provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Skriva privat var återigen en slarvighet, så ingen behöver bemöta den delen,

Var inte menat mot dig utan bara ett svar till gatåkare som skrev. Just som du skriver så separerar jag frågan.

vore kul om det var så men även om de skulle kopiera sin moto gp cykel rakt av så presterar den ju inte bättre tider än övriga konkurrenters wsb cyklar.
för att kunna bygga en bra cykel som passar både till racing och gata måste man veta precis vad varje förändring gör med cyklen och jag tror att det är precis det kawasaki inte vet för att det krävs mycket testande och det kostar pengar som kawasaki inte har.moment 22:)

Kan du inte låta en Kawa älskare få drömma lite! :)

Last edited:

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
"Imorgon startar det klassiska 24 timmars racet på Le Mans ... Snabbaste genomsnittstiden i Superbike-klassen stod GSR Kawasaki för med 1.38.710."

Taget från Highsider.se

:tungan

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Tocar:
Det är ju som jag skrev tidigare att du råkar ut för ett slags moment 22, inte mycket sponsring, sämre snurr i hojen och därmed sämre resultat som gör att ingen vill sponsra. Du får ju inte reda på hur duktig du är.
Med risk att dra igång skitsnacket om BMW igen, men superstock BMW´n i SBK som Baldini körde, låg ju bara någon sekund efter superbike i tid och ett par km/tim efter några i toppfart och snabbare än många superbike i toppfart.
Det var ju samma med A.Pitt som jag skrev, ren gathoj och matchar resten av superbike fältet. Köp en standard BMW släng på ett akra och tuning, kan det bli dyrare än du har det nu?? På Kawan skall du trimma ikapp 20hkr och få ordning på ett sämre chassi (enl. Kawasaki själva deras största problem "tagit ur tidningen superbike").
Nu till Chris V som snart börjar köra , så har de ju köpt showafjädring av Pedrosas team. En Bmw kostar c:a 200´000:- i det får du förutom motorn: quickshifter/tracktioncontroll/ABS(om du vill använda), lutningssenor som håller koll på att du inte lägger ned för mycket, racedisplay(man kan ändra med en knapp till helt andra funktioner på displayen), ett akra evolution och nytt luftfilter.
Utöver detta skall den genomgå tuning och de moddar som behövs med oljeuppsamling/bultar osv... Orginal så körde tidningen Bike i england 305 km/tim i regn på en flygraka.
Man behöver ju inte ha samma kostnader för trimning underhåll som de andra märkena.
Tycker det känns som en billigare lösning???? Men skall du ha två hojar börjar det väl svida väl mycket i plånboken.

Nja, jag tror inte att jag skulle köra fortare på en nästan original BMW än vad jag gör på min kawa. Nu vet jag ju iofs inte vad det är för fjädring och så på en BMW men den borde inte räcka till i Pro SBK. Sen så är det ju det här med uppbackningen från Importören, vad jag hört så får man ingen hjälp alls med "kit-prylar" och övriga delar från BMW.

Det sitter sachs fjädring på BMWn det är det sämsta på hela hojen..... dom levereras med sachs för att dom är tyska och skitbilliga

Vad jag hört är renoverings intervallerna är liknande duccen..... men det är inte förvånande med tanke på effekten.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Hör talas om Kawasaki Heavy Industries eller gillar du bara att gissa?;)
http://www.khi.co.jp/index_e.html

.

japp hört om de,yamaha var ju den största säljaren på musikinstrument på 80 talet men hade ändå värdelösa maskiner.nu säljer de jättebra maskiner men usla synthar.
casio dominerar den marknaden numera och borde då tillverka skitbra motorcyklar då de är vana från urtillverkningen att jaga varje hundradel:rolleyes:

suzuki tillverkar urursla bilar men har bra hojar apropå irellevanta bolagsuppdelningar:)

sedan läcker ju bmw olja på lemans så de verkar ju livsfarliga,något sådant har ju aldrig hänt tidigare:D

Kan du inte låta en Kawa älskare få drömma lite! :)

hittade en låt till dig:
http://www.youtube.com/watch?v=UjliJUrM9F0&feature=related

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det sitter sachs fjädring på BMWn det är det sämsta på hela hojen..... dom levereras med sachs för att dom är tyska och skitbilliga

Vad jag hört är renoverings intervallerna är liknande duccen..... men det är inte förvånande med tanke på effekten.

