provocerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Haha jag vill köpa en R1a för en sån har BEN SPIES :tummenupp

Varför dra paralleller mellan folks val av gathoj och hur Kawasaki för tillfället ligger till i diverser superbike serier!

Snacka om att jämföra äpplen med päron!

Självklart är en ny zx10a en underbar mc! Men det är klart vill man vara snabbast runt korvmojjen är det ju viktigt att man vinner MASTERBIKE :D

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Jag var ute efter varför man tävlar med Kawasaki, för där står den sig kort. Sen är jag INTE ett BMW fan, utan är imponerad av dess kraft och framförallt tekniken. Firebladen är min älskling och den plockar nog BMW´n. Det är svårt att jämföra när BMW´n är låst till 9000varv, men från 0-9000 går bladen betydligt bättre. Privat så kan vi alla ha våra favoriter, men som sagt varför tävla med en hoj som bevisligen inte utvecklas tillräckligt och inte hänger med .

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Jag förstår inte heller vad Kawasaki håller på med. Hur kan man vara så mycket efter de andra japanarna. Ok att dom har minst mc-division men det är ju ett jätte-företag och bra resultat i racing borde ju ge bra reklam för övriga produkter som det står Kawasaki på.

Hade väntat mig mer av Kawa i WSBK nu när de försvann från MotoGP. Får hoppas att det kommer en ny zx10R till 2011 som är snabbare.

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
japanarna kommer slå tillbaka nu efter BMWs sporthoj kom ut. själv tycker jag inte om kawa pga deras historik men deras senare hojar verkar inte fy skam. Dock hade jag inte köpt någon. enda märkena jag kan tänka mig byta till é Suzuki BMW och MV Agusta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I racing måste någon vara sist och Kawasaki lägger inte resurser eller har inte know how eller vilja för att vara mer än utfyllnad.
Sedan varför en del väljer att köra Kawasaki i svenska serier har ju väldigt lite at göra med deras resultat i WSBK och diverse gattester. Uppenbarligen är de fyra olika hojarna jämnbördiga i Sverige eftersom alla märken vann race i våra högre serier förra året, Pro-Superbike och Superbike Challenge.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag var ute efter varför man tävlar med Kawasaki, för där står den sig kort.

Hur ska dom kunna utvecklas då, om dom inte ska vara med och tävla?

Det är som att säga att Williams inte har något i formel 1 att göra, för det går inget bra just nu.

Och vad tusan har Skoda i WRC att göra..

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hur ska dom kunna utvecklas då, om dom inte ska vara med och tävla?

Det är som att säga att Williams inte har något i formel 1 att göra, för det går inget bra just nu.

Och vad tusan har Skoda i WRC att göra..

Jo, jag håller med dig, men frågan var mer att någon vill tävla med en hoj som man inte har lika stor chans att placera sig bra med. I Sverige så tror jag att kawasaki hänger med heter Freddy P. Han är så mycket bättre än de andra. Hade Freddy bytt märke så hade han varit i princip oslagbar i Sverige.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
I Sverige så tror jag att kawasaki hänger med heter Freddy P. Han är så mycket bättre än de andra. Hade Freddy bytt märke så hade han varit i princip oslagbar i Sverige.

Eller så trivs Freddy P helt enkelt på Kawa vilket gör att han presterar bättre på en dylik. Fast han har väl inte lika stora kunskaper om hojar som du har så han kanske inte har förstått vad han går miste om... :rolleyes:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kawa funkar ju på isle of man och dylikt.. :)

Så sant, men Isle of man är en blandning av fart och "dumdristighet", det är nästan ingen som vunnit på ön som vunnit i BSB.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eller så trivs Freddy P helt enkelt på Kawa vilket gör att han presterar bättre på en dylik. Fast han har väl inte lika stora kunskaper om hojar som du har så han kanske inte har förstått vad han går miste om... :rolleyes:

Freddy och Kawasaki tror jag kan skrivas i ordet sponsring, det finns nog ingen svensk roadracing stjärna som tjänar och satsas så mycket på som just Freddy. Sen Filip B.
Personligen anser jag Alexander Lund som mest talangfull. Med rätt uppbackning kan han gå långt.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Tittar man på dagens resultat i Superstock så är inte Kawasaki jättelångt efter övriga vad gäller toppfartsnoteringarna. Om man nu vill klaga på motorn alltså. http://sbk.perugiatiming.com/pdf_frame.asp?p_S_Campionato=SST&p_Anno=2010&p_Round=ESP

Sen handlar det Precis som Gustav sa mycket om "know how" inom racing. Skall man dra paralleller till MotoGP kan man ju titta på Honda, och hur det gått sedan Jeremy Burgess stack. De har inte den minsta budgeten heller direkt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Plocka ut din BMW på Mantorp om en vecka istället, sen räknar du hur många Kawasakis som kör om dig..

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tittar man på dagens resultat i Superstock så är inte Kawasaki jättelångt efter övriga vad gäller toppfartsnoteringarna. Om man nu vill klaga på motorn alltså. http://sbk.perugiatiming.com/pdf_frame.asp?p_S_Campionato=SST&p_Anno=2010&p_Round=ESP

Sen handlar det Precis som Gustav sa mycket om "know how" inom racing. Skall man dra paralleller till MotoGP kan man ju titta på Honda, och hur det gått sedan Jeremy Burgess stack. De har inte den minsta budgeten heller direkt.

