk så blir det antagligen inte i något toppteam utan längre bak i fältet.

Men ändå.

Moto2 är stort nog för att ge svensk RR en liten knuff i ryggen åt oss andra också inför allmänheten. Börjar Backis synas på tv-sporten så kanske fler folk kommer och kollar på SM också. Det är bra!

Hoppas verkligen det går vägen för honom, eller andra. Men handen på hjärtat så är väl resten av talangerna för gamla för att hinna bli bäst innan åldern säger sitt. Filip kan bli bättre 10 år till och fortfarande vara hyfsat ung (skitunge :huvet *Åldersnojeångest*).

Har han verkligen vad som krävs så finns väl fortfarande en teoretisk möjlighet att se honom i WSBK eller MotoGP? Om man ser till utvecklingstid mot hans ålder?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag personligen tror vi ser Lundh i GP-VM, före Filip. Roligast vore ju om båda (!) kunde ta sig till Moto2 :yoparty
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Nån som vet vad Backlunds nästa "steg" i planen mot Moto2 är för nästa säsong? SS-VM som Lundh? De presenterade väl någon 5års plan har jag för mig?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Talades om wildcard till Lundh förra sändningen på viasat men att alla gått till spanjorer,men det fanns väl någon mer chans i år om jag fattade det rätt.

Verkar ju vara lite på gång där iaf.

Henrik
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nån som vet vad Backlunds nästa "steg" i planen mot Moto2 är för nästa säsong? SS-VM som Lundh? De presenterade väl någon 5års plan har jag för mig?
Jag har, precis som du, bara hört att det finns en plan men inte läst eller sett någon.

Finns väl både för- och nackdelar med att hålla planen "hemlig".

Om jag har förstått det hela rätt så krävs det ett par miljoner för att få köra i 125 GP och det skulle inte förvåna om det kostar en skvätt till för Moto2.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ekonomin är nog inte det största hindret, i Sverige. Men är verkligen nuvarande sponsorer intresserade av att lägga så mkt extra för att följa med internationellt? Då bör det ju komma in mer internationella bolag som betalar också..

Och de fjuttiga "några hundratusen" som krävs för psbk ser ut som rätt lätt utmaning att få ihop jämfört med de "nårga millar" för att åka Moto2.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Edit: NI har väl inte missat att alla våra rosade o snart prisbelönta onboardfilmer kommer ges ut i en mkt limiterad/signerad/exklusiv Blu-ray i 3D-format?
..

Har STCC släppt sina regler i sitt kommersiella reglemente om att man inte får filma själv? Så var det väll förr iaf? Att bara STCC hade rätt att filma/sälja rättigheterna för att filma. Är väll iof 2 år sen jag läst dom reglerna nu. Så kan ha ändrats sen dess.
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Har STCC släppt sina regler i sitt kommersiella reglemente om att man inte får filma själv? Så var det väll förr iaf? Att bara STCC hade rätt att filma/sälja rättigheterna för att filma. Är väll iof 2 år sen jag läst dom reglerna nu. Så kan ha ändrats sen dess.

Flash Engineering har filmat onboard i flera säsonger. Vi lämnar alltid över allt filmmaterial till Viasat Motor innan vi själva använder det, fler frågor på det? :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top