tocar
Vem orkar bry sig...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Fjärås
- Hoj
- Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Första raden jag läste i tråden och direkt kände jag mig förnärmad och inte förvånad över vem författaren var.
Quote/
Hur kan någon välja att tävla med Kawasaki i superbike/superstock/eller bara köra privat. /end quote
Frågan i texten kan ju vara befogad men att pissa på alla kawa ägare i första meningen...ja vad förväntade du dig resultatet skulle bli?
Jag är en svensk man i medelåldern. Jag jämför de svenska hojarna och köper en jag trivs med, sitter bra på, kör fort på etc. Den hoj som i tester i Spanien är snabbast behöver inte vara snabbast för mig. Men visst den är coolast vid korvkiosken iofs.
Att tala om standard Kawa och MotoGP eller WSBK i samma mening visar oxå på en stor okunskap. Det är inte jämförbart och det är inte ens samma motorcyklar. MotoGP är ju uppenbart prototyp och har inget med våran verklighet att göra och WSBK hojarna är nästan bara ram och motorblock som har något med orginalet att göra ochär helt klart inte heller jämförbara med våra svenska hojar och därför inte relevanta ur mitt svenska perspektiv.
I våra svenska serier, åter igen det enda relevanta ur jämförelse synpunkt med svenska gat hojar, ja där klarar sig Kawasaki lika bra/dåligt som de andra, vågar påstå att det är extremt jämnt mellan befintliga märken vilket bevisar att bra förare kör fort oavsett hoj.
Visst har BMW och def, Aprilia nu ett jätteförsprång men det har ju alltid en ny modell, eller har alla glömt tidigare hojar? Gixxern? R1an?
Nej frågan är helt ok att debattera och är oxå en intressant sådan om Kawasaki Racing men det hade lyckats bätte om man varit lite mer ödmjuk i åtminstonde den första meningen i sin fråga.
/Benny
Kan hålla med om att "angripa "privat var i magstarkaste laget, men tjatet alla har om korvmojen är så omoget, hur många här på forumet kan säga att de inte hissar fullt emellanåt, jag köper normalt 7-10 bakdäck på en säsong och kör mellan 2-3500mil. Jag är väl något äldre än du , men en "normal runda på 30-40mil på en dag i högt tempo brukar det bli. Det lilla försvar jag kan komma med är att jag prenumererar på 7-8tidningar, samt internetprenumererar på 3 till. Som vanligt så har ju alla tidningar sina tester av 1000cc samtidigt, då de får tillgång till hojarna samma tid. Har man suttit och plöjt allt detta och sett att kawa kommer till 70-80% (gissningsvis) sist eller i bottenskiktet, så slank det med. Testarna är ju otroligt olika i dessa tidningar allt från skribenter från Visor downs Neil mac. och James Witt. Alltså en spridning från proffs till amatörer, tider runt samma bana skiljer upp till 15-20 sek, men sen kör man ju landsväg också, tokerier snabbast runt rodell osv.... Men Kawan gillas inte.
Det är ju också märkligt att Freddy P inte körde snabbast med Kawan i motorrads test, det är ju en maskin han växt upp på. Sen finns det ganska många Kawasaki runt om i världen som tävlar, bla i BSB och det var därför frågan kom upp. Hur kan så många välja Kawa, när resultaten uteblir. Men i artikeln jag refererar till med ledningen, så säger samtliga att de har stora problem och försöker köpa kunskap/förare för stora pengar för att komma ifatt. Prototypen för 2011 är inte okey heller, så de har hyrt in förare utifrån, då deras egna testförare inte kommer vidare.
Så fel av mig!
Last edited: