Provkörning Moto GP cykel

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Ozzian skrev:
2131320 För de som har TV4+ men missade så är det repris i morgon, Onsdag, 14:05

Edit: Sänds visst även 7/5 också :tummenupp

woo, hann se det tack vare dig! :tummenupp
hehe va mullig Budda var =)

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Thompson skrev:
2132934 woo, hann se det tack vare dig! :tummenupp
hehe va mullig Budda var =)

Fan...ärligt. Ni som gillade inslaget, har ni rökt crack eller? :va

Ok för er som missade det, här kommer en repris:

Prolog; Hotellet tidig morgon: -Hohoho vilken spjuvrer jag är som ligger i sängen med skinnställ och låtsas sova.

Scen; På väg till banan och på banan: -Oj, vad nervös jag är. Förresten, har jag sagt att jag är otroligt nervös. Kolla, där är banan, halleluja vad nervös jag blir nu. Oj, där står ju motorcykeln, åååhhhh jag blir så nervös. Oj, en livs levande teamchef, guuud vad nervös jag blir nu.

Scen; Körningen: Hoooo, håhåhåhåhå, hahahahhah, hiiiiiiii, ååååhhhhhhhhhhhh.

Scen; Efter körningen: Åhhhhhhhh, guuuuuuud, whooooooo.

Epilog; På väg bort från banan: -Dom kanske har glömt vilken spjuver jag är så teamchefen får springa ikapp mig och berätta att om jag inte hade varit så tjock hade MotoGP varit min lekplats nästa år.

Summa sumarum. Det absolut Sämsta jag någonsin har sett. Ingenting om hur motorcykeln var att köra, inga som helst jämförelser mot standardhojar. Ingenting om vilka tekniska lösningar som Kawasakin har och som man kanske kan se fram mot på gatversioner. Helt innehållslöst och det var bara gjort för ett enda ändamål, att kompisgänget skulle få åka på solsemester och köra hoj, bara för egen vinnings skull. Inte ens vettiga kameravinklar lyckades dom med, inte ens när hojen stod stilla i depån. Skamligt dåligt.

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Magnus-Sthlm skrev:
2132971 Fan...ärligt. Ni som gillade inslaget, har ni rökt crack eller? :va

Prolog; Hotellet tidig morgon: -Hohoho vilken spjuvrer jag är som ligger i sängen med skinnställ och låtsas sova.

Scen; På väg till banan och på banan: -Oj, vad nervös jag är. Förresten, har jag sagt att jag är otroligt nervös. Kolla, där är banan, halleluja vad nervös jag blir nu. Oj, där står ju motorcykeln, åååhhhh jag blir så nervös. Oj, en livs levande teamchef, guuud vad nervös jag blir nu.

Epilog; På väg bort från banan: -Dom kanske har glömt vilken spjuver jag är så teamchefen får springa ikapp mig och berätta att om jag inte hade varit så tjock hade MotoGP varit min lekplats nästa år.

Summa sumarum. Det absolut Sämsta jag någonsin har sett. Ingenting om hur motorcykeln var att köra, inga som helst jämförelser mot standardhojar. Ingenting om vilka tekniska lösningar som Kawasakin har och som man kanske kan se fram mot på gatversioner. Helt innehållslöst och det var bara gjort för ett enda ändamål, att kompisgänget skulle få åka på solsemester och köra hoj, bara för egen vinnings skull. Inte ens vettiga kameravinklar lyckades dom med, inte ens när hojen stod stilla i depån. Skamligt dåligt.

Cool it down nu bobby. Så dåligt var det inte. Varför gå in på massa detaljer kring hojen? Dom har säkert blivit tilldelad en viss tid till detta inslag, jag ser hellre åkningen än massa effektsiffror, dom kan man ju läsa sig till.
Att han var nervös och som ett barn på julafton :tomten var rätt roligt.
Men du kanske inte hade vart så nervös för att köra en mångmiljonhoj med dom krafterna/egenskaperna? Själv hade jag nog skitit ner mig mer eller mindre...

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:

Kan bara instämma...

