Zilversurfer
Så, in i träsket igen
Kawasaki ZX10R vann Mastertest 2005 eller var det 04:a skitsamma, den var nog BÄST
PierFrancesco skrev:....det tragiska är att polaren beställde den här nya hojen efter att hans gamla ZX7 skar när han ägt den en vecka förra sommaren, en -05 med 800mil på mätaren.
Kanske för att den inte är i produktion längre?En polare här i Tyskland beställde en ny ZX7 i vintras och har fortfarande inte fått den.
"Ute att ha många Facebookvänner"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6810627.ab
Rätta mig om jag har fel, men: Att påtala hur många facebookvänner man har är väl lite i samma härad som att stå vid kôrvmojen och förklara vilken dyr utrustning man har.
Kanske för att den inte är i produktion längre?
http://www.kawasaki.eu/motorcycles
Det är nog Facebook man kan skylla på, man har ju knappast så många vänner, det borde heta bekanta eller liknande, vi är ju inte 800pers på vår kräftskiva. Men på ett år sett så har man chattat någon/eller flera ggr med i princip alla och träffat något hundra tal. Vän är ju något helt annat.
Kawasaki som hoj har jag inga problem med, problemet är att jag inte har något att jämföra med då jag aldrig har provat något annat. Vore kul att testa.
Sen så skulle det vara intressant att få mer uppbackning av "vilketmärkesomhelst" för att se hur bra man kan få en hoj att gå, är ganska så övertygad om att jag "bara" utnyttjar min hoj till 80-90% av dess kapacitet, och det beror till stor del på att Kawasaki Sverige inte är intresserade av att hjälpa till + att min egna sedelpress inte klarar att leverera det jag behöver
/ Svensken
Tocar:
Det är ju som jag skrev tidigare att du råkar ut för ett slags moment 22, inte mycket sponsring, sämre snurr i hojen och därmed sämre resultat som gör att ingen vill sponsra. Du får ju inte reda på hur duktig du är.
Med risk att dra igång skitsnacket om BMW igen, men superstock BMW´n i SBK som Baldini körde, låg ju bara någon sekund efter superbike i tid och ett par km/tim efter några i toppfart och snabbare än många superbike i toppfart.
Det var ju samma med A.Pitt som jag skrev, ren gathoj och matchar resten av superbike fältet. Köp en standard BMW släng på ett akra och tuning, kan det bli dyrare än du har det nu?? På Kawan skall du trimma ikapp 20hkr och få ordning på ett sämre chassi (enl. Kawasaki själva deras största problem "tagit ur tidningen superbike").
Nu till Chris V som snart börjar köra , så har de ju köpt showafjädring av Pedrosas team. En Bmw kostar c:a 200´000:- i det får du förutom motorn: quickshifter/tracktioncontroll/ABS(om du vill använda), lutningssenor som håller koll på att du inte lägger ned för mycket, racedisplay(man kan ändra med en knapp till helt andra funktioner på displayen), ett akra evolution och nytt luftfilter.
Utöver detta skall den genomgå tuning och de moddar som behövs med oljeuppsamling/bultar osv... Orginal så körde tidningen Bike i england 305 km/tim i regn på en flygraka.
Man behöver ju inte ha samma kostnader för trimning underhåll som de andra märkena.
Tycker det känns som en billigare lösning???? Men skall du ha två hojar börjar det väl svida väl mycket i plånboken.
Att du ens bemödar dig att svara på det svaret.
Självmål igen
/ Jens
Det är svårt att lära om
Men är så trött på de som inte håller sig till ämnet, även detta är ju ren spam
... beror till stor del på att Kawasaki Sverige inte är intresserade av att hjälpa till + att min egna sedelpress inte klarar att leverera det jag behöver.
Detta svider hårt i mitt gröna hjärta. Tycker det är riktigt dåligt att Kawasaki Sverige inte ställer upp. Det förutsatte jag nästan när man är en förare i din kaliber. Imponerad hur bra som du trotts allt fått din sedelpress att leverera.
Nu blanda jag lite faktisk fakta med spekulationer men..
Jag tror dock att Kawasaki är dom som tillsammans med Suzuki levererar mest till serien.
Suzuki sponsrar Backlund och Mike.
Kawasaki sponsrar Freddy.
Övriga förare som kör Kawasaki får bra pris på hoj och delar. Faktiskt enda ner i Rookie klasserna hittar man bra support.
Yamaha ville inte sponsra Jimmy Lindström trots att han van ProSuperbike, förutom med handlarnetto på hojen, varav han struntade i att köra. Vad andra Yamaha förare har vet jag inte. Men dom är väll inte i bättre förhandlingsläge än Lindström.
Honda vet jag inte om det är någon som får spons av annat än bra inköpspris, motsvarande typ handlarnetto.
Skönt att höraNu blanda jag lite faktisk fakta med spekulationer men..
Jag tror dock att Kawasaki är dom som tillsammans med Suzuki levererar mest till serien.
Suzuki sponsrar Backlund och Mike.
Kawasaki sponsrar Freddy.
Övriga förare som kör Kawasaki får bra pris på hoj och delar. Faktiskt enda ner i Rookie klasserna hittar man bra support.
Vad har TS emot Kawwa?? Varför tycker du dom är kassa?? Körde en -10 förra veckan och kan säga, det va det värsta jag har kört. Grym hoj.
Ja alltså som gatåkare ska man inte tänka på det helt klart. Masterbike och andra tidningar framhåller Kawan som en av de bättre hojjarna ända sedan 2004.
Taget ur minnet så rätta mig om fel finns men har för mig att det varit såhär.
Masterbike
2004 Kawasaki
2005 Kawasaki
2006 Kawasaki
2007 MV Augusta
2008 Honda
2009 Aprilia
2010 BMW RR
2010 kom Kawasaki 2 bland japanerna efter Honda och de andra åren har Kawaski fått bra recentioner (kan ha fel något år).
Så som gathoj och banhoj för allmänhetens dagar är den absolut ett bra val enligt tidningar, dock är allt upp till köparen, inga tidningar i världen kan tala om för mig vad jag tycker om.....
I tävlingssammanhang, och där borde fokus ju ligga eftersom postat här, ja där har Kawa problem men vad det beror på och hur Kawaski tänker ja det vet ju ingen.
Vem vet, 2011 kanske dom släpper en likvärdig bomb som 2004 och är tillbaka i toppen hos tidningar och vem vet dom kanske tänker framåt även hos racingavdelningen.....
I tävlingssammanhang, och där borde fokus ju ligga eftersom postat här, ja där har Kawa problem men vad det beror på och hur Kawaski tänker ja det vet ju ingen.
Vem vet, 2011 kanske dom släpper en likvärdig bomb som 2004 och är tillbaka i toppen hos tidningar och vem vet dom kanske tänker framåt även hos racingavdelningen.....
vore kul om det var så men även om de skulle kopiera sin moto gp cykel rakt av så presterar den ju inte bättre tider än övriga konkurrenters wsb cyklar.
för att kunna bygga en bra cykel som passar både till racing och gata måste man veta precis vad varje förändring gör med cyklen och jag tror att det är precis det kawasaki inte vet för att det krävs mycket testande och det kostar pengar som kawasaki inte har.moment 22
Om du läser högre upp så har jag tagit uppgifter ur en stor artikel om kawasaki, där står om ledningens inställning
Sen var det ju inte masterbike testerna jag var ute efter utan tävlingssidan av kawa, det var ett misstag att blanda in privat. Men som jag "anklagats" för så är jag lite av en nörd att följa superbikes i tidningar och internet runt om i världen (prenumererar på 7-12 tidningar inkl internet access), där finns testare allt från rena amatörer till rena proffs som tävlar än i dag typ Shane Byrne, Guy Martin osv, man kör bana man kör gata, där ligger kawan i bottenskiktet rakt igenom, förmodligen pga av sin äldre konstruktion. Men detta är helt OVÄSENTLIGTang min fråga. Det var tävlingsdelen jag var ute efter! Skriva privat var återigen en slarvighet, så ingen behöver bemöta den delen, jag har inga synpunkter på vad man kör privat!!!
Hör talas om Kawasaki Heavy Industries eller gillar du bara att gissa?
http://www.khi.co.jp/index_e.html
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |