provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Kawasaki ZX10R vann Mastertest 2005 eller var det 04:a skitsamma, den var nog BÄST:rolleyes:
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Som någon skrev tidigare så måste ju något märke vara sist.
Problemet är bara att Kawasaki varit sist i stort sett konstant de senaste 15åren i MotoGp och WSBK. Det måste ju vara helvetes dålig reklam att alltid var toksist av de japanska märkena. Den senaste VM-titlen tog ju Russell men då var ju knappt dagens artonåringar som tar hoj-kort födda ens.

En polare här i Tyskland beställde en ny ZX7 i vintras och har fortfarande inte fått den. Handlaren hävdar att Kawasaki för tillfället har jätteproblem att transportera hojarna till europa och att de kommer vara fast i Japan till maj-juni!? Är det någon som hört något liknade eller är den här tyske MC-hankdlaren ute och cyklar?
(det tragiska är att polaren beställde den här nya hojen efter att hans gamla ZX7 skar när han ägt den en vecka förra sommaren, en -05 med 800mil på mätaren.
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
PierFrancesco skrev:
....det tragiska är att polaren beställde den här nya hojen efter att hans gamla ZX7 skar när han ägt den en vecka förra sommaren, en -05 med 800mil på mätaren.

Är han på väg att byta märke snart?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
"Ute att ha många Facebookvänner"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6810627.ab


Rätta mig om jag har fel, men: Att påtala hur många facebookvänner man har är väl lite i samma härad som att stå vid kôrvmojen och förklara vilken dyr utrustning man har.

Det är nog Facebook man kan skylla på, man har ju knappast så många vänner, det borde heta bekanta eller liknande, vi är ju inte 800pers på vår kräftskiva. Men på ett år sett så har man chattat någon/eller flera ggr med i princip alla och träffat något hundra tal. Vän är ju något helt annat.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Kanske för att den inte är i produktion längre?
http://www.kawasaki.eu/motorcycles

Inte så hemma på nakna hojar. Det var givetvis Z750 jag menade.

Ja, jag sa också att han borde avbeställa hojen och köpa något annat. Speciellt som handlaren som tog hans gamla skurna i inbyte, alldeles för billigt, inte heller erbjuder sig att låna ut något till han får den nya.
Men han gillar Kawa, har haft ytterligare en 750 tidigare och sen är han kåt på den här nya Z750:n som har svart-vit lack.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är nog Facebook man kan skylla på, man har ju knappast så många vänner, det borde heta bekanta eller liknande, vi är ju inte 800pers på vår kräftskiva. Men på ett år sett så har man chattat någon/eller flera ggr med i princip alla och träffat något hundra tal. Vän är ju något helt annat.

Att du ens bemödar dig att svara på det svaret.

Självmål igen :näsblod

/ Jens
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Kawasaki som hoj har jag inga problem med, problemet är att jag inte har något att jämföra med då jag aldrig har provat något annat. Vore kul att testa.

Sen så skulle det vara intressant att få mer uppbackning av "vilketmärkesomhelst" för att se hur bra man kan få en hoj att gå, är ganska så övertygad om att jag "bara" utnyttjar min hoj till 80-90% av dess kapacitet, och det beror till stor del på att Kawasaki Sverige inte är intresserade av att hjälpa till + att min egna sedelpress inte klarar att leverera det jag behöver :va

/ Svensken

Tocar:
Det är ju som jag skrev tidigare att du råkar ut för ett slags moment 22, inte mycket sponsring, sämre snurr i hojen och därmed sämre resultat som gör att ingen vill sponsra. Du får ju inte reda på hur duktig du är.
Med risk att dra igång skitsnacket om BMW igen, men superstock BMW´n i SBK som Baldini körde, låg ju bara någon sekund efter superbike i tid och ett par km/tim efter några i toppfart och snabbare än många superbike i toppfart.
Det var ju samma med A.Pitt som jag skrev, ren gathoj och matchar resten av superbike fältet. Köp en standard BMW släng på ett akra och tuning, kan det bli dyrare än du har det nu?? På Kawan skall du trimma ikapp 20hkr och få ordning på ett sämre chassi (enl. Kawasaki själva deras största problem "tagit ur tidningen superbike").
Nu till Chris V som snart börjar köra , så har de ju köpt showafjädring av Pedrosas team. En Bmw kostar c:a 200´000:- i det får du förutom motorn: quickshifter/tracktioncontroll/ABS(om du vill använda), lutningssenor som håller koll på att du inte lägger ned för mycket, racedisplay(man kan ändra med en knapp till helt andra funktioner på displayen), ett akra evolution och nytt luftfilter.
Utöver detta skall den genomgå tuning och de moddar som behövs med oljeuppsamling/bultar osv... Orginal så körde tidningen Bike i england 305 km/tim i regn på en flygraka.
Man behöver ju inte ha samma kostnader för trimning underhåll som de andra märkena.
Tycker det känns som en billigare lösning???? Men skall du ha två hojar börjar det väl svida väl mycket i plånboken.