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Söderlund skrev:
2133083 Cool it down nu bobby. Så dåligt var det inte. Varför gå in på massa detaljer kring hojen? Dom har säkert blivit tilldelad en viss tid till detta inslag, jag ser hellre åkningen än massa effektsiffror, dom kan man ju läsa sig till.
Att han var nervös och som ett barn på julafton :tomten var rätt roligt.
Men du kanske inte hade vart så nervös för att köra en mångmiljonhoj med dom krafterna/egenskaperna? Själv hade jag nog skitit ner mig mer eller mindre...

Vad har det med saken att göra huruvida jag hade varit nervös eller inte? Förstår faktiskt inte frågan. Det är inte mitt jobb att köra och recensera så det är helt ointressant.

Självklart är det intressant att se dom tekniska lösningarna då flertalet med all sannolikhet kommer att dyka upp på "våra" motorcyklar inom ett eller ett par år.

Får man fråga vad det var du tyckte var bra med inslaget. Att man hörde motorljudet? Att man fick se en människa helt tappa konceptet? Den undermåliga filmningen? Bristen på information?

Det är synd att man inte kan förvalta ett lysande tillfälle att göra ett informativt och intressant reportage.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Magnus-Sthlm skrev:
2133108
Det är synd att man inte kan förvalta ett lysande tillfälle att göra ett informativt och intressant reportage.

De kanske inte hade tänkt i de banorna alls. Eller så fanns det inte tillräckligt med utrymme. Dra iväg ett mail till de så att de vet till nästa gång vettja.

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Bikerbitch skrev:
2133120 De kanske inte hade tänkt i de banorna alls. Eller så fanns det inte tillräckligt med utrymme. Dra iväg ett mail till de så att de vet till nästa gång vettja.

Är du allvarlig???? Tycker du verkligen att man ska behöva skicka mail för att dom ska göra sitt jobb. Jag kan verkligen tänka mig det morgonmötet på redaktionen: -Jo grabbar, det kom ett mail här från en kille som tipsade att man kunde göra både intressanta och informativa reportage. Varför är det ingen som har tänkt på det tidigare? Va, va, va???

Däremot är det gulligt att se hur du alltid ska försvara folk, jag önskar att jag hade din inställning, din förståelse och ditt tålamod med människor. Obs, inte ironi.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Magnus-Sthlm skrev:
2133154 Är du allvarlig???? Tycker du verkligen att man ska behöva skicka mail för att dom ska göra sitt jobb. Jag kan verkligen tänka mig det morgonmötet på redaktionen: -Jo grabbar, det kom ett mail här från en kille som tipsade att man kunde göra både intressanta och informativa reportage. Varför är det ingen som har tänkt på det tidigare? Va, va, va???

Däremot är det gulligt att se hur du alltid ska försvara folk, jag önskar att jag hade din inställning, din förståelse och ditt tålamod med människor. Obs, inte ironi.

Hur ska de annars få veta? Om de ska kunna ta del av kritiken måste man ju tala om saker för folk. Om du dessutom inte tycker att de har gjort sitt jobb rätt så kanske de gör det till nästa gång.
Man kan jämföra med ett förhållande. Tjejerna lyckas alltid på något förunderligt sätt hålla tyst och inte säga saker rakt ut till killen om nåt har hänt som kanske gjort henne ledsen.
Killen vet ingenting eftersom tjejen är tyst och kan inte göra något åt saken heller. Om tjejen hade sagt till på en gång så kunde killen bättrat sig till nästa gång.
Tack, det var snällt sagt! :pannkyss

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Magnus-Sthlm skrev:

.......................................

Då är våra uppfattningar identiska, skäms på tv4.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det var väl ett vanligt Mera-Motor-repotage,
som när de skickade iväg en drygis till nån stylingmässa
i Tyskland och sen fick man höra hans åsikter om detaljer
som visades i bild 0,3 sekunder.

Det verkar bara vara praktikanter i redaktionen på alla TV4s bi-kanaler.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Äsch vad ni klagar, Hubbe och Budda (Hubba Bubba? :va ) rockar ju fett med mc-reportage och bredställ med feta bilar. Efter att Motorjournalen på femman lade ner så är det ju det enda entusiastprogrammet kvar.

Jag tror man får ha i åtanke att inte alla blir bjudna till en sån här provkörning så när man kommer dit så är det knappast på ens egna villkor utan man har en liten tidsslot att jobba i, take it or leave it. Jag tycker att hans sinnesstämning spreds väldigt bra till tv-soffan och jag var nöjd. Finns ju gott om info på andra ställen där de å andra sidan inte får fram något om känslan i stället.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Magnus-Sthlm skrev:
2133154 Är du allvarlig???? Tycker du verkligen att man ska behöva skicka mail för att dom ska göra sitt jobb. Jag kan verkligen tänka mig det morgonmötet på redaktionen: -Jo grabbar, det kom ett mail här från en kille som tipsade att man kunde göra både intressanta och informativa reportage. Varför är det ingen som har tänkt på det tidigare? Va, va, va???

Nä det är ju självklart att hela redaktionen på TV4+ känner dina taskiga vibrationer och din frustrerande ilska över hur dåligt inslaget var och genast tänker på hur dom ska kunna göra ett bättre inslag i nästa program så just DU blir nöjd. :3freak :näsblod

Klart som fan att man endast kan påverka genom att tala om vad man tycker och tänker! :fatta!
Om man inte :4skrika tillräckligt mycket så gör ingen något åt saken.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Man får väl vara nöjd att de visar upp något positivt med motorcyklar på TV.
Annars brukar det väl mest vara att det är farligt. Var iofs det i detta inslag också. Farligt kul..! :yoparty

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Magnus-Sthlm skrev:
2133108 Vad har det med saken att göra huruvida jag hade varit nervös eller inte? Förstår faktiskt inte frågan. Det är inte mitt jobb att köra och recensera så det är helt ointressant.

Självklart är det intressant att se dom tekniska lösningarna då flertalet med all sannolikhet kommer att dyka upp på "våra" motorcyklar inom ett eller ett par år.

Får man fråga vad det var du tyckte var bra med inslaget. Att man hörde motorljudet? Att man fick se en människa helt tappa konceptet? Den undermåliga filmningen? Bristen på information?

Det lät som om du inte förstod hur karl´n kunde vara nervös? Som sagt, dom tekniska lösningarna kan man läsa sig till, sinnesstämmningen han befann sig i tycker jag dom fick fram på ett bra sätt...Kanske är svårt att be en person vara på ett visst sätt när man provkör en gp-hoj......Jag tror du e avundsjuk bara... :yoparty

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
Är det verkligen ingen som kan lägga upp den så att vi dödliga kan få se den?
Eller en torrentlänk, vad som. Bara ge mig, GE MIG!

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Depåbitchen skrev:
2133307 Nä det är ju självklart att hela redaktionen på TV4+ känner dina taskiga vibrationer och din frustrerande ilska över hur dåligt inslaget var och genast tänker på hur dom ska kunna göra ett bättre inslag i nästa program så just DU blir nöjd. :3freak :näsblod

Klart som fan att man endast kan påverka genom att tala om vad man tycker och tänker! :fatta!
Om man inte :4skrika tillräckligt mycket så gör ingen något åt saken.

Nenenej i Sverige gnäller vi bara vid kaffe bordet på jobbet, vid köks bordet hemma och på något forum på nätet. Att tala om vad man tycker direckt till källan är inget svenskt beteende då kanske dom åtgärdar problemet och vi får inget att gnälla på, och då skulle det förmodligen bli ett jävla gnäll :va

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Pernell skrev:
2133348 Är det verkligen ingen som kan lägga upp den så att vi dödliga kan få se den?
Eller en torrentlänk, vad som. Bara ge mig, GE MIG!

magnus-sthlm har rätt.. säg "ÅH vad nervös jag är!!" högt medans du kikar på bilderna på moto-gp.com så har du hela reportaget i ett nötskal.. om inte roligare tom.
ingen häftig onboard kamera, inga wheelies, knappt knäskrap.. :gnissla önskar jag aldrig zappat ifrån simpsons...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nicke_K skrev:
Att tala om vad man tycker direckt till källan är inget svenskt beteende då kanske dom åtgärdar problemet och vi får inget att gnälla på, och då skulle det förmodligen bli ett jävla gnäll :va
:rofl :klappar

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Magnus-Sthlm skrev:

Scen; På väg till banan och på banan: -Oj, vad nervös jag är. Förresten, har ja......

Visst, det var ett riktigt dåligt reportage, och allt för kort. Men det var ändå en motogp hoj, ville se det. Som sagt, det var rätt dåligt, men bättre än inget. Roligare än en massa familjebilstester. Dom borde ju fixa ett motorprogram med bara mc. Bilar suger ju...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln