Tja.. Har bara möjlighet å bygga på helgerna å har varit sjuk en helg och de 2 sista helgerna har gått åt till å bygga ut garaget till dubbelt så stort med riktigt lackeringsrum o sliprum.. blev bra..
Annars har jag svarvat 2 distanser till framnavet för att centrera det i gaffeln och klurat på hur fan jag ska få dit en 320mm skiva på navet som ska passa R1:a oket.
Det är för övrigt ca 1.5mm fritt utrymme mellan oket och ekrarna på framhjulet när allt är monterat.. tight!!
Tackar!
Jag hade lite bestyr med framgaffeln..
Fick trycka ur styrpinnen ur R1:a gaffeln och sätta dit min originalstyrpinne till DR:n istället för att få lagerna att passa. Den glappade lite (nästan inget ) så jag lade på lite kemisk svets och tröck ihop allt så torkade det fast.
Nedre styrlagret passade då det var samma lager. Det övre fick bli originallagret men styrpinnen fick kortas ca en cm eftersom nedre kronan på R1:a gaffeln är lite tunnare och sen fick den gängas om å så tillverka en ny mutter. Sen på med en massa fett o skruva dit..
Hoppas du förstår...
Har varit lite dött i garaget ett tag men snart blir det fart igen, måste ju bli klar nån gång..