Viktor L
Moderator
Fixade lite småpyssel igår i svarven på jobbet. Tillverkade nya bussningar till sidokåporna så man slipper använda dom fula brickorna som sitter där i normala fall. Har gjort en liknande bussning för bensintanken också men glömt ta bilder på den.
Sen tillverkade jag nya distanser till Keihin FCR förgasarna som jag funderar på att använda. Delningen för insugen var fel då jag hade dom ombyggda för att passa ZRX1200 motorn.
Brickorna blev rätt simpla men det blir ändå en liten förskönande detalj som höjer helhetsintrycket tycker jag.
Distanserna till förgasarna var rätt straight-forward. 80mm långa, 8mm i diameter och M5 gänga invändigt (gängade dock hemma). Hittade någon lämplig stång med aluminium hemma i garaget bland allt skrot farsgubben samlat på sig genom åren som var ett bra ämne.
Efter det var klart så tvättade jag rent med lite T-röd och värmde på lite krympslang på genomföringen på bussningen så det finns lite material som dämpar vibrationer.
Börjar vara klar med de flesta av småjobben nu så jag har börjat ställa i ordning för att lyfta in motorn i ramen igen, men jag tänkte först modifiera motorlyften jag tillverkade till Z1000 projektet så att det även går att lyfta GS1000 motorn. Blir så mycket enklare att få den på plats när ramen är lackerad och man slipper klämma fingrar när man ska peta in skruvar till motorfästen. Ska måtta lite i afton och försöka tillverka sakerna på jobbet nån dag i veckan om jag får tid.
Sen tillverkade jag nya distanser till Keihin FCR förgasarna som jag funderar på att använda. Delningen för insugen var fel då jag hade dom ombyggda för att passa ZRX1200 motorn.
Brickorna blev rätt simpla men det blir ändå en liten förskönande detalj som höjer helhetsintrycket tycker jag.
Distanserna till förgasarna var rätt straight-forward. 80mm långa, 8mm i diameter och M5 gänga invändigt (gängade dock hemma). Hittade någon lämplig stång med aluminium hemma i garaget bland allt skrot farsgubben samlat på sig genom åren som var ett bra ämne.
Efter det var klart så tvättade jag rent med lite T-röd och värmde på lite krympslang på genomföringen på bussningen så det finns lite material som dämpar vibrationer.
Börjar vara klar med de flesta av småjobben nu så jag har börjat ställa i ordning för att lyfta in motorn i ramen igen, men jag tänkte först modifiera motorlyften jag tillverkade till Z1000 projektet så att det även går att lyfta GS1000 motorn. Blir så mycket enklare att få den på plats när ramen är lackerad och man slipper klämma fingrar när man ska peta in skruvar till motorfästen. Ska måtta lite i afton och försöka tillverka sakerna på jobbet nån dag i veckan om jag får tid.