Sen när är Frankrike ett föregångsland? Menar du kanske de feta upploppen runt hela Paris när alla fattiga invandrare bränner bilar, slåss med poliser osv bara för att döda tristessen och visa sitt missnöje?
Och att en ensamstående förälder håller på att gå under ekonomiskt kan man inte skylla på bensinpriset, det ska finnas skyddsnät i samhället för dom.
Jag ser verkligen inte skillnaden på en olaglig demonstration av skitungar med tovigt hår som kallar sig reclaim the streets eller några bittra medelinkomsttagare.
Ska ni demonstrera så kontakta polisen, länsstyrelsen eller vem det nu är som godkänner sånt och ge fan i att proppa igen vägar.
Min vän vad jag menar om du inte förstod det är att i frankrike finns det civilkurage dom vågade stå upp i grupp mot vad dom ansåg hota dem, alltså höjda skatter/bensinpriset. Stod inget om att slå poliser osv. Enade stod bönderna tex. När gjorde du det senast?
Sedan att ensamstående med barn måste skjutsa barnen till skolan osv, dvs kostar något mer. VI HAR JU INTE DEN LILLA SKATTESATSEN PÅ BENSIN OCH DIESEL! Därav att det kostar dom något mer.
När jag kör utomlands och tankar i tyskland tex så är autobanhskatten inräknad i dieselpriset och kostar lika mkt som här.
Och hur i hel'''te fick du hit reclaim the streets? Och vad är det överhuvudtaget.
Phffff säger jag bara slappna va o ta en öl för fan.
Huvudsaken är att det skattas lite väl för mkt. Och folket har väl inte så mkt att säga till om. Det var någon politiker som gick ut med: Öhhh vi har inte hört att någon tycker bensien/dieseln är dyr?
Nää ok dom har ju råd med sina dyra bilar,privatflyg osv.
Men skit i det, du verkar ju kunna detta mkt mer än vad jag, du har säkert varit mkt utomlands i europa och sett deras livstil osv (tex frankrike). Om inte så tycker jag du ska ta en tur och se skillnaden på livsstilen här och där. Så kanske du kan få ett hummm om hur det utvecklas här i vårat land också.
I grund och botten är det bara följande som har mening: Bensin/dieselpriset är för HÖGT, ta fram något billigare alternativ (rme går och tanka för 10.70kr men finns ingen tillgång på det, i tyskland finns det överallt tex) varför??
Så Victor hoppa på nån annan och ge fan i att svar på mina inlägg. Ha en trevlig dag.