Därmed är väl tyvärr en ny debatt i gång, men ta den i annan tråd:Bugar

Fjädringen har jag inte sett kritiserats i något test, klagomålet har varit att den är något mjuk satt std. Men efter uppjustering så har ju standard hojar hävdat sig i superbike och vunnit i SBK superstock, det går knappast med skit fjädring.
Det finns utförlig beskrivning hur man justerar från sin vikt och från bekväm på gata till race. Kawa har köpt Showa för att testa istället för öhlins. Vore roligt att veta var du "hört detta" om renoveringar?
Om läser ducatis tävlingshistoria från när James Whittham och Carl Fogerty körde i samma team med Ducati, så är det en fascinerande läsning. Motorerna höll ofta inte ens tränings dagarna utan man bytte motor var och varannan dag och mycket av de problemen lever vidare än idag, om än motorn går lite längre, märket måste vara överlägset dyrast i serien att tävla med. När svenska motorrad och även utländska magasin testat ducati som års hoj eller motorrad med sina 5000mil, så är de ju bedrövligt dåliga. I England kör de motorcykel året om, till och med i slask och snö och jösses vilka problem de haft med elektronik, rost osv.. Ingen vill ta ducatin hem på redaktionerna för de vet aldrig om de måste fortsätta i taxi hem. Hur många försök har inte ducati gjort genom åren att få en hoj runt LE-mans 24tim, de hävdade sen att det var tekniskt omöjligt med en twin. Då plockar honda fram SP1 och vinner direkt, tycker det säger allt om ducatis hållbarhet, kan inte en motorcykel hålla 24 tim på flera försök, det är riktigt svagt. ALLA hojar kan haverera, men inte varje gång.
Jag ÄLSKAR ducati och hade köpt en direkt om inte kamrater måste åka med en vertygssats i ryggsäck och loctite i fickan på turerna.
Det händer nästan alltid att något strular litet som stort. Hojen är skitfräck och snygg och jag har provkört massor med ggr. Men då jag normalt kör c:a 3000mil/år så vågar jag inte, efter allt man läst och sett i kompis/sporthojskörningar och läst om i långtidstester.
Framtiden får utvisa om BMW håller, det kan ju inte vara många som kört så långt och dessutom är den ju spärrad till 9000rpm de första 100milen. Det är ju så få som fått sina hojar. Även min honda blir spännande att följa med HRC-kit monterat, då är service intervallen 300mil vid tävling och 600mil vid gatkörning (enl HRC inte importören, då motorgarantin flugit sin kos), om den håller får vi se och jag kör inte snällt.

ps. På BMW´s extrema bilar i olika klasser: M3(E46),nya M5 samt 535d samtliga har ju vunnit klassen världens bästa motor i respektive klass, vissa flera år i rad. Man får hoppas att de lärt sig att göra tillförlitliga hojar. Man kan få 5års motorgaranti för en extra peng på 1000RR

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
ps. På BMW´s extrema bilar i olika klasser: M3(E46),nya M5 samt 535d samtliga har ju vunnit klassen världens bästa motor i respektive klass, vissa flera år i rad. Man får hoppas att de lärt sig att göra tillförlitliga hojar.

M5an har ju en riktigt skör motor, inte alls vad man kan förvänta sig av en sedan. Köpa en sedan som måste skötas som en räcer? En Ferrari är pålitlig i jämförelse.
Dessutom, de extra hästarna måste man beställa, enbart BMW service och deras egna sjukt dyra motorolja kan användas osv.
Får hoppas att de inte gjort om de misstagen med hojen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fjädringen har jag inte sett kritiserats i något test, klagomålet har varit att den är något mjuk satt std. Men efter uppjustering så har ju standard hojar hävdat sig i superbike, det går knappast med skit fjädring.

Vilka SBK hojar går med standard gatfjädring enligt dig?

