provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Läser för mycket och skummar för mycket i alla tidningar

Att läsa andras åsikter är som att låna begagnat skithuspapper. Det är bara av värde för den som uttrycker densamma.

Ut och sätt egna varvtider mot andra förare, istället för att leva i den välsponsrade motorpressen.
Ta ALLT med en nypa salt, oavsett vad som står i egna garaget.

Börjar inte din egoerotiska vuxenstund om bayrarens förträfflighet stiga dig lite till näsan?
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Att läsa andras åsikter är som att låna begagnat skithuspapper. Det är bara av värde för den som uttrycker densamma.

Ut och sätt egna varvtider mot andra förare, istället för att leva i den välsponsrade motorpressen.
Ta ALLT med en nypa salt, oavsett vad som står i egna garaget.

Börjar inte din egoerotiska vuxenstund om bayrarens förträfflighet stiga dig lite till näsan?

egoerotiska vuxenstund :D:D:D är det ok om jag lånar det uttrycket, störtskön klang:tummenupp
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
de går liksom de flesta andra nyare bilar på o-30 edge olja,kostar 172 kr litern men de asen rymmer ju nästan 9 liter för att klara en 3k mil service och men det är ju bmw,de har alltid haft 2 liter mer än konkurrenterna.
alla oljor som klarar bmw:s krav täcks dock av motorgarantin men de häller castrol i den orginal.
oljebytet kräver en reset och kontroll i i drive för att inte ställa ner effekten som motorn gör för att skydda sig själv men denna meny är tillgänlig för alla bara man vet hur man gör:)
de flesta ferrari har service intervall på 1000 mil,däremot porcshe är grymma med 3k mil på gt tom.
däremot mercedes har ingen oljeplugg och ingen oljesticka längre utan fylls på med kombiinstrumentet men menyn i den är sjukt jobbigt dold:gnissla



var inte det bara en skröna?
om man kvaddar 4 motorcyklar i samma sällskap samtidigt så hade jag inte velat ha de människorna i mitt umgänge.gissar att de varmkör i grupp ut på rakan med fullgas eller så:)

Nej en känd svensk racing profil lyckades göra ventilsallad efter 1 1/2 varv på den sista hela cykeln och fick promenera tillbaka till depån..... bmw skulle tydligen stå för reparationen:tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Att läsa andras åsikter är som att låna begagnat skithuspapper. Det är bara av värde för den som uttrycker densamma.

Ut och sätt egna varvtider mot andra förare, istället för att leva i den välsponsrade motorpressen.
Ta ALLT med en nypa salt, oavsett vad som står i egna garaget.

Börjar inte din egoerotiska vuxenstund om bayrarens förträfflighet stiga dig lite till näsan?

Jag har också läst i princip alla de dessa tidningar, framförallt de engelska sedan början av 90-talet. Man kan ta vilken test som helst, vilket år som helst och det är ALLTID samma sak. Bara att byta ut namnet på just det årets häftigaste maskin.

Årets gång ser ut som följer:

1. Provkörning på våren av "årets häftiga nyhet", sponsad av respektive fabrikat. Det är svårt att inte skriva något positivt då, man vill ju komma tillbaka året efter på nästa års provkörning.

2. Jämförande test typ Masterbike, Bike of the Year, årets Sporthoj osv. Där står det lite mer kritik än vad som framkom på provkörningen tidigare.
I den jämförande testen så är det antingen a: Bara varvtid som korar vinnaren eller b: Varvtid med förarens tycke, vilket som passar. Den som vinner är i regel det årets "häftiga nyhet" Blade-92, Ducce -94, R1 -98, GSXR -01, ZX-10 -04...osv...

3. Uppföljningsartikel sensommaren (nyhetstorka) där man jämför "årets häftiga nyhet" mot en a: Äldre modell av "årets häftiga nyhet" eller b: Något gammalt lik som trimmats till oigenkännlighet.
Här brukar det i regel komma fram info som inte nämnts tidigare såsom; a: Den dåliga bakfjädringen som ALLA som kör bana fått byta eller b: Den ryckiga gasen som KRÄVER en PowerCommander för att rättas till...

4. Nytt år, och ny provkörning av "Årets Häftiga Nyhet" som tagits fram eftersom fjolårets "häftiga modell" hade problem med a: Ryck i gasen eller b: Den klonkiga växellådan eller motsvarande...

