Du ringer banken och kontrollerar numret på den naturligtvis.
Precis, att bara ta emot en postväxel och lita på att den är äkta låter ingen bra men att ringa till banken är ett mycket bra alternativ.
Du ringer banken och kontrollerar numret på den naturligtvis.
Undra hur många det är som kommer med 80-90 lök i kontant och ger dem till en snubbe utan att få något förutom en hoj som han sedan kan anmäla stulen eller vad som helst?
Hoppas du har blivit klokare på de femton åren...
Inte dåligt med 13,75 övervarvningar/mil ...slutsats= köp inte en demohoj!
Jepp, stämmer bra det...... snygg dessutom!
Sen skulle det ju vara kul att veta hur många hojar som stjäls på detta sätt varje år kontra hur många hojar som byter ägare.
Annonser som innehåller meningar som "testpiloter undanbedes" "kontanter vid provkörning" "snackare undanbedes" "prutat och klart" går bort direkt, varför skulle man vilja köpa av någon som är otrevlig redan i annonsen?
Det är ju inte så att det saknas objekt på begagnatmarknaden direkt.
Jag tycker inte att "prutat och klart" är direkt otrevligt men jag ringer inte ens på en sådan, den får vara hur fin som helst.På vilket sätt är det otrevligt att skriva "prutat och klart"?
Jag har ringt på annonser med samtliga fraser ovan, men kan inte påstå att människan bakom varit otrevligare än de med annonser utan fraserna.
Kanske är de mer otrevliga mot oseriösa spekulanter? (i så fall har de ju blivit varnade...)
/Stefan M
Jag tycker inte att "prutat och klart" är direkt otrevligt men jag ringer inte ens på en sådan, den får vara hur fin som helst.
Prutning hör till för mig. Ingen prutmån=inget köp.
När jag köpte min hoj ringde snackade med snubben från Sthlm åkte upp dagen efter i firma bilen (rikstäckande firma, till och med ID från firman som överens stämmer med KK) Lämnade körkort, hade med farsan som "pant", även han med sitt KK (fick stå snacka skit ) Går ner till hans garage kolla på hojen däcksparkar lite och kollar på tillbehör.
Börjar prata lite om hans hotrod.
Tillbaka till hojen provsitter startar frågar lite och kollar regestreringspapperna pratar lite pris och undrar om det är okej att provköra. Går upp till bilen hämtar hjälm handskar o ryggskydd.
Tar hojen för en 5-10 mins runda kommer tillbaka snackar lite om man ska ha med tillbehören eller inte slutar med att han kastar med allt och drar av på priset.
I princip samma tillvägagångssätt som när jag köpte min hoj. Fungerade kanon.
På vilket sätt är det otrevligt att skriva "prutat och klart"?
Jag har ringt på annonser med samtliga fraser ovan, men kan inte påstå att människan bakom varit otrevligare än de med annonser utan fraserna.
Kanske är de mer otrevliga mot oseriösa spekulanter? (i så fall har de ju blivit varnade...)
/Stefan M
Nu sa jag inte att dom behöver vara otrevliga människor, men jag uppfattar dessa fraser som tvära och snäva, säljer man något gäller det ju att visa en sjysst fasad.
Prutat och klart är en fras som fungerar när priset är satt uppenbart lägre än normalt, annars är det bara fånigt.
Jag har själv skrivit annons som har innehållt prutat o klart och inga testpiloter.
Jag funderade även på att skriva att det ända språket som jag säljer på är svenska. (Detta gällde en bil för 4000)
Men lik förbannat så kommer de. de vill byta mot det ena och det andra de vill ge allt i från 1500 - 3000 för bilen.
Har absolut inget emot folk som prutar o diskuterar priset. men kolla på varan först. inget emot bytesobjekt heller. men det får vara rimliga byten oxå
Pruta måste man det är något som hör till och något som många räknar med i sitt pris...
.
Det verkar som att många måste pruta, oavsett utsatt pris.
Sålde en fin Corvette -85 med nyrenoverad låda för ett tag sen.
Bilen var utsatt för 79.000 bla bla bla...
.
Klokare kanske men framförallt lite tuffare.När man är 20 och det står en framfusig 35åring framför en så har man inte alltid så mycket att sätta emot.
(det är som vanligt,dom fräcka svaren kommer man alltid på efteråt).
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|