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Gamla raceduccar skall inte jämföras med nya då de nya är betdligt driftsäkrare.
Byter du innehållet till öhlins så funkar dom säkert, men det är inte gratis.
hörde att en tysk hade 4st trasiga BMW i ett släp i spanien efter motorena rasat en efter en på försäsongs träningen..... BMW skall tydligen sänka varvtalet, är det för bra för att vara sant så är det offtast inte sant:)

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Gamla raceduccar skall inte jämföras med nya då de nya är betdligt driftsäkrare.
hörde att en tysk hade 4st trasiga BMW i ett släp i spanien efter motorena rasat en efter en på försäsongs träningen..... BMW skall tydligen sänka varvtalet, är det för bra för att vara sant så är det offtast inte sant:)

Ja, då ligger jag risigt till med 2 hojar som kommer rasa snart:confused:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
M5an har ju en riktigt skör motor, inte alls vad man kan förvänta sig av en sedan. Köpa en sedan som måste skötas som en räcer? En Ferrari är pålitlig i jämförelse.
Dessutom, de extra hästarna måste man beställa, enbart BMW service och deras egna sjukt dyra motorolja kan användas osv.
Får hoppas att de inte gjort om de misstagen med hojen.

de går liksom de flesta andra nyare bilar på o-30 edge olja,kostar 172 kr litern men de asen rymmer ju nästan 9 liter för att klara en 3k mil service och men det är ju bmw,de har alltid haft 2 liter mer än konkurrenterna.
alla oljor som klarar bmw:s krav täcks dock av motorgarantin men de häller castrol i den orginal.
oljebytet kräver en reset och kontroll i i drive för att inte ställa ner effekten som motorn gör för att skydda sig själv men denna meny är tillgänlig för alla bara man vet hur man gör:)
de flesta ferrari har service intervall på 1000 mil,däremot porcshe är grymma med 3k mil på gt tom.
däremot mercedes har ingen oljeplugg och ingen oljesticka längre utan fylls på med kombiinstrumentet men menyn i den är sjukt jobbigt dold:gnissla

var inte det bara en skröna?
om man kvaddar 4 motorcyklar i samma sällskap samtidigt så hade jag inte velat ha de människorna i mitt umgänge.gissar att de varmkör i grupp ut på rakan med fullgas eller så:)

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vilka SBK hojar går med standard gatfjädring enligt dig?

Jag skrev att i första SBK race på Philip Island körde Andrew Pitt en helt standard BMW, de hade endast bytt avgassystem, han placerade sig i mitten och hade bland de högsta toppfarterna, han var snabbare än corser 312km/tim snabbast biaggi med 318Km/tim, lyckas man köra så bra med en ren standard hoj som han knappt suttit på innan, då han blev inkallad i sista sekund, då lirar fjädring och chassi bra!

I Masterbike testet där det står som rubrik "Bmw odiskutabel vinnare" , så står det att "mycket som gjorde de fina tiderna var den utmärkta fjädring med sina superenkla inställningsmöjligheter, säkert något som andra tillverkare kommer att ta efter". I England har ju 4tidningar kört den på olika banor allt från snabba till kurviga och den har varit snabbast i alla tester.
Du har inte så stor fördel av alla hkr, se på troy Bayliss med 198 i duccen uppmätt av ("tror det var engelska bike, de fick köra samtliga kända märken i bänk och på bana") och siffrorna stämmer med vad ducati själva säger. Värst var HM-plant hondan med 235hkr, men de får inte ner kraften i backen, så de har monterat en knapp på styret som sänker effekten till mellan 210-215hkr. ducatis vrid gör ju att de kommer så bra ut ur kurvorna och de har lyckats få ner kraften.
Med tanke på att Bmw är så snabb i original runt banorna så måste ju fjädringen vara bra. Vad Corser har för fjädring vet jag inte!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag skrev att i första SBK race på Philip Island körde Andrew Pitt en helt standard BMW, de hade endast bytt avgassystem, han placerade sig i mitten och hade bland de högsta toppfarterna, han var snabbare än corser 312km/tim snabbast biaggi med 318Km/tim, lyckas man köra så bra med en ren standard hoj som han knappt suttit på innan, då han blev inkallad i sista sekund, då lirar fjädring och chassi bra!

Det skrev du inte alls..
Du skrev och jag citerar ånyo;
tocar skrev:
Fjädringen har jag inte sett kritiserats i något test, klagomålet har varit att den är något mjuk satt std. Men efter uppjustering så har ju standard hojar hävdat sig i superbike, det går knappast med skit fjädring.

Det hör snarare ihop med en kompetent förare, då 20% är material och 80% pilot.

Att du väljer att editera inlägg efter är ditt val.