Så här fortgår det år efter år, det är samma artiklar med nya modeller, det är samma snack, man säger samma saker...

Det är flera år sedan jag insåg att: a: Det är en massa journalister som vill sälja en tidning och b: Efter snart 17 år på bana och 5 år som instruktör så är det inte 80% förare och 20% teknik som gäller, det är snarare 95/5... Hojen har oerhört lite med saken att göra...

California Superbike School har kört på Willow Springs sedan 1975, på dessa 35 år har hojarna utvecklats från häst och vagn till rymdskepp. Snittvarvtiden har under dessa 35 år sjunkigt med 6 sekunder... det säger det mesta...
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Oavsett vem som vinner masterbike eller nått annat , så duger det ju mest till för att glänsa för moppegrabbarna vid den lokala korvmojjen.

Skiten kör ju inte sej själv! Oavsett om vi pratar roadracing, wrc, f1 eller nått annat.

Jag tror att alla förare i pro superbike (utom Jorpes :krama) är snabbare med en Yamaha Dt 50 mx runt på tex Gelleråsen än vad jag är med en flonkans Bmw antispinntrestegseffektlägesgrymming eller så. :Bugar
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så här fortgår det år efter år, det är samma artiklar med nya modeller, det är samma snack, man säger samma saker...


Delar dina åsikter tillfullo. :nicka

Folk i allmänhet verkar ha en ruskig övertro till materialet.
Samtidigt som materialet generellt verkar lämplig att skylla på när det inte går som man vill...
Självinsikten är död.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Att läsa andras åsikter är som att låna begagnat skithuspapper. Det är bara av värde för den som uttrycker densamma.

Ut och sätt egna varvtider mot andra förare, istället för att leva i den välsponsrade motorpressen.
Ta ALLT med en nypa salt, oavsett vad som står i egna garaget.

Börjar inte din egoerotiska vuxenstund om bayrarens förträfflighet stiga dig lite till näsan?

Du har tydlingen som de mesta på forumet inte läst och begripit tråden, inte svarat på tråden , eller flera inlägg i tråden och därmed har du inte fattat vad jag anser om BMW.
Jag SKITER i Bmw, då jag köpte den enbart för nyhetens behag. Jag beställde den på hösten, då fanns det inte mycket info att få. Utan fullt utrustad hoj med redan vid lev monterat akra och lite bling bling.
Jag fick hoj hemlevererad (gratis) kring 1 mars.
Sen dess har jag trots bitvis riktigt bra väder, tills idag kört c:a 30mil!!
Men hondan går desto mer, skall man snacka märke så gäller bara honda sen åratal tillbaka.
Att tråden gång på gång spårar ur, så kan man antingen bara tycka någonting, vilket är som att ta fakta rätt ur luften, eller så kan man göra som jag gör, då jag inte tävlar, plocka fakta åsikter från tidningar och internet runt om i världen.
Där efter får man ta och försöka få en samlad bild av alla åsikter och bilda sig en uppfattning.
Jag håller absolut inte med om fördelningen material och förare, för kommer man tillbaka till allt från masterbike till 10 tidningar ute i världen, där spridningen på kunnandet är otroligt, vilket bland annat syns just i masterbike och även andra tidningar. Är Bmw snabbast nästan rakt igenom med något undantag för aprillian. Då måste ju materialet vara lättas att vara snabb med.
Ta i så fall Freddy P, han kör nästan 2 sekunder snabbare med bmw än kawasaki, vilket är ljusår i hans liga. Självklart spelar materialet jätte stor roll. Ett tag var det nästan bara honda 600 i deras klasser, även om det finns uppstickare så väljer ju förarna det material de tror sig prestera bäst på och Ten Kate motorerna som sitter i så många 600 har ju visat sig prestera mycket bra jämfört med andra, återigen materialet. Tyvärr så har vi inte många förare i sverige som kan prestera särskilt bra, det skiljer för mycket i tider och kunnande, man borde ta bort ordet pro i prosuperbike, för internationellt så står sig 99% mycket mycket långt bort. De hade inte hävdad sig i SBK superstock med sina prosuperbikes (min åsikt och de få tider som går att jämföra när de kört utomlands på tester).

Jag köpte bmw för den verkade intressant och att jag har ekonomisk möjlighet. Men jag KÖR honda!!
Tillbaka till tråden eller starta ny!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top