provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Kan någon kalenderbitare/hojtidningspluggare vara så vänlig och fylla på med lite kalla hårda fakta över Kawasakis framgångar så att vi får lite perspektiv på saken. För visst har de väl haft det, inte minst här i Sverige har Kawasaki varit framgångsrikt med olika modeller och förare därtill. Kralle och Pappunen är två namn som ploppar upp i minnet. Internationellt så har de tagit både WSBK och WSS titlar vad jag minns. Även i Endurance WM har väl olika team tävlat framgångsrikt? Jag tycker inte att det känns rätt att tala om en tillverkare, t ex Kawasaki, i tävlingssammanhang, undantaget rena fabriksteam i MotoGP. En racemoppe har ju inte så mycket gemensamt med sitt gatsyskon, utan det som gör skillnaden är vem eller vilka som tar den i sin hand och vad de gör med den.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Scott vann även Suzuka åtta-timmars med Aaron Sligth på Kawa.

Kawa är åttafaldiga vinnare av Le Mans 24-timmars, fyra ggr Bol d'Or vinnare.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Va fan är detta för min-hoj-är-bäst ämne (igen).

Déjà Vu som man säger....

:glömdet

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jo, jag håller med dig, men frågan var mer att någon vill tävla med en hoj som man inte har lika stor chans att placera sig bra med. I Sverige så tror jag att kawasaki hänger med heter Freddy P. Han är så mycket bättre än de andra. Hade Freddy bytt märke så hade han varit i princip oslagbar i Sverige.

Jag skulle gladeligen tacka ja till ett förarsäte i F1 hos vilket stall som helst.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag vill oxå ha en enkät på jobbet och att alla mina vänner är rena...oxå de med FB. Mina 999 vänner är dock en jävla massa smutsiga skitstövlar... på Face Book. Ja skälv e en usel schef som ingen i min enkät jilllar men ja jillar (och gumman) snabba turkbilar som ja drömmer om varge kväll. Kawasaki e ingen bra håj den ar dåli för den vinner inte alls. Därför drömmer ja om en Bumse som står där i fönster den har 199 hästar och motorbroms o bromsspår oxå. Ni e omogna jävlar hela bunten här på sh o ja tänker skita i att va me era jävlar.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
För WSS har Honda klart flest titlar (förare).
Yamaha och Ducati har 3
Suzuki 2
Kawasaki 1
Triumph och Bimota har inga.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
inte för att ja gillar kawwa på nått sätt men, det var ju just kawasaki som vann senaste WSS racet på valecia.. men det kanske redan någon har nämnt...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ingen som vet var man hittar uppgifter på hur mycket pengar de olika tillverkarna lägger på racing?
Naturligtvis uppdelat på inriktning.
Känns som om Kawa lagt en del pengar på endurance och rally tidigare.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ingen som vet var man hittar uppgifter på hur mycket pengar de olika tillverkarna lägger på racing?
Naturligtvis uppdelat på inriktning.
Känns som om Kawa lagt en del pengar på endurance och rally tidigare.
Rally? :va

Hur mycket de olika tillverkarna lägger får man nog leta i årsredovisningar eller annat. Kawa har nog inte lagt mer än Yamaha i WSBK t.ex. men har ju nått liknande resultat. Det är inte enbart pengar som ger resultat.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Rally? :va

Hur mycket de olika tillverkarna lägger får man nog leta i årsredovisningar eller annat. Kawa har nog inte lagt mer än Yamaha i WSBK t.ex. men har ju nått liknande resultat. Det är inte enbart pengar som ger resultat.

Jag antar att Kawasakis tävlingsbudget även omfattar deras rallysatsning med Subaru.

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
killen måste jobba med bokföring, eftersom han är så horny på siffror, sen tycker jag att vi alla lägger ut hur många hk vi har på hjulet,,,,,,så vet vit vi vem som har störst, dyrast o går fortast, så är det klart redan från start, så slipper vi ha sveriges största pissing contest på 200 sidor

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag antar att Kawasakis tävlingsbudget även omfattar deras rallysatsning med Subaru.
Varför skulle det göra det?

Subaru ägs av Fuji Heavy Industries och Toyota som köpt GM's tidigare del. Du minns kanske Impreza-Saaben? Huvudkontor i Tokyo.

Kawasaki Heavy Industries är en annan koncern, där en liten del gör motorcyklar, jet-ski's och annat. Huvudkontor i Kobe.

Att dessa företag gemensamt skulle ha en rallysatsning ihop är nyheter för mig, var kan jag läsa om det?

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
ibland undrar jag varför det kommer sig att det i Tocar's trådar oftast från hans sida slutar med ett konstaterande att alla är avundsjuka på han.. konstigt det där

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varför skulle det göra det?

Subaru ägs av Fuji Heavy Industries och Toyota som köpt GM's tidigare del. Du minns kanske Impreza-Saaben? Huvudkontor i Tokyo.

Kawasaki Heavy Industries är en annan koncern, där en liten del gör motorcyklar, jet-ski's och annat. Huvudkontor i Kobe.

Att dessa företag gemensamt skulle ha en rallysatsning ihop är nyheter för mig, var kan jag läsa om det?

Hade för mig att Kawasaki var (ordentligt) inblandade i motorutvecklingen hos Subaru.
Hittar inga uppgifter.
Minns antagligen fel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...