Nä, inte nödvändigtvis, men du skulle nog må bra av en dos "Ja-jag-vet-att-jag-är-jätteviktig-bigass-know-it-all-chef-på-jobbet-men-det-skulle-underlätta-i-mina-övriga-realationer-om-jag-hade-en-mer-ödmjuk-attityd-till-saker-som-jag-inte-vet-allt-om".
Det är enkelt att uttrycka sin förvåning över och dömma det man inte förstår. "Hur kan det finnas krig på jorden? Det är ju bara att....om alla bara skulle...". "Hur kan någon överhuvudtaget tävla med kawwa när de är så dåliga!" Är de verkligen så dåliga? Och beror de uteblivna framgångarna verkligen enbart på maskinmaterialet? De flesta som är direkt eller indirekt involverade och arbetar med racing skulle nog svara nej på de båda frågorna. Det ligger mer i ett resultat än ursprungsmaterialet.
Jag skrev från början att frågan var seriös och hoppades att folk insatta i racingen skulle svara, för det är ju inte svårt att se i olika serier världen över att det"milt sagt" inte går så bra för superbike/stock Kawasaki. Stora pengar varför valet?? Jag läser som en nörd allt som går att komma över, tidningar från hela världen prenumererar jag på, vi har internet och dess forum, torrenter alla tv kanaler även vissa utländska. Har sen hållit på med motorcyklar och trimmat och bling blingat dem för stora pengar (lika tokig i bilar med AC-schnitzer bmw´s, AMG-Mercedes(Carlsson) osv...längre tid än medelåldern här på forumet. Köpte min första nya Honda 1970, den trimmades av Ahlqvist för en resa runt Europa och sen har det fortsatt.
Något har fastnat genom åren och har fakta på det mesta jag säger, annars brukar jag skriva "tycker". Jag har nog extremt lite inlägg/trådar i förhållande till tiden på forumet. Har startat väldigt få trådar.
Vad det gäller snabba motorcyklar och bilar, så tyvärr saknar jag spärren att hålla igen på favorit vägar och jag hatar att bli omkörd. Sen är det en kick att bara sitta på extremt mycket hkr och ha häftig bil/ motorcykel. Varför köper man ferrari och liknande bilar, du får köra 110???
Enl. enkäter på jobbet så är jag en av de populäraste cheferna de har och är befordrad flera ggr, just för förmågan att hantera kunder/beställare. Men bakom en dator växer hornen fram lite för mycket ibland, jag har svårt att hantera alla dessa rent felaktiga råd som oerfarna människor ger andra, det är ju en av forumets nyckelregler "skriv inget om du inte vet ", hellre än sprida falsk hjälp/information, i arbetslivet vore det en dödssynd.
Min son sitter förlamad i rullstol efter en MC-olycka i 50km/tim, det får en att tänka till lite extra ibland och jag hade gett vad som helst för att det skulle varit jag istället.
Ang mina övriga relationer med vänner så har jag och gumman 893 rena vänner i facebook. Nu vet ni lite mer om Messersmitten.