Att du ens bemödar dig att svara på det svaret.

Självmål igen :näsblod

/ Jens

Det är svårt att lära om:tummenupp
Men är så trött på de som inte håller sig till ämnet, även detta är ju ren spam:tummenner
 
Last edited:

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
... beror till stor del på att Kawasaki Sverige inte är intresserade av att hjälpa till + att min egna sedelpress inte klarar att leverera det jag behöver.

Detta svider hårt i mitt gröna hjärta. Tycker det är riktigt dåligt att Kawasaki Sverige inte ställer upp. Det förutsatte jag nästan när man är en förare i din kaliber. Imponerad hur bra som du trotts allt fått din sedelpress att leverera.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Detta svider hårt i mitt gröna hjärta. Tycker det är riktigt dåligt att Kawasaki Sverige inte ställer upp. Det förutsatte jag nästan när man är en förare i din kaliber. Imponerad hur bra som du trotts allt fått din sedelpress att leverera.


Nu blanda jag lite faktisk fakta med spekulationer men..

Jag tror dock att Kawasaki är dom som tillsammans med Suzuki levererar mest till serien.
Suzuki sponsrar Backlund och Mike.
Kawasaki sponsrar Freddy.
Övriga förare som kör Kawasaki får bra pris på hoj och delar. Faktiskt enda ner i Rookie klasserna hittar man bra support.

Yamaha ville inte sponsra Jimmy Lindström trots att han van ProSuperbike, förutom med handlarnetto på hojen, varav han struntade i att köra. Vad andra Yamaha förare har vet jag inte. Men dom är väll inte i bättre förhandlingsläge än Lindström.
Honda vet jag inte om det är någon som får spons av annat än bra inköpspris, motsvarande typ handlarnetto.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu blanda jag lite faktisk fakta med spekulationer men..

Jag tror dock att Kawasaki är dom som tillsammans med Suzuki levererar mest till serien.
Suzuki sponsrar Backlund och Mike.
Kawasaki sponsrar Freddy.
Övriga förare som kör Kawasaki får bra pris på hoj och delar. Faktiskt enda ner i Rookie klasserna hittar man bra support.

Yamaha ville inte sponsra Jimmy Lindström trots att han van ProSuperbike, förutom med handlarnetto på hojen, varav han struntade i att köra. Vad andra Yamaha förare har vet jag inte. Men dom är väll inte i bättre förhandlingsläge än Lindström.
Honda vet jag inte om det är någon som får spons av annat än bra inköpspris, motsvarande typ handlarnetto.

Det stämmer faktiskt.

Dom sponsrar oss med delar till rabatterade priser. Det har dom gjort ända sedan vi åkte i ERF / REC. Det är jag imponerad av.

Sen blandar TS hejvilt mellan standardserier och WBSK, det är en herrejössesskillnad där. Man (du) kan inte jämföra superbike i sverige med ex. svensken och Freddy och satsningarna som görs i WBSK eller BSB, det är så mycket ändrat på dom hojarna så dom nästan inte har något med varann att göra...