Bildbevis?

http://images.motorradonline.de/fm/11/BMW_S1000RR_040.jpg en standard bmw

Andrew Pitt, Phillip Island SBK 2010 fredag
http://www.roadracerx.com/wp-content/uploads/2010/02/Pitt-PI-Fri.jpg

Jävlar, den gaffeln är fan inte orginal.... kostar bra mycket mer än hojen.
Men visst, den är helt orginal. Bull-skit.
Glöm din dröm.

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
de går liksom de flesta andra nyare bilar på o-30 edge olja,kostar 172 kr litern men de asen rymmer ju nästan 9 liter för att klara en 3k mil service och men det är ju bmw,de har alltid haft 2 liter mer än konkurrenterna.
alla oljor som klarar bmw:s krav täcks dock av motorgarantin men de häller castrol i den orginal.
oljebytet kräver en reset och kontroll i i drive för att inte ställa ner effekten som motorn gör för att skydda sig själv men denna meny är tillgänlig för alla bara man vet hur man gör:)
de flesta ferrari har service intervall på 1000 mil,däremot porcshe är grymma med 3k mil på gt tom.
däremot mercedes har ingen oljeplugg och ingen oljesticka längre utan fylls på med kombiinstrumentet men menyn i den är sjukt jobbigt dold:gnissla

var inte det bara en skröna?
om man kvaddar 4 motorcyklar i samma sällskap samtidigt så hade jag inte velat ha de människorna i mitt umgänge.gissar att de varmkör i grupp ut på rakan med fullgas eller så:)

Jo, jag har haft en carlsson trimmad CLK55AMG, tyckte inte det var så svårt att hitta menyn,men sen klagade bilen på att den inte stod i våg och man fick hålla på och flytta läge för att få godkänt, sen sa den hur många liter som fattades. Min nya BMW hade också digital kontroll , men den säger bara om det börja bli lite olja, lika så min XC60, den visar med en stapel hur oljan sjunker, det står ingenting om detta i instruktionsboken, men en dag när jag satt och pillade i menyer och tryckte på olika knappar så kom stapeln fram, sen har jag inte hittat den igen??

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Nja helt standard bmw lär det ju knappast ha varit, mycket möjligt att det inte var fullt superbike-trim osv. Men om du tittar på bilder från Philip Island så är det verkligen inte någon standardfjädering på Pitts hoj utan en riktigt wsbk-öhlins gaffel... visst är bmw:n säkert bra, men man behöver inte överdriva.

EDIT: Nån var visst snabbare än jag att påpeka det... var ju tvungen att kontrollera när nån vräker ur sig sådana påståenden

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Att de skulle köra med orginal Sucks bakdämpare när man pyntat för en TTX gaffel tvivlar jag på å det bestämdaste.
Att det enbart var bytt avgassystem är rent nys.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Har du en källa på att den hojen var HELT standard? Enligt mina vänner som just idag är på Gelleråsen och kör så slår bakfjädringen igenom på BMW:n, även efter justering. Samma sak säger Daniel från Hojdäck.se när han var och testade däck på Portimaio för några veckor sedan. Fin hoj men alldeles för mjuk fjädring. Jag tvivlar mycket starkt på att Pitts cykel inte hade kittad fjädring...

Apropå Superstock, var det det här resultatet du menade, från just Portimaio? Det intressanta var att det var många som körde BMW och den kom både först och sist och däremellan, och blev även frånkörd av både R1:eek:r och ZX-10:eek:r...

Det kanske hänger mer på föraren än på hojen, eller vad tror du?

1 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 21'18.245 (155,193 kph)
2 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 2.744
3 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 13.154
4 20 Barrier S. (FRA) BMW S1000 RR 13.800
5 5 Bussolotti M. (ITA) Honda CBR1000RR 15.304
6 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR1000RR 15.861
7 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 16.727
8 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR1000RR 17.334
9 9 Petrucci D. (ITA) Kawasaki ZX 10R 20.558
10 30 Savary M. (SUI) BMW S1000 RR 22.386
11 11 Tutusaus P. (ESP) KTM 1190 RC8 R 23.129
12 69 Jezek O. (CZE) Aprilia RSV4 1000 29.915
13 91 Walkowiak M. (POL) Honda CBR1000RR 37.183
14 12 Vivarelli N. (ITA) KTM 1190 RC8 R 38.271
15 119 Magnoni M. (ITA) Honda CBR1000RR 38.561
16 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 44.991
17 64 Andric D. (BRA) Honda CBR1000RR 47.171
18 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 52.936
19 155 Dias T. (POR) Suzuki GSX-R 1000 K9 53.919
20 89 Salac M. (CZE) Aprilia RSV4 1000 55.497
21 55 Svitok T. (SVK) Honda CBR1000RR 55.558
22 45 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 56.869
23 66 Stoklosa M. (POL) BMW S1000 RR 1'19.684
RET 93 Lussiana M. (FRA) BMW S1000 RR
RET 14 Baroni L. (ITA) Ducati 1098R
RET 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 134 Lacalendola R. (ITA) Ducati 1098R
RET 29 Beretta D. (ITA) BMW S1000 RR

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Har du en källa på att den hojen var HELT standard? Enligt mina vänner som just idag är på Gelleråsen och kör så slår bakfjädringen igenom på BMW:n, även efter justering. Samma sak säger Daniel från Hojdäck.se när han var och testade däck på Portimaio för några veckor sedan. Fin hoj men alldeles för mjuk fjädring. Jag tvivlar mycket starkt på att Pitts cykel inte hade kittad fjädring...

Jepp, det är utrett med all önskvärd tydlighet. :D

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jo, jag har haft en carlsson trimmad CLK55AMG, tyckte inte det var så svårt att hitta menyn,men sen klagade bilen på att den inte stod i våg och man fick hålla på och flytta läge för att få godkänt, sen sa den hur många liter som fattades. Min nya BMW hade också digital kontroll , men den säger bara om det börja bli lite olja, lika så min XC60, den visar med en stapel hur oljan sjunker, det står ingenting om detta i instruktionsboken, men en dag när jag satt och pillade i menyer och tryckte på olika knappar så kom stapeln fram, sen har jag inte hittat den igen??

vad fan,var det du som gjorde akala rånet?
mercan är fin att hitta,det jobbiga är att nolla intervallen bara,tryck på tripp,tryck 2 tryck uppåt med yttreknappen,tryck ner med vänster osv...
bmw är i service kontroll så ska man trycka 2 ggr på bekräfta i nått läge och sedan öppnas en undermeny där man ser den.sedan för att släcka den måste man vrida av och på nyckel från ettan till 2:ans läge och bekräfta och en massa skit.tack och lov vet jag chryssler.ettans tändingsläge och trampa på gasen 3 ggr,det är fint det.har inte jobbat sedan dec så kommer inte ihåg grejorna nu i huvet riktigt hur det var.nu åter till att smutskasta varandras motorcyklar.
som lite bensin:jag tycker f4 är skitonödig,för de pengarna har man ju en helporrig japansk mc och råd att tanka.det sista bra som kom från italien var bimota v-due :)

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
06- ktm 660
Det skrev du inte alls..
Du skrev och jag citerar ånyo;

Det hör snarare ihop med en kompetent förare, då 20% är material och 80% pilot.

Att du väljer att editera inlägg efter är ditt val.

Bildbevis?

http://images.motorradonline.de/fm/11/BMW_S1000RR_040.jpg en standard bmw

Andrew Pitt, Phillip Island SBK 2010 fredag
http://www.roadracerx.com/wp-content/uploads/2010/02/Pitt-PI-Fri.jpg

Jävlar, den gaffeln är fan inte orginal.... kostar bra mycket mer än hojen.
Men visst, den är helt orginal. Bull-skit.
Glöm din dröm.

Där satt den med råge :tungan:tungan

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jepp, det är utrett med all önskvärd tydlighet. :D

Läser för mycket och skummar för mycket i alla tidningar, Hojen HADE öhlins och akrapovic men INGETannat var moddat standardlåda osv.. Artikeln står i Superbike juni sidan122. Ber om ursäkt för om jag orsakat er besvär.

Orginalfjädringen är tydligen inte en "vanlig sachs" utan är hottat med något kit. Men som jag tidigare skrivit alla har klagat på att fjädringen är mjuk när du får hojen, men engelska toppförare som bla James Wittham,Niall Mackenzie (GP-förare) Guy Martin säger att vid justering finns det inget att klaga på. De är samtliga bättre på att köra hoj en någon svensk(min personliga åsikt).
Samt om man tar Masterbike testet, där fjädringen får mycket beröm och "att andra nog kommer att följa efter". Guy Martin körde också nästan samma tider som med sin egen hoj.

Men jag missade ordet öhlins i artikeln om Pitt! Sorry!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...