I förhållande till pengar och resultat i MOTOGP är Honda en katastrof, men de är ju inte helt borta de har ju vinster och pallplatser. Men Rossi är nog en guldgruva till att kunna säga hur man ställer in en hoj, därför vill han ju att Jorge L inte ska få ta del av vad han hittar. Ser man runt i världen i olika serier så vinner honda en hel del.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
trådskaparen har ju rätt i påståendet att de är sist överallt.men att tro att bmw är en stk hoj och kör i superbike får man nog vara dum nog för att köpa en bmw för att tro på så att säga.:)
kawasaki har ju inte de vassaste förarna,har tydligt gått ut med att man inte har pengar för att satsa i toppen och resultaten här hemma har ju inget att göra med wsb/gp.
yamaha r6 är bästa stk hojen men var det hojen som gjorde att de var bästa ss600 förra året eller var det crutshlow?
sedan folket i depån spelar in otroligt mycket i sådana här sammahang och kawasaki är ju de enda utan öhlins ex.
men för att göra trådskaparen glad så säger vi att bmw är världens bästa hoj liksom traja 675 för de har ju båda vunnit masterbike.
just detta test bevisar allt inom racingen då ten-kate är dumma som satsar på den sämsta 600 kubikaren enligt detta test,liksom freddy,svensken och petter gjorde här hemma med kawasaki.
sedan förstår jag själv inte riktigt varför du valt att lägga alla dessa pengar på bling bling på en honda när bmw själv är så mycket bättre?

min egen tro:
bästa stk 600 yamaha,bästa hoj att bygga ss av,honda.
bästa stk 1000 är bmw/aprilia och bästa att köra pro med aprilia.
motogp,yamaha har de överlag bästa teamet så det går inte att säga.
honda bladen har tappat lite på åren men var klart den bästa hoj 08.

det var mycket roligare att skriva denna text i personangrepp så därför lite offtopic emllanåt:D

Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Så sant, men Isle of man är en blandning av fart och "dumdristighet", det är nästan ingen som vunnit på ön som vunnit i BSB.

det är väl skitsamma?

roadracing är fan så mycket brutalare än både motoGp, BSB osv... :yoparty

Rossi och grabbarna är småPojkar jämfört med dom, som kör äkta roadracing..

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
trådskaparen har ju rätt i påståendet att de är sist överallt.men att tro att bmw är en stk hoj och kör i superbike får man nog vara dum nog för att köpa en bmw för att tro på så att säga.:)
kawasaki har ju inte de vassaste förarna,har tydligt gått ut med att man inte har pengar för att satsa i toppen och resultaten här hemma har ju inget att göra med wsb/gp.
yamaha r6 är bästa stk hojen men var det hojen som gjorde att de var bästa ss600 förra året eller var det crutshlow?
sedan folket i depån spelar in otroligt mycket i sådana här sammahang och kawasaki är ju de enda utan öhlins ex.
men för att göra trådskaparen glad så säger vi att bmw är världens bästa hoj liksom traja 675 för de har ju båda vunnit masterbike.
just detta test bevisar allt inom racingen då ten-kate är dumma som satsar på den sämsta 600 kubikaren enligt detta test,liksom freddy,svensken och petter gjorde här hemma med kawasaki.
sedan förstår jag själv inte riktigt varför du valt att lägga alla dessa pengar på bling bling på en honda när bmw själv är så mycket bättre?

min egen tro:
bästa stk 600 yamaha,bästa hoj att bygga ss av,honda.
bästa stk 1000 är bmw/aprilia och bästa att köra pro med aprilia.
motogp,yamaha har de överlag bästa teamet så det går inte att säga.
honda bladen har tappat lite på åren men var klart den bästa hoj 08.

det var mycket roligare att skriva denna text i personangrepp så därför lite offtopic emllanåt:D

Håller med till nästan 100%, nu var det inte SS jag var ute efter som syns i inlägget, men även där håller jag med dig. Sen vet jag inte om du missade att jag skrev att min honda föredrar jag före BMW´n. Jag beställde BMW´n i höstas innan alla tester och snack, för jag tyckte den verkade intressant, men flesta milen kommer nog läggas med hondan:tummenupp
Ps. På engelska eurosport sa de att den sista tiden har det beställs 1000st suberbikebmw, så snart kommer de synas överallt.
Men hondan ligger mellan mig och kärringen i sängen och ett akrapovic är ett bra substitut:D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Såg lite bevis på detta idag, var tydligen något räjs på Lindhagensplan. Som synes vita i täten(måste då vara ett annat märke), tror det var tre st medans Kawwan knappt kommit iväg:

Bifogat

• kawa3.jpg
    kawa3.jpg
    113.2 KB · Visningar: 296

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Håller med till nästan 100%, nu var det inte SS jag var ute efter som syns i inlägget, men även där håller jag med dig. Sen vet jag inte om du missade att jag skrev att min honda föredrar jag före BMW´n. Jag beställde BMW´n i höstas innan alla tester och snack, för jag tyckte den verkade intressant, men flesta milen kommer nog läggas med hondan:tummenupp
Ps. På engelska eurosport sa de att den sista tiden har det beställs 1000st suberbikebmw, så snart kommer de synas överallt.
Men hondan ligger mellan mig och kärringen i sängen och ett akrapovic är ett bra substitut:D

grymt att vi var så överens:)

själv hade jag sex för ett år sedan så nu ligger där ett barn med kolik på acrapovic platsen:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...