provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
I förhållande till pengar och resultat i MOTOGP är Honda en katastrof, men de är ju inte helt borta de har ju vinster och pallplatser. Men Rossi är nog en guldgruva till att kunna säga hur man ställer in en hoj, därför vill han ju att Jorge L inte ska få ta del av vad han hittar. Ser man runt i världen i olika serier så vinner honda en hel del.

Du skriver ju delvis svaret på dina frågor där uppe. Angående hur bra rossi är på att ge input.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
I nationella klasser där man inte får göra så mycket med maskinerna hänger dom med bra. Dom funkar bra för endurance.

Däremot verkar det som om kitprylarna är sämre än de andra märkenas och det beror väl på snålhet/ekonomi.

Däremot så funkar supersport600 mycket bra även i trimmat utförande. Leder ju WSS för tillfället. Det säger ju något om att dom "vill" komma upp sig, men det tar tid att bygga team med rätt folk och med rätt kunnande innanför väggarna.

Sen så är det ju så att du ser allt som svart och vitt, alltid är det dina prylar du har handlat som är bäst och du skriver dina inlägg som absoluta sanningar. Bättra dig på dom punkterna så kanske du startar diskussioner istället för gräl... :)

Ikväll ska jag träna på min värdelösa kawa, ska bli skoj om du kommer och kör ifrån mig med dina 2150 bakhjulshästar. Sviestad 1700!

/ Jens
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vet inte om det är sant - men har läst att Kawasaki är dom enda som inte använder sig av GPS-funktionen på sitt Marvel Magneti Marvel system i WSBK. Enligt dom själva: "det behövs inte på den här nivån".
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
I nationella klasser där man inte får göra så mycket med maskinerna hänger dom med bra. Dom funkar bra för endurance.

Däremot verkar det som om kitprylarna är sämre än de andra märkenas och det beror väl på snålhet/ekonomi.

Däremot så funkar supersport600 mycket bra även i trimmat utförande. Leder ju WSS för tillfället. Det säger ju något om att dom "vill" komma upp sig, men det tar tid att bygga team med rätt folk och med rätt kunnande innanför väggarna.

Sen så är det ju så att du ser allt som svart och vitt, alltid är det dina prylar du har handlat som är bäst och du skriver dina inlägg som absoluta sanningar. Bättra dig på dom punkterna så kanske du startar diskussioner istället för gräl... :)

Ikväll ska jag träna på min värdelösa kawa, ska bli skoj om du kommer och kör ifrån mig med dina 2150 bakhjulshästar. Sviestad 1700!

/ Jens

Matte är inte din starka sida:tummenupp
SS600 har jag inte haft något negativt om, där har de hävdat sig hyfsat bra, vunnit med A-Pitt:rodnar och gått bra i USA, bra standart hoj, utan det är den dyra satsningen i superbike/stock som förvånar mig att man inte satsar på något annat av 4-6märken och därmed förbättrar sina chanser att placera sig bra. Endurance har jag inte full koll men det var väl främst "National Moto"(stavning?) som placerade sig 6-10 ungefär, men de har väl bytt till Honda?
Har bara kört på 2 banor, Anderstorp och Falkenberg, vågar inte riska att lägga en motorcykel som jag lagt så mycket pengar på och sen trasslet med ljudet, att hålla på och byta system,programera om osv..
Kanske kan jag ta ut BMW´n för den ger Akrat "endast 101Db", vilket också är för högt, men det kan gå.:confused:
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vet inte om det är sant - men har läst att Kawasaki är dom enda som inte använder sig av GPS-funktionen på sitt Marvel Magneti Marvel system i WSBK. Enligt dom själva: "det behövs inte på den här nivån".
Såg även en kommentar från James Toseland att det system de har på SBK R1.an hade han på sin M1:a 18 månader tidigare, vilket var en satellithoj som inte hade vad fabrikshojarna hade.

Matte är inte din starka sida:tummenupp
Social kompetens verkar inte vara din starkaste sida, eller snarare "nätkompetens".
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Såg även en kommentar från James Toseland att det system de har på SBK R1.an hade han på sin M1:a 18 månader tidigare, vilket var en satellithoj som inte hade vad fabrikshojarna hade.


Social kompetens verkar inte vara din starkaste sida, eller snarare "nätkompetens".

Post Traumatic "Brain" Disorder

OBS! ironi
Jobbar som chef är van vid hårda tag med mycket juridik och ironi. Får försöka bli mer veluorpappa:)
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Matte är inte din starka sida:tummenupp
SS600 har jag inte haft något negativt om, där har de hävdat sig hyfsat bra, vunnit med A-Pitt:rodnar och gått bra i USA, bra standart hoj, utan det är den dyra satsningen i superbike/stock som förvånar mig att man inte satsar på något annat av 4-6märken och därmed förbättrar sina chanser att placera sig bra. Endurance har jag inte full koll men det var väl främst "National Moto"(stavning?) som placerade sig 6-10 ungefär, men de har väl bytt till Honda?
Har bara kört på 2 banor, Anderstorp och Falkenberg, vågar inte riska att lägga en motorcykel som jag lagt så mycket pengar på och sen trasslet med ljudet, att hålla på och byta system,programera om osv..
Kanske kan jag ta ut BMW´n för den ger Akrat "endast 101Db", vilket också är för högt, men det kan gå.:confused:


Varför lägga så mkt pengar på ngt du sen inte använder. Hade varit billigare att köpa en dekal bara. SE PÅ MIG SÅ MKT HK JAG HAR. kunde det stått.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Matte är inte din starka sida:tummenupp
SS600 har jag inte haft något negativt om, där har de hävdat sig hyfsat bra, vunnit med A-Pitt:rodnar och gått bra i USA, bra standart hoj, utan det är den dyra satsningen i superbike/stock som förvånar mig att man inte satsar på något annat av 4-6märken och därmed förbättrar sina chanser att placera sig bra. Endurance har jag inte full koll men det var väl främst "National Moto"(stavning?) som placerade sig 6-10 ungefär, men de har väl bytt till Honda?
Har bara kört på 2 banor, Anderstorp och Falkenberg, vågar inte riska att lägga en motorcykel som jag lagt så mycket pengar på och sen trasslet med ljudet, att hålla på och byta system,programera om osv..
Kanske kan jag ta ut BMW´n för den ger Akrat "endast 101Db", vilket också är för högt, men det kan gå.:confused:

Vad ska du med alla brôtsystem till? Jag har ett titan fulleffektssystem till min värdelösa kawa, den klarar 92db. Är det kanske för att impa vid kôrvkiosken?

Sen till att ha en hård jargong. Det är absolut inte det som är problemet med dina inlägg. Det som är problemet är att du är konstant nedvärderande och att världen verkar cirkulera kring dig... Inser du inte det själv kan du skicka PM till nästan vem som helst och få det bekräftat :Bugar.

Sen till det sista: Om du inte ska använda prylarna där det gör skillnad (på banan) så måste det ju vara ren impafaktor... Då är vi tillbaka vid kôrvmojen igen. Hoppas Dakotalirarna blir impade...
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Post Traumatic "Brain" Disorder

OBS! ironi
Jobbar som chef är van vid hårda tag med mycket juridik och ironi. Får försöka bli mer veluorpappa:)

Nä, inte nödvändigtvis, men du skulle nog må bra av en dos "Ja-jag-vet-att-jag-är-jätteviktig-bigass-know-it-all-chef-på-jobbet-men-det-skulle-underlätta-i-mina-övriga-realationer-om-jag-hade-en-mer-ödmjuk-attityd-till-saker-som-jag-inte-vet-allt-om".

Det är enkelt att uttrycka sin förvåning över och dömma det man inte förstår. "Hur kan det finnas krig på jorden? Det är ju bara att....om alla bara skulle...". "Hur kan någon överhuvudtaget tävla med kawwa när de är så dåliga!" Är de verkligen så dåliga? Och beror de uteblivna framgångarna verkligen enbart på maskinmaterialet? De flesta som är direkt eller indirekt involverade och arbetar med racing skulle nog svara nej på de båda frågorna. Det ligger mer i ett resultat än ursprungsmaterialet.
 
Last edited:

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
06- ktm 660
Blir det kawa vs Bmw ikväll eller.

Brasse stol,, bärs:fyllisar o chilenötter:ätapiller står på inköpslistan.

Ska ju bli kanon väder idag.

Sen kan det ju bli kul o se paj-kastningen efter duellen är klar

Over and out
 
  • Gilla
Reaktioner: B89

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
...Och beror de uteblivna framgångarna verkligen enbart på maskinmaterialet? De flesta som är direkt eller indirekt involverade och arbetar med racing skulle nog svara nej på de båda frågorna. Det ligger mer i ett resultat än ursprungsmaterialet.

I år kan de iallafall inte klaga på förarna i WSBK när Chris blir återställd. Ursprungsmaterialet tror jag heller inte att det är fel på utan som tidigare nämnts, kunskap att utveckla performance parts samt att knyta till sig rätt personal.

Hoppas verkligen de lyckas snart för jag är så grön man kan bli. Tur att supersport och Lascorz finns :yoparty
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Varför lägga så mkt pengar på ngt du sen inte använder. Hade varit billigare att köpa en dekal bara. SE PÅ MIG SÅ MKT HK JAG HAR. kunde det stått.
Du inser att du talar till alla som kör sporthoj (och många andra roliga hojar) i trafiken? Killen tycker det är kul att trimma, inget fel med det.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Matte är inte din starka sida:tummenupp
SS600 har jag inte haft något negativt om, där har de hävdat sig hyfsat bra, vunnit med A-Pitt:rodnar och gått bra i USA, bra standart hoj, utan det är den dyra satsningen i superbike/stock som förvånar mig att man inte satsar på något annat av 4-6märken och därmed förbättrar sina chanser att placera sig bra. Endurance har jag inte full koll men det var väl främst "National Moto"(stavning?) som placerade sig 6-10 ungefär, men de har väl bytt till Honda?
Har bara kört på 2 banor, Anderstorp och Falkenberg, vågar inte riska att lägga en motorcykel som jag lagt så mycket pengar på och sen trasslet med ljudet, att hålla på och byta system,programera om osv..
Kanske kan jag ta ut BMW´n för den ger Akrat "endast 101Db", vilket också är för högt, men det kan gå.:confused:

Har du 101 db kan du glömma att köra med BMW också.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Carl Fogarty (måste jag bara skriva kunde inte låta bli)

Jag skrev nästan. Vi har ju David J (som tyvärr omkom) han var bra framme på vissa banor, Michael Rutter osv...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top