/ Jens
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Tocar:
Det är ju som jag skrev tidigare att du råkar ut för ett slags moment 22, inte mycket sponsring, sämre snurr i hojen och därmed sämre resultat som gör att ingen vill sponsra. Du får ju inte reda på hur duktig du är.
Med risk att dra igång skitsnacket om BMW igen, men superstock BMW´n i SBK som Baldini körde, låg ju bara någon sekund efter superbike i tid och ett par km/tim efter några i toppfart och snabbare än många superbike i toppfart.
Det var ju samma med A.Pitt som jag skrev, ren gathoj och matchar resten av superbike fältet. Köp en standard BMW släng på ett akra och tuning, kan det bli dyrare än du har det nu?? På Kawan skall du trimma ikapp 20hkr och få ordning på ett sämre chassi (enl. Kawasaki själva deras största problem "tagit ur tidningen superbike").
Nu till Chris V som snart börjar köra , så har de ju köpt showafjädring av Pedrosas team. En Bmw kostar c:a 200´000:- i det får du förutom motorn: quickshifter/tracktioncontroll/ABS(om du vill använda), lutningssenor som håller koll på att du inte lägger ned för mycket, racedisplay(man kan ändra med en knapp till helt andra funktioner på displayen), ett akra evolution och nytt luftfilter.
Utöver detta skall den genomgå tuning och de moddar som behövs med oljeuppsamling/bultar osv... Orginal så körde tidningen Bike i england 305 km/tim i regn på en flygraka.
Man behöver ju inte ha samma kostnader för trimning underhåll som de andra märkena.
Tycker det känns som en billigare lösning???? Men skall du ha två hojar börjar det väl svida väl mycket i plånboken.

Nja, jag tror inte att jag skulle köra fortare på en nästan original BMW än vad jag gör på min kawa. Nu vet jag ju iofs inte vad det är för fjädring och så på en BMW men den borde inte räcka till i Pro SBK. Sen så är det ju det här med uppbackningen från Importören, vad jag hört så får man ingen hjälp alls med "kit-prylar" och övriga delar från BMW.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Vad har TS emot Kawwa?? Varför tycker du dom är kassa?? Körde en -10 förra veckan och kan säga, det va det värsta jag har kört. Grym hoj.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Kawa gör fina cyklar tycker jag - dock är det lite surt att det inte erbjuder 5 årig motorgaranti som övriga tillverkare....
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Nu blanda jag lite faktisk fakta med spekulationer men..

Jag tror dock att Kawasaki är dom som tillsammans med Suzuki levererar mest till serien.
Suzuki sponsrar Backlund och Mike.
Kawasaki sponsrar Freddy.
Övriga förare som kör Kawasaki får bra pris på hoj och delar. Faktiskt enda ner i Rookie klasserna hittar man bra support.
Skönt att höra :tummenupp
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Vad har TS emot Kawwa?? Varför tycker du dom är kassa?? Körde en -10 förra veckan och kan säga, det va det värsta jag har kört. Grym hoj.

Ja alltså som gatåkare ska man inte tänka på det helt klart. Masterbike och andra tidningar framhåller Kawan som en av de bättre hojjarna ända sedan 2004.

Taget ur minnet så rätta mig om fel finns men har för mig att det varit såhär.

Masterbike
2004 Kawasaki
2005 Kawasaki
2006 Kawasaki
2007 MV Augusta
2008 Honda
2009 Aprilia
2010 BMW RR

2010 kom Kawasaki 2 bland japanerna efter Honda och de andra åren har Kawaski fått bra recentioner (kan ha fel något år).
Så som gathoj och banhoj för allmänhetens dagar är den absolut ett bra val enligt tidningar, dock är allt upp till köparen, inga tidningar i världen kan tala om för mig vad jag tycker om.....

I tävlingssammanhang, och där borde fokus ju ligga eftersom postat här, ja där har Kawa problem men vad det beror på och hur Kawaski tänker ja det vet ju ingen.
Vem vet, 2011 kanske dom släpper en likvärdig bomb som 2004 och är tillbaka i toppen hos tidningar och vem vet dom kanske tänker framåt även hos racingavdelningen.....
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ja alltså som gatåkare ska man inte tänka på det helt klart. Masterbike och andra tidningar framhåller Kawan som en av de bättre hojjarna ända sedan 2004.

Taget ur minnet så rätta mig om fel finns men har för mig att det varit såhär.

Masterbike
2004 Kawasaki
2005 Kawasaki
2006 Kawasaki
2007 MV Augusta
2008 Honda
2009 Aprilia
2010 BMW RR

2010 kom Kawasaki 2 bland japanerna efter Honda och de andra åren har Kawaski fått bra recentioner (kan ha fel något år).
Så som gathoj och banhoj för allmänhetens dagar är den absolut ett bra val enligt tidningar, dock är allt upp till köparen, inga tidningar i världen kan tala om för mig vad jag tycker om.....

I tävlingssammanhang, och där borde fokus ju ligga eftersom postat här, ja där har Kawa problem men vad det beror på och hur Kawaski tänker ja det vet ju ingen.
Vem vet, 2011 kanske dom släpper en likvärdig bomb som 2004 och är tillbaka i toppen hos tidningar och vem vet dom kanske tänker framåt även hos racingavdelningen.....

Om du läser högre upp så har jag tagit uppgifter ur en stor artikel om kawasaki, där står om ledningens inställning:tummenupp
Sen var det ju inte masterbike testerna jag var ute efter utan tävlingssidan av kawa, det var ett misstag att blanda in privat. Men som jag "anklagats" för så är jag lite av en nörd att följa superbikes i tidningar och internet runt om i världen (prenumererar på 7-12 tidningar inkl internet access), där finns testare allt från rena amatörer till rena proffs som tävlar än i dag typ Shane Byrne, Guy Martin osv, man kör bana man kör gata, där ligger kawan i bottenskiktet rakt igenom, förmodligen pga av sin äldre konstruktion. Men detta är helt OVÄSENTLIGTang min fråga. Det var tävlingsdelen jag var ute efter! Skriva privat var återigen en slarvighet, så ingen behöver bemöta den delen, jag har inga synpunkter på vad man kör privat!!!
 
Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
I tävlingssammanhang, och där borde fokus ju ligga eftersom postat här, ja där har Kawa problem men vad det beror på och hur Kawaski tänker ja det vet ju ingen.
Vem vet, 2011 kanske dom släpper en likvärdig bomb som 2004 och är tillbaka i toppen hos tidningar och vem vet dom kanske tänker framåt även hos racingavdelningen.....

vore kul om det var så men även om de skulle kopiera sin moto gp cykel rakt av så presterar den ju inte bättre tider än övriga konkurrenters wsb cyklar.
för att kunna bygga en bra cykel som passar både till racing och gata måste man veta precis vad varje förändring gör med cyklen och jag tror att det är precis det kawasaki inte vet för att det krävs mycket testande och det kostar pengar som kawasaki inte har.moment 22:)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
vore kul om det var så men även om de skulle kopiera sin moto gp cykel rakt av så presterar den ju inte bättre tider än övriga konkurrenters wsb cyklar.
för att kunna bygga en bra cykel som passar både till racing och gata måste man veta precis vad varje förändring gör med cyklen och jag tror att det är precis det kawasaki inte vet för att det krävs mycket testande och det kostar pengar som kawasaki inte har.moment 22:)

Hör talas om Kawasaki Heavy Industries eller gillar du bara att gissa?;)
http://www.khi.co.jp/index_e.html

Om du läser högre upp så har jag tagit uppgifter ur en stor artikel om kawasaki, där står om ledningens inställning:tummenupp
Sen var det ju inte masterbike testerna jag var ute efter utan tävlingssidan av kawa, det var ett misstag att blanda in privat. Men som jag "anklagats" för så är jag lite av en nörd att följa superbikes i tidningar och internet runt om i världen (prenumererar på 7-12 tidningar inkl internet access), där finns testare allt från rena amatörer till rena proffs som tävlar än i dag typ Shane Byrne, Guy Martin osv, man kör bana man kör gata, där ligger kawan i bottenskiktet rakt igenom, förmodligen pga av sin äldre konstruktion. Men detta är helt OVÄSENTLIGTang min fråga. Det var tävlingsdelen jag var ute efter! Skriva privat var återigen en slarvighet, så ingen behöver bemöta den delen, jag har inga synpunkter på vad man kör privat!!!

Fast då kan man ju jämföra med Formel 1 tex. Hur många är det som lyckas direkt? BMW la ju ner projektet efter en massa år, Toyota och Honda likaså. Men de har ju lyckats historiskt. I slutändan handlar det nog om en ledning som ser till att rätt personer finns på rätt plats. Utan dessa människor så blir det väldigt svårt att vinna helt enkelt. Får man då möjligheten så drar man sig ur ibland, som Kawasaki ur MotoGP osv.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hör talas om Kawasaki Heavy Industries eller gillar du bara att gissa?;)
http://www.khi.co.jp/index_e.html

Det handlar väl mer om att man skall "få tillbaka" mer än man satsar. Även om Kassaskagig går bajs i WSBK, så tror jag inte att någon på denna jord ifrågasätter att de har bra sporthojjar. Endurance säger egentligen mer om hojjens lämplighet som sporthoj för en gatåkande amatör. Men roligt att titta på är det